WK Finale kijken in Parijs?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jennifuur

WK Finale kijken in Parijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 23:21

Hallo!

Samen met mijn vriend (grooot voetbalfanaat) ga ik deze zomer een weekje naar Parijs.
Nu kwamen we er pas achter dat wij daar zijn wanneer de finale van het WK voetbal is.
Omdat we dit toch wel willen kijken vroeg ik me af of er in Parijs veel aan gedaan wordt.

In het stadje waar ik woon wordt gewoon een scherm op de markt gehangen waar iedereen op kan kijken.
Nu hebben we in het appartement in Parijs wel een tv, maar de sfeer met zoveel mensen is met dit zulk dingen wel erg leuk.

Weet iemand toevallig hoe dit in Parijs te werk gaat? Kan ik er vanuit gaan dat het sowieso in cafeetjes te zien zal zijn? Of zullen ze daar er ook iets groots van maken op een plein? Kon er verder helaas niks over vinden.

Thanks! :D

Pandameisje

Re: WK Finale kijken in Parijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 23:24

uhm elk land is zo erg als nederland ;p

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-14 12:19

Ja? Ik ben er niet zeker van, was namelijk met de EK-finale in Italië terwijl Italië speelde, en die hadden toen iets van ohja... voetbal..

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 12:24

Ik zit zelf in New York op het moment dat de finale gespeeld wordt. Hoe graag ik het ook wil zien, als het een kwestie wordt van bergen verplaatsen om het te zien, dan pas ik.
Ik zal informeren bij sportcafes of ze het uitzenden (omdat USA zelf waarschijnlijk sowieso de finale niet gaat halen). Als Nederland niet speelt, dan denk ik dat ik het sowieso over laat gaan. Geen zijn om een dure vakantiedag te verspillen aan een wedstrijd zonder Nederland :P .

Tenzijn NL niet in de finale staat, maar de USA wel, dan ga ik wel naar de kroeg. Dan heb je sowieso weer een toffe sfeer! Maar als het twee landen zijn waar ik zelf en de USA niets mee heeft, dan laat ik het over gaan. Echt leuk is het dan toch niet, omdat niemand echt voor 1 van de teams is.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 16:11

Zit momenteel in NYC en hier worden alle wedstrijden in de kroegjes uitgezonden. Voor Nederlandse wedstrijden komen de supporters (vnl Nederlanders) samen in Tonic bar (47th & 7th).

Parijs zal vast ook wel kroegjes hebben waar de wedstrijden uitgezonden worden, ook als ze zelf evt uitgeschakeld worden (dan mss geen scherm op een plein, maar nog wel te zien ergens).

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 21:42

Er hangen ook grote schermen aan het stadhuis (hôtel de ville) en in het Charléty stadion (Stade Sébastien Charléty): http://www.rtl.fr/sport/football/coupe- ... 7772568355

Maar Frankrijk is een groot voetballand dus ik gok dat je zo ongeveer in ieder café wel kan kijken.

eilleen333 schreef:
Ik zit zelf in New York op het moment dat de finale gespeeld wordt. Hoe graag ik het ook wil zien, als het een kwestie wordt van bergen verplaatsen om het te zien, dan pas ik.
Ik zal informeren bij sportcafes of ze het uitzenden (omdat USA zelf waarschijnlijk sowieso de finale niet gaat halen). Als Nederland niet speelt, dan denk ik dat ik het sowieso over laat gaan. Geen zijn om een dure vakantiedag te verspillen aan een wedstrijd zonder Nederland :P .

Ik was 2 weken geleden in NYC en in en rond Times Square zag het oranje van de Nederlanders op de dag dat NL speelde, dus zo moeilijk zal het wel niet zijn om een plekje te vinden. Gewoon een bar zoeken met een televisie, evt. een sportsbar als je zeker wil zijn, en dan heb je heel veel kans dat ze het uitzenden. Zowat iedere bar die ik ben binnen gegaan had voetbal opstaan. USA zit zelf in de 8ste finale dus er is sowieso veel aandacht voor de wereldbeker.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 21:45

In 2006 zat ik in Rome met een excursie van school, vriendinnen zaten in Parijs.
De finale was Italië - Frankrijk...
In Rome hadden ze op Circus Maximus drie gigantische beeldschermen. Ik denk dat er meer dan één miljoen man aanwezig was.
Als ik me niet vergis hadden onze vriendinnen in Parijs ook een soortgelijk gebeuren... Hoef niet te vertellen dat het in Parijs na tijd een stuk minder gezellig was dan in Rome :D

Maarja, toen stonden beide landen in de finale.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 09:15

Ik zat vier jaar geleden ook in Parijs tijdens het WK. En don't worry, op elke hoek van de straat staan wel schermen hoor... :D Of Frankrijk nu zelf speelt of niet. Ze zijn daar ook wel van het voetbal.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 10:52

MacavityL schreef:
Zit momenteel in NYC en hier worden alle wedstrijden in de kroegjes uitgezonden. Voor Nederlandse wedstrijden komen de supporters (vnl Nederlanders) samen in Tonic bar (47th & 7th).

Parijs zal vast ook wel kroegjes hebben waar de wedstrijden uitgezonden worden, ook als ze zelf evt uitgeschakeld worden (dan mss geen scherm op een plein, maar nog wel te zien ergens).

Bedankt voor de tip! Dan kan ik daar evt gaan kijken:)

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 11:02

eilleen333 schreef:

Tenzijn NL niet in de finale staat, maar de USA wel, dan ga ik wel naar de kroeg. Dan heb je sowieso weer een toffe sfeer! Maar als het twee landen zijn waar ik zelf en de USA niets mee heeft, dan laat ik het over gaan. Echt leuk is het dan toch niet, omdat niemand echt voor 1 van de teams is.

Hoi!
Ik was in New York toen Nederland laatst tegen Spanje speelde en ik was in een heel erg leuk cafeetje.
Het zat vol met Amerikanen en die waren allemaal aan het juichen voor NL!
Wij zaten aan de bar en overal hangen schermen en TV's.
Bovendien hebben ze de beste burger ooit. (beef burger met eigen bereidt rundvlees, zooo lekker!)

Het heet de 3 monkeys
http://www.thethreemonkeysbar.com/~awdt ... s/monkeys/

Er zijn volgens mij meerdere metro stations in de buurt. Maar als je toevallig rond Times Sqaure zit is het ook prima te lopen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 11:46

Wij zitten idd vlakbij times square, dus dit is ook een goede optie. Bedankt voor de tip!!

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 12:12

Jennifuur schreef:
Ja? Ik ben er niet zeker van, was namelijk met de EK-finale in Italië terwijl Italië speelde, en die hadden toen iets van ohja... voetbal..

Oh daar moet ik dus gaan wonen :D

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 19:08

Bedankt voor de informatie! Wij hebben ook het plan om inderdaad als Nederland in de finale staat, sowieso buiten te kijken (misschien als Frankrijk speelt ook). Maar zo te horen vinden we dan van zelf wel een plekje :)

Leuk om te horen dat overal wel Nederlanders te vinden zijn wanneer Nederland speelt!