Vrijwilligerswerk in buitenland alleen..?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xanthos111

Vrijwilligerswerk in buitenland alleen..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 15:11

Hoi allemaal ,

Ik zou zeer graag deze zomer vrijwilligerswerk in Spanje gaan doen in een opvang voor straathonden.
Aangezien mijn vriend dit jaar niet met mij op reis kan ( toch niet voor een langere periode ) vanwege zijn werk zou ik graag dit jaar voor een weekje naar een asiel gaan.
Ik ben dus opzoek naar ervaringen van bokkers die dit eventueel ook (alleen) gedaan hebben?
Ik ben niet zo super sociaal aangelegd en helemaal alleen gaan schrikt me dus wel een beetje af :)
( En indien er toevallig bokkers zijn die zich geroepen voelen om mee te gaan....? :') )

antje_vip

Re: Vrijwilligerswerk in buitenland alleen..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 16:45

Ik zou persoonlijk niet alleen durven :o Je hoort zulke rare verhalen....

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 17:02

Ik vind het heel stoer dat je dat zou doen! Ik heb er zelf niet direct ervaring mee, wel kennissen die het hebben gedaan via stage en die hadden niet altijd de meest positieve verhalen maar dat was ook een beetje een cultuur shock omdat ze daar gewoon anders met dieren omgaan dan wij.
Ik zal wel even googelen als ik jou was kijken bij welke asielen Nederlanders of Belgen zijn geweest en hoe die het vonden. Zullen vast wel mensen zijn geweest die er een blog over bij gehouden hebben.
Ik heb geen idee hoe zo asiel er over denkt want alle hulp zal wel welkom zijn maar ik kan me voorstellen dat ze een week tekort vinden. Want iemand moet jou de boel uitleggen en zien in hoe verre jij je redt met de beesten. En tegen de tijd dat jij het je maar een beetje eigen hebt gemaakt en wat handiger mee bent geworden ga je weer. Er zijn daarom genoeg bedrijven in de dierenwereld die een minimum van 4 of 6 weken aan houden voor vrijwilligers. Maar zoals ik al zei ik heb geen idee hoe dat bij een asiel in het buitenland is. Als je niet probeert weet je het namelijk ook niet.
Heel veel succes alvast!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 17:08

http://www.dierennood.nl/

Kijk eens op deze site.
Zij werken samen met goede asiels waar je als vrijwilliger aan de gang kunt. Ook kunnen ze bemiddelen/advies geven voor onderdak.

xanthos111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 23:37

Ik zou graag naar ace-charity gaan in malaga :)
Ik volg al een tijdje 1 van de medewerkers daar op facebook aangezien ik over een jaar een hond voor mijn nonkel zocht en ik het wel leuk vond om eentje van hen te adopteren maar dat is dan niet meer doorgegaan. Ik heb inmiddels wel al een vriendin gevonden die het ziet zitten om mee te gaan dus dat is wel al een opluchting.
Het is 30 euro per nacht voor een appartement daar dus voor een volle week is dat 210 euro. Eten en vervoer moet je ook zelf betalen.. :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 23:47

Dat is logisch als je maar zo kort gaat toch? Je hebt dan nog zoveel begeleiding nodig dat je hun meer kost dan oplevert.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 23:49

Ik heb samen met een vriendin in portugal(ik lees dat jij naar spanje wil) 2 maanden in een asiel gewerkt! Erg naar mijn zin gehad een echte aanrader! De meesten kwamen hier alleen naar toe, veel dierenartsen in opleiding etc! Als je meer info wil mag je me een pb sturen!

xanthos111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 23:55

Had ik al verwacht hoor , ik vernoemde het juist nog even van het eten en het vervoer :)
Ik ben inmiddels al blij dat er toch iemand mee gaat , zo alleen naar een vreemd land zonder een bekend gezicht vind ik toch wel eng ;)

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 00:01

Ik heb het 2 jaar geleden gedaan in Spanje op een rancho. Ook alleen. En het was zo goed bevallen dat ik dit jaar weer terug geweest ben! Het scheelde wel dat ik bij Nederlanders terecht kwam ;)

xanthos111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-14 00:07

Ja bij Ace zijn het ook Nederlanders , scheelt ook al heel wat :)
Ik denk ook wel stiekem dat ik het erg moeilijk zal hebben met niet eentje mee naar huis te nemen... die arme stakkers daar

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 00:14

Ik ben zelf op mijn 16e twee weken alleen bij ace geweest. De bazin is belgisch maar er werkten ook spaansen en engelsen. Ik zelf heb er in een brits gastgezin gezeten die mij ook meenamen naar leuke dingen. Ik vond het er geweldig maar wel heel heftig om het zo even te doen.

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 00:20

Een vriendin is afgelopen jaar naar ACE geweest samen met een vriendin en die heeft het heel erg naar dr zin gehad! Lijkt me een hele mooie ervaring!

xanthos111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-14 00:22

Ik ben echt erg benieuwd!

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 00:31

Niet in Spanje, maar wel in Albanie, Kroatie, Bosnie, Ierland en ik vertrek volgende week voor 2 maanden naar Malawi. Daarnaast alleen in Nepal en Mongolie gereisd. Ik vind het juist fantastisch om het alleen te doen, juist omdat je dan direct onderdeel van de samenleving daar bent en je veel meer moet openstellen voor de mensen daar. Samen blijf je toch gemakkelijker in Nederland hangen.

Je bent sowieso nooit alleen is mijn ervaring. Je hebt immers de mensen waar je verblijft en de mensen met wie je werkt. Het trouwens is wel fijn als je wat mensen om je heen hebt die een taal spreken die je een beetje kan volgen. Elkaars taal niet spreken is ook prima te overleven, maar dat maakt het wel een stuk uitdagender.

Ik kan het echt alleen maar aanraden!

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 00:35

Ik zie nu in je profiel dat je pas 17 bent, dat maakt mijn reactie iets anders. Mijn eerste project alleen was toen ik 19 was. Het is echt fantastisch, maar als je zo jong bent is het wel fijn als het via een organisatie gaat of dat je in ieder geval mensen in de buurt die een taal spreken die je kunt verstaan. Ik zie hier een aantal goede tips over ACE voorbij komen, lijkt me goed om daar eens maar te kijken.