Azië

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xNathaliee

Azië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-14 16:38

Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik gaan graag naar Azië op vakantie. Mijn familie woont in Jakarta dus dat trekt ons vaak naar Indonesië. Echter is Azië veel groter dan alleen Indonesië. Vorig jaar zijn we dan ook naar Maleisië geweest. Nu willen we volgend jaar in de zomervakantie weer richting Azië, oke het is nog een beetje ver weg want de zomervakantie van dit jaar is nog niet begonnen. Maar ik wil nu alvast een beetje kijken zodat ik een prijsindicatie heb (natuurlijk zullen de prijzen wel iets verschillen). Ook willen we in december ongeveer al gaan boeken. Wij zitten eraan te denken om een tussenstop in Singapore te maken. Iemand tips voor Singapore? Verder hebben we géén idee waar we daarna naar toe kunnen. Thailand? Viëtnam? Een ander deel van Maleisië (we zijn in Kuala Lumpur en Langkawi geweest).
Wat we ongeveer willen:
- Ongeveer 4 weken (we zitten wel vast aan de bouwvak periode, kunnen wel iets eromheen).
- Een stop-over (4/5 dagen) in een leuke stad, mag ook iets anders dan Singapore zijn
- Goed hotel (lees: goed eten, groot zwembad, wellicht aan het strand we zijn een beetje verwend door ons hotel op Langkawi)
- Veel dingen te doen in de omgeving

Voorkeur gaat ook eerder uit naar luxe, relaxend en toeristisch dan primitief. Vorig jaar in Kuala Lumpur iets meegemaakt waardoor we een beetje schrik hebben.
Kom maar op met ideeën, tips, do's en dont's. Ik ben benieuwd *D

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-14 14:44

xNathaliee schreef:
Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik gaan graag naar Azië op vakantie. Mijn familie woont in Jakarta dus dat trekt ons vaak naar Indonesië. Echter is Azië veel groter dan alleen Indonesië. Vorig jaar zijn we dan ook naar Maleisië geweest. Nu willen we volgend jaar in de zomervakantie weer richting Azië, oke het is nog een beetje ver weg want de zomervakantie van dit jaar is nog niet begonnen. Maar ik wil nu alvast een beetje kijken zodat ik een prijsindicatie heb (natuurlijk zullen de prijzen wel iets verschillen). Ook willen we in december ongeveer al gaan boeken. Wij zitten eraan te denken om een tussenstop in Singapore te maken. Iemand tips voor Singapore? Verder hebben we géén idee waar we daarna naar toe kunnen. Thailand? Viëtnam? Een ander deel van Maleisië (we zijn in Kuala Lumpur en Langkawi geweest).
Wat we ongeveer willen:
- Ongeveer 4 weken (we zitten wel vast aan de bouwvak periode, kunnen wel iets eromheen).
- Een stop-over (4/5 dagen) in een leuke stad, mag ook iets anders dan Singapore zijn
- Goed hotel (lees: goed eten, groot zwembad, wellicht aan het strand we zijn een beetje verwend door ons hotel op Langkawi)
- Veel dingen te doen in de omgeving

Voorkeur gaat ook eerder uit naar luxe, relaxend en toeristisch dan primitief. Vorig jaar in Kuala Lumpur iets meegemaakt waardoor we een beetje schrik hebben.
Kom maar op met ideeën, tips, do's en dont's. Ik ben benieuwd *D

Niemand? :)

Aelin

Re: Azië

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 14:47

Hallo,

ik ben dit jaar voor 3 weken naar zuid thailand geweest. Wij zijn in elk hotel 3 tot 4 nachten geweest. de eilanden die wij zijn geweest waren

Koh Samui
Krabi( vaste land)
Koh Phi Phi
Phukhet
en daarna nog 2 Nachten in Bangkok geweest.

Zelf vonden wij koh phi phi het leukst, maar wel maar voor 3 nachten als je er langer bent kun je je gaan vervelen.

Willen jullie op 1 plek blijven of rondreizen?

xNathaliee

Re: Azië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-14 14:51

In principe willen we niet per se 3 weken (na de stopover van 4/5 dagen) op 1 plek blijven. Als dat wel zo is is dat ook prima, maar we zijn iig niet van plan om overal 4/5 dagen te blijven.
Vorig jaar hebben we 4 dagen Kuala Lumpur gedaan, 6 dagen Langkawi en 2 weken Indonesie. Zoiets is prima. :j