We willen graag in augustus een lang weekend weg naar bv Bergen aan zee.
Zitten ook aan Texel te denken daar kan je bv mee op een garnalen boot enz
Maar met mijn zusje gaat het minder goed dus Texel is denk ik geen optie omdat als ik naar huis moet dat je zit met de boot tijden.
We willen wel ergens in de buurt van het strand zitten. Zodat we lekker terras af kunnen wisselen met strand. En een uitje zou ook nog leuk zijn. Kan zoiets die kant op?
We hoorde wel dat restaurants heel leuk zijn bij Bergen aan zee en goede bediening.
Natuurlijk is er voldoende te doen. Alleen al lekker langs het strand wandelen en genieten. Lekker eten in een van de restaurantjes en wat dacht je van een bezoek aan het zeeaquarium. Je gaat echt niet genoeg hebben aan een lang weekend om alles te zien maar leuk is het zeker. Wil je wat meer de stad op zoeken dan is Alkmaar zeer aan te raden.
Langer dan een lang weekend gaat helaas niet lukken
En kan je ook met de boot weg daar in de buurt. Had al op vvv gekeken maar kom er niet uit. Op Texel heb je bv met de garnalen vissers mee voor een paar uur. En wat je vangt mag je dan opeten of meenemen enz. Of is dat niet die kant op dat soort dingen?
nee dat heb je hier niet. Je kunt wel in Bergen zelf gaan zitten, dan moet je een klein stukje met de auto naar baz. In baz is zelf weinig te doen, wat restaurantjes en vooral veel parkeerplaatsen, hihi.
Ben vorig jaar paar dagen naar Bergen geweest... en heb me prima vermaakt. Leuk gewandeld en gefietst, lekker gegeten (goede restaurants), beetje gewinkeld (mooie boekhandel) en dagje naar Alkmaar. Prima weekendje weg.
Ik ga met mijn vriend die heeft niks met paarden. Poelenburh zit in schoorl heb ik al eens een strandrit gemaakt maar liep helemaal fout met iemand uit de groep. Ga daar geen strandritten meer rijden.
Je weet ook niet wat voor weer het dan is. Als je dan alleen strand hebt en restaurants is een lang weekend niet zo leuk. Zo graag toch 1uitje erbij willen hebben bv even de zee op. Ga denk ik vanav eens in zeeland verdiepen!
Hier in de buurt (Bergen) is genoeg te doen hoor. Bergen aan zee zou ik niet uitkiezen, dan eerder in Bergen, wat een leuk dorpje is. Als je echt aan het strand wilt zitten, is Egmond aan Zee misschien een idee. Zeker tijdens de zomermaanden is Egmond aan Zee gezellig druk. Vanuit Egmond kan je heerlijk in de duinen wandelen en fietsen en Alkmaar is ook zeker een bezoekje waard. Bergen is ook niet al te ver en is ook leuk en je kan er heerlijk eten.
Wijk aan zee is ook aan te raden, daar kun je naar Hotel Zeeduin, ligt op 20 mtr van het strand. Je kunt bij paviljoen de kust zelfs strandhuisjes huren. Je kunt vanuit Wijk aan zee makkelijk naar de Pier, leuk om te wandelen, naar Ijmuiden haven, Haarlem, Beverwijk om te shoppen of naar de Zwarte markt, nog het makkelijkst te doen met de bus. Verder kun je in Wijk aan zee geinig minigolfen en heb je leuke restaurants en paviljoens.
Ik kijk vanuit mijn kamer naar de hoogovens toe maar in de avond is daar echt niet veel aan. Het deel waar ik op kijk is in ieder geval niet verlicht. Ik zit in Heliomare naast hotel Zeeduin.
Er zit een heel leuk paviljoen op het strand. Het Strandhuis, daar kun je ERG goed eten. De Kust ben ik zelf niet zo heel erg weg van. Kan ook zijn dat ik het op een mindere dag getroffen heb natuurlijk.
De kust is misschien minder qua eten maar ik vind de sfeer daar erg fijn. Het strandhuis zijn wij allen niet zo weg van vanwege het asociaal grote paviljoen, we noemen het het van der Valk paviljoen Bij de sunseabar kun je ook erg goed eten en bij de pier heb je Timboektoe met een bijzondere kaart en bijzondere producten ook altijd erg fijn, en de sfeer is daar heerlijk.
Tazzey
Geplaatst: 11-06-14 22:31
Ik ben net weer even gezellig naar het Strandhuis geweest. Ik vind het een erg gezellige zaak. Ik vind de Kust wat te rommelig maar dat is ook een kwestie van smaak. Ik ga er morgen even lunchen met een kennis de salades schijnen er perfect te zijn. Het Strandhuis is wel het maximale wat ik haal op dit moment. Ik kan niet veel lopen en zeker niet door het zand heen en tot het Strandhuis liggen en platen zodat ik ook met de rolstoel daar kan komen.