Op naar Cornwall!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

heidy_wilco

Op naar Cornwall!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-14 16:11

Jaja, het gaat eindelijk gebeuren :) Ik ga naar Engeland!

Ik doe de opleiding HBO-Archeologie en op de facebook verscheen er een berichtje van een opgravings"kamp" in Cornwall. Nou, dat leek mij wel wat. Helemaal nadat we een Fieldschool hadden gehad (opgraving) en daar voor een paar dagen wat Engelsen die aan Winchester University, die het ook organiseert, studeren meegroeven. Helaas waren ze er nog maar een dag nadat wij eindelijk mochten opgraven. Een gesprekje aangeknoopt met een van die Britten en ze zei dat het gewoon supertof was en als het kon je het gewoon moest doen. Het leek mij steeds leuker en leuker.
Wat overlegd met een vriendin, een huisgenootje en haar vriendin en die wouden ook wel. Ik had ondertussen al contact gelegd met een van die studenten die ook in Nederland was geweest, maar met wie ik nog niet had gepraat en die gaf al wat tips. Nou goed. Een en ander uitgerekend en het gaat door!! :D Van 12 Juli tot 20 Juli zitten we in Engeland :)

We gaan dus met de auto van Harderwijk naar Duinkerke (gelukkig hebben drie van ons een rijbewijs XD) en dan van Dover naar Winchester. Want dat was ook nog zo leuk, hij zei dat als we de 12de in Winchester aan zouden komen, we daar wel een nachtje konden slapen en dat we de volgende dag in convooi verder konden trekken naar Cornwall (Camelford). Dan een hele week in een tent slapen, opgraven en naar de pub gaan (Tuurlijk :P).

Ik heb er al ontzettend veel zin in en ik heb echt het gevoel dat ik op deze manier ontzettend veel van Engeland ga leren kennen.

Maar nog een paar vragen/dingen:

- Wat zijn de dingen waarmee rekening gehouden moet worden wat betreft autorijden (behalve dat ze links rijden)
- We willen de 12de nog naar Farnham, iemand daar geweest? Was het de moeite waard?
- Wat zijn de goedkopere supermarkten daar?
- We gaan om 7 uur 's ochtends van de boot af in Dover. Waar zijn leuke tentjes om wat te eten?
- Hoe gaat het met pinnen? Rekent hij vanzelf ponden uit?

Meer vragen weet ik nog niet, misschien komen die later nog wel :P

original_

Re: Op naar Cornwall!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 16:30

Allereerst, wat gaat dat vast een onwijs leuke ervaring worden! Veel plezier vast gewenst!

Over supermarkten durf ik zo niks te zeggen. Ook zou ik bij dover niks kunnen aanraden gezien wij gelijk door rijden naar de familie :) Betreft het autorijden, vergeet naast het links rijden ook de rotondes niet andersom te nemen :P en veder is het rijden wat lastiger gezien het heuvel landschap waar soms stijlen afdalingen en bochten in zitten :) pinnen heb ik nooit problemen mee, al zitten wij wel in een wat grotere stad (Plymouth) weet niet hoe groot het is waar jij naartoe gaat en of dat nog verschil uit maakt :)

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-14 16:37

Dankje voor je reactie :)

Ja, rotondes inderdaad niet vergeten XD Een we hebben al gezegd dat degene die naast de bestuurder zit de rechterzijspiegel een beetje in de gaten houd :) Volgens mij zitten wij in een behoorlijk groot dorp. Tenminste... op google maps ziet het eruit al een van de grotere plaatsen in de wijde omtrek... :') We gaan naar Camelford geloof ik :)

Ik ben wel blij dat we het laatste stuk achter de Engelsen aan kunnen rijden :)

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 16:40

ik had geen last met pinnen hoor. wel vond ik het lastig om links te rijden en idd zeker de rotondes.

