Uitjes/Sightseeing Tenerife?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pearlx

Uitjes/Sightseeing Tenerife?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 08:28

Hallo iedereen,

Ik ga over 3 weken met mijn vriend op vakantie naar Tenerife. We gaan 10 dagen. Ik ben er wel ooit eerder geweest, maar heb me toen niet van te voren verdiept waardoor ik vooral veel mooie landschappen heb gezien, maar verder weinig heb gedaan. Dit willen we dit keer anders doen omdat er blijkbaar een hoop te zien en beleven is op het eiland.

Wat we tot nu toe al hebben opgezocht/willen gaan doen:

Naar de vulkaan 'el teide' in het midden van het eiland.
Naar 'Los Gigantes' een soort gebergte, daar kun je ook walvissen en dolfijnen spotten.
De waterparken 'Aqualand' en 'Siam Park' bezoeken.
Het Loro Parque bezoeken.
Uiteraard veel naar de zee om te zwemmen/zonnen. Welke locatie is hier het beste voor?

Als iemand ervaring heeft met op vakantie gaan naar Tenerife hoor ik het echt heel graag.
Zowel goede als slechte, waar moeten we op letten etc?

Alvast bedankt :)

Lindor92

Re: Uitjes/Sightseeing Tenerife?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 08:35

Ik ben vorig jaar naar Tenerife geweest. Wat een geweldige vakantie was dat. De dingen die wij hebben gedaan staan ook op jouw lijstje. Wij zijn toen met de reisorganisatie naar de Teide geweest. De excursie heette Teide by night, dus we gingen later op de middag naar de Teide en kwamen 's avonds laat een keer terug. Was erg mooi

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 08:39

Dolfijnen spotten met zo'n klein vissersbootje.. Prachtig! We hebben het zelfs 2 x gedaan :)

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 08:41

@LiiNd_Y, Bedankt! dan ga ik die tour even opzoeken.

@berdien85, Wij willen ook graag een klein bootje, gaan ze wel respectvol om met de dolfijnen? (op afstand blijven etc) of is het echt heel toeristisch dat ze met zijn allen om die beesten gaan hangen?

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 08:44

De dolfijnen komen zelf bij de boot zwemmen als deze aan het varen is, dus dan hangt iedereen wel over de rand van de boot

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 08:45

LiiNd_Y schreef:
De dolfijnen komen zelf bij de boot zwemmen als deze aan het varen is, dus dan hangt iedereen wel over de rand van de boot

Maar niet dat als er een groep dolfijnen gespot is, er een miljoen bootjes/boten omheen dobberen zeg maar? Ik heb wel eens gehoord dat dit op zeer toeristische plaatsen en dat de dieren daar last van kunnen hebben.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 08:47

Bij ons was er genoeg afstand :) Is vast per organisatie verschillend. Maar hier alleen goede ervaringen!

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 08:47

Pearlx schreef:
LiiNd_Y schreef:

Maar niet dat als er een groep dolfijnen gespot is, er een miljoen bootjes/boten omheen dobberen zeg maar? Ik heb wel eens gehoord dat dit op zeer toeristische plaatsen en dat de dieren daar last van kunnen hebben.

Nee ik heb geen andere boten gezien :D

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 08:49

Oke super! weet je misschien nog hoe de organisatie heette waar jullie mee zijn gaan varen?

en voor allebei: Zijn er nog do's en don't op het eiland zelf betreft reizen met de bus/taxi bijvoorbeeld, bepaald eten/restaurantjes etc.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 08:55

Hmm iets met Delphin.. :') Maar sowieso 1 van de weinige glasbodemboten :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 08:56

Leuk, wij zijn vorig jaar naar Tenerife geweest!

