Van Kopenhagen naar Växjö (zweden)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dropneus95

Van Kopenhagen naar Växjö (zweden)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 19:56

Hallo :D

Deze zomer ga ik op vakantie naar zweden. nou snappen jullie waarschijnlijk wel dat het voor een arme student als ik zo goedkoop mogelijk moet zijn :')
Eerst was het de bedoeling om met Ryanair te vliegen voor +/- 50 retour.
Helaas schijnt Ryanair er een zooitje van gemaakt te hebben en mogen ze niet meer naar växjö vliegen.. daar ging mijn goedkope tripje :(

Als alternatief heb ik gekeken naar veel verschillende vluchten direct richting växjö. Helaas kom ik bij bijna alle vluchten uit op ongeveer 250-300 euro.
Ik heb verder zitten kijken en heb een vlucht naar kopenhagen kunnen vinden voor 100 retour. ik zou alleen hiervandaan met de trein naar växjö moeten gaan. Alles bekenen en dit wordt toch de beste optie.

Mijn vraag aan mijn mede-bokkers: Zijn er mensen die met de trein van Kopenhagen luchthaven naar växjö zijn gereisd en hoe is jullie ervaring hiermee? was het goed te doen of moesten jullie veel zoeken?

ik hoor graag van jullie :D

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 10:45

Ik ben nog niet naar Växjö specifiek gereisd vanaf Kopenhagen, maar wel al vanaf Kopenhagen naar tal van andere Zweedse steden en dat is echt heel goed te doen.
Vanaf het vliegveld loop je zo het station in en de treinen staan goed aangegeven (en anders spreekt iedereen goed Engels om het te kunnen vragen). Ook heb je eigenlijk altijd wel genoeg tijd als je moet overstappen.

Ik regelde mijn treinen altijd via sj.se (site kan ook in het Engels als je Zweeds niet zo goed is). Prijs en lengte van je reis is een beetje afhankelijk van wanneer je reist. Geen idee hoe oud je bent, maar je kan als "youth" met korting reizen.
Kopenhagen word trouwens als Köbenhavn geschreven =)

Hopelijk heb je hier toch wat aan =)

Dropneus95

Re: Van Kopenhagen naar Växjö (zweden)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 13:12

Bedankt voor je reactie, hier heb ik zeker wat aan!
ik maakte me nogal zorgen over het van vliegveld naar trein lopen enzo :+ ik met mijn 0 ervaring zweeds en gebrekkige engels O:)

is er toevallig ook iemand die met Transavia heeft gevlogen waar ze moeilijk doen over afmetingen van een rugzak? ik heb een reis rugzak, maar deze is iets hoger dan 40cm... ongeveer 50 denk ik.. ik wil namelijk zonder koffer reizen omdat me dat gewoon €30 scheelt.. en om nou een hele koffer mee te nemen voor een paar kleren en een stel onderbroeken.. :P

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 18:35

No worries, het staat echt duidelijk aangegeven (ook in het engels), dus zolang je weet dat je naar het "trainstation" moet kom je er wel ;)

Verder geen ervaring met Transavia, maar met Ryanair hebben ze meestal zo'n ijzeren bak staan waar je tas dan in moet passen, dus als je m daar een beetje in kan proppen is het wel oké. Maar misschien dat er ook nog mensen zijn die weten hoe het bij Transavia er aan toe gaat =)

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 12:53

Ik ben afgelopen zondag met transavia op kopenhagen aangevlogen en de tas is niet gecontroleerd op gewicht en afmeting. Gelukkig maar, want ik zat er met gewicht ver boven!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 17:31

Ik vlieg vaak op Kopenhagen (ook om naar Zweden te gaan) en het is echt supersimpel. Tip: treinkaartje kopen bij automaat bij bagage (kan gewoon in het Engels) en niet pas bij het station. Op het station staat altijd een dikke rij (zowel bij balies als bij automaten). Automaten werken erg simpel. Ik kan een beetje Zweeds lezen en geen Deens, maar toch laat ik de automaat gewoon in het Deens staan.
Naar Kopenhagen kan je goedkoop vliegen vanaf Eindhoven (Transavia) of soms zelfs Schiphol (Norwegian en soms zelfs KLM of SAS).
Ik gebruik altijd Skyscanner.nl