cornwall is erg mooi

vanPrinster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 20:07

Vorige zomer ook in Cornwall geweest! Erg mooi deel van Engeland :) Het rijden gaat vanaf de boot eigenlijk heel gemakkelijk, je wordt zo geleidt dat je niet anders kan dan links rijden ;)
Alleen op kleine b-wegen hadden we soms wat moeite, maar dat komt vast wel goed. Pinnen kan soms lastig zijn, wij konden niet bij alle banken pinnen en vaak wel bij supermarkten aan de kassa.
Wij vonden het handig om wat extra cash te hebben, just in case ;) Maar ponden kun je gewoon pinnen hr ;)
Supermarkten, ze hebben de Lidl, das best goedkoop en nog een andere waarvan ik de naam kwijt ben, die was echt budget maar daar was alles diepvries :P. In kleine dorpjes waren er maar weinig grote supermarkten, dus even vooruit kijken qua eten!

Succes! :D

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 10:19

Wij gingen gewoon naar Tesco. Daar hadden ze ook veel aanbiedingen. En je kunt daar goedkoop warm eten 's avonds.

Met linksrijden opletten dat je de lichten goed afsteld. Anders schijn je de Britten in hun gezicht. Let ook op als je ergens rechtsaf gaat dat je dan wel op de linkerhelft van die weg uitkomt. Vooral als je moe wordt dan heb je de neiging om rechts uit te komen.
Op sommige delen van de autobaan mogen traktors rijden. Ik was dan ook zeer verrast toen we daar met hoge snelheid reden en er opeens van links een traktor invoegde.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 10:31

- Wat zijn de dingen waarmee rekening gehouden moet worden wat betreft autorijden (behalve dat ze links rijden)
Rechts inhalen, dat is heel erg wennen in het begin, verder heb je het na 10 minuten door als zullen de rotondes (die zijn anders dan in NL, niet alleen welke kant je op rijdt :+ )
- Wat zijn de goedkopere supermarkten daar?
Hangt er vanaf wat je wil hebben, tesco en asda etc als je vrij veel wil halen (3 voor 2 pond aanbiedingen zie je er veel) en anders zou ik je gewoon de aldi en de Lidl aanraden.
- We gaan om 7 uur 's ochtends van de boot af in Dover. Waar zijn leuke tentjes om wat te eten?
The Dovorian <3 Aan York street bij de rotonde :) Of anders bij mij thuis? Turks proeven ^^
- Hoe gaat het met pinnen? Rekent hij vanzelf ponden uit?
Als je geld pint vraagt de automaat aan je of je wil dat zij de conversie voor je doen of dat je wilt dat jouw eigen bank dat doet, de eerste is goedkoper. Maar ja, dat gaat automatisch in ponden :) Denk er wel om dat als er LINK op de automaat staat je er met een Nederlandse pinpas niet kan pinnen, je kan alleen binnen bij automaten die bij een bank horen (Barclays/Lloyds/RBOS/BOS etc)

Verder nog vragen, brand maar los :D Ik vond vooral het autorijden erg leuk om te doen :)

EDIT: Als je in Dover wil gaan supermarkt shoppen, er zit een M&S, maar die is vrij duur, zit in de winkelstraat, maar er is ook een ASDA (Unit 1, Charlton Green, Dover, CT16 2QH)

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-14 17:56

Bedankt weer voor de leuke reacties :)

Molfre: Echt een heel erg leuk aanbod! Maar helaas ligt Ramsgate een beetje uit de route. :'(

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 11:27

Heb verder geen tips, maar wat een geweldige kans.

Ga je hier ook je verslagen plaatsen? *kijkt lief*.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 12:18

Haha, zal het proberen :)
Ik ben altijd slecht in dat soort dingen onderhouden, maar als er foto's etc. dan post ik die wel als ik er tijd voor heb :P

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 12:29

Duinkerken-Dover is een route die wij ook vaak gedaan hebben :-) Wat wij nog wel deden was in Duinkerken gewoon lunch/ontbijt kopen en dat op de boot opeten. Op de boot heb je ook een restaurant, maar daar hebben we een keertje een gezellige voedselvergiftiging opgelopen, opletten dus wat je daar neemt (ik zou de salade met kip maar laten voor wat het is :+ ).

Tesco is een prima supermarkt, anders Sainsbury's (iets duurder).