Wat wij hebben gedaan is 2 dagen een auto huren, super leuk! Je kunt lekker het hele eiland rondrijden, de bergen in en ook de andere (groene) kant van het eiland bekijken. Super leuke plaatsjes waar bijna geen enkele Nederlander komt. Verder hebben we de meeste dingen op jou lijstje ook gedaan. :)

Erg leuk was ook het bezoek aan de 'Dragon Tree', een boom die drakenbloed zou bevatten en 1000 jaar oud zou zijn. (Moet je wel met een korrel zout nemen uiteraard).

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 08:57

Oh wat grappig, die wilde wij ook gaan bekijken (de boom), maar dat is toen niet meer gelukt..

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 08:57

Mars schreef:

Wat wij hebben gedaan is 2 dagen een auto huren, super leuk! Je kunt lekker het hele eiland rondrijden, de bergen in en ook de andere (groene) kant van het eiland bekijken. Super leuke plaatsjes waar bijna geen enkele Nederlander komt. Verder hebben we de meeste dingen op jou lijstje ook gedaan. :)

Erg leuk was ook het bezoek aan de 'Dragon Tree', een boom die drakenbloed zou bevatten en 1000 jaar oud zou zijn. (Moet je wel met een korrel zout nemen uiteraard).

Die dragon tree had ik nog niet voorbij zien komen, bedankt voor de tip! Is het auto huren daar prijzig vergeleken met bijvoorbeeld taxi/bus?

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 08:58

Ik ga ook over een paar weken naar Tenerife! Wij wilden ook naar het waterpark, wij houden erg van glijbanen haha.
Dolfijnen tochtje lijkt me ook heel leuk. Ik denk dat wij in het hotel gaan bekijken wat we kunnen doen, er liggen vast wel van die folders.
Ik, ik wil ook nog graag duiken/snorkelen!

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 09:02

Met de boot naar een ander eiland, wij zijn toen een dag naar la Gomera geweest.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 09:05

Pearlx schreef:
Mars schreef:

Die dragon tree had ik nog niet voorbij zien komen, bedankt voor de tip! Is het auto huren daar prijzig vergeleken met bijvoorbeeld taxi/bus?

Oei, wat waren wij kwijt... ik geloof ongeveer 80 euro voor 2 dagen.
Maargoed, dan kun je doen wat je wilt in alle vrijheid. We hebben ook naar dagexcursies zitten kijken, maar dan betaal je met 2 man ook al snel 90 euro en dan heb je niet de vrijheid om te doen wat je wilt natuurlijk. T is net wat je zelf fijn vindt :) Verkeer is overigens prima in te rijden.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 09:10

saroanda schreef:
Met de boot naar een ander eiland, wij zijn toen een dag naar la Gomera geweest.

Heb ik ook aan zitten denken, wij wilden misschien een dagje naar Gran Canaria, maar ik kon geen concrete informatie vinden over opstapplaatsen en prijzen.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 09:24

Pearlx schreef:
saroanda schreef:

Heb ik ook aan zitten denken, wij wilden misschien een dagje naar Gran Canaria, maar ik kon geen concrete informatie vinden over opstapplaatsen en prijzen.

www.fredolsen.es

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 09:28

Wij hebben ook een boottocht gedaan met een catamaran. Onderweg Dolfijnen en Walvissen tegen gekomen. En daarna kon je nog ergens op een plek zwemmen en zeeschilpadden tegen komen.
Was zo ontzettend gaaf!!!
Was via Sunweb geregeld.

Siam Park en Loro Parque zijn ook erg leuk!

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 09:29

saroanda schreef:

Bedankt voor de link, deze heb ik echter zelf ook al gevonden. Op de datum dat wij zouden kunnen is de overtocht echter duurder dan onze vliegreis en het hotel samen dus dat wordt hem niet :( Er zijn ook sites met goedkopere tochten, maar daar veranderd het vertrekpunt ineens tussen het boeken en het betalen dus dat vertrouw ik niet helemaal. Dan kijk ik liever op het eiland zelf.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 09:45

Dat golfbad in Siam Park is zo gaaf! Echt doen en dan helemaal vooraan. :D