In het centrum van Dover heb je diverse pubs, ik weet niet of die al om 7 uur 's ochtends open zijn, maar daar zou je je ontbijt kunnen vinden.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 13:36

Oei, da's niet handig Apple. Zeker niet als je de boot af komt en dan meteen een flink stuk moet rijden (en de wc's niet voor het oprapen liggen). De warme choco op de boot was wel lekker.
En wij hebben op de terugweg nog gedineerd op de boot met de ponden die we over hadden.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 13:54

Ik denk dat je op de boot best wel risicoloos de warme dingen kunt nemen, daar zit een goede doorlooptijd op :-) .
Het was toen zomer, ik denk dat de salade met kip iets te lang gestaan had :+

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:30

Kijk, dat soort akkefietjes heeft P&O dus nog niet meegemaakt }:) *maaktreclamevoorwerk*

Het eten op die boten kan wel verdomde duur zijn

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 17:11

We willen ook sowieso niet op de boot eten, inderdaad om de prijzen daar. In Duinkerken word niets, want ik denk niet dat daar rond een uur of half 5/5 uur dingen open zijn, dus het word sowieso in Engeland wat eten en het meest handig is waarschijnlijk Dover.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 17:22

Karma_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 17:37

Hier ook een Tesco fan *\o/* ik kan mij altijd weer helemaal uitleven daar. Geld pinnen, liever een paar keer een groot bedrag dan 100x kleine bedragen. Mijn bank rekent voor elke pin beurt daar 2,25 per keer. Als je dat niet van te voren weet dan kan dat aardig oplopen 8)7

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-14 00:15

Alweer bedankt voor de fijne reacties :)

Geld is al geregeld. De jongen waar we naar toe gaan bood aan om Euro's en Ponden te wisselen. Hij heeft ook een Duits rekeningnummer (Hij is in Duitsland geboren en opgegroeid) dus wij hebben hem euro's gezonden wat ons niets kostte en in Winchester krijgen we Ponden, dus dat scheelt heel wat!

En over het autorijden zei hij al:

Driving in England isn't that hard, just remind yourself that everyone around you is an idiot :P

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-14 23:13

Nou,nog een kwartiertje, dan gaan we op weg... Ik heb er echt super veel zin in!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 23:19

Heel veel plezier :-)

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 23:21

Veel succes! Volgens mij gaat het echt een avontuur worden!
Ik ben benieuwd!

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-14 07:05

We hebben nu een halve bootreis gehad. Nog een uurtje :) Het is helaas wel mistig, dus niet veel te zien. Hopelijk kunnen we gauw van de boot af!

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 07:20

Karma_k schreef:
Hier ook een Tesco fan *\o/* ik kan mij altijd weer helemaal uitleven daar. Geld pinnen, liever een paar keer een groot bedrag dan 100x kleine bedragen. Mijn bank rekent voor elke pin beurt daar 2,25 per keer. Als je dat niet van te voren weet dan kan dat aardig oplopen 8)7

Inderdaad, hier nog een Tesco fan...wat je daar allemaal niet kunt krijgen *\o/*
Geld pinnen hier dezelfde ervaring...

Veel plezier!

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 07:31

Karma_k schreef:
Hier ook een Tesco fan *\o/* ik kan mij altijd weer helemaal uitleven daar.

Hier nog een Tesco fan :D
Moet nog 1,5 week wachten tot we er weer zijn :(

Molfre schreef:
Kijk, dat soort akkefietjes heeft P&O dus nog niet meegemaakt }:) *maaktreclamevoorwerk*

Het eten op die boten kan wel verdomde duur zijn

Dat is fijn om te weten....voor de volgende keer,we varen nu met dfds :o
Ik zie dat je in Ramsgate woont,leuk....wij komen er in de buurt onze eerste week.
(Wij zitten in Whitstable en willen nog een dagje naar Broadstairs)

TS; heel veel plezier :)

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-14 21:45

Vanmiddag half 1 in Winchester gehad, net klaar met bbq-en en nu aan het uitbuiken voor QI. Straks het wk nog en dan klaar maken voor deze rest van de rit! Het is hier erg gezellig!