Vanaf vandaag zit ik twee week op Ameland. Ik ga hier twee week werken op een rijstal. Het lijkt me leuk om mijn ervaringen met jullie te delen en ook foto's te laten zien!
Ik zal elke dag een update plaatsen en zoveel mogelijk foto's te plaatsen.
Even wat over mijzelf. Ik ben Jamie 17 Jaar en kom uit friesland. Heb op dit moment 1 paard en die wordt getraind nu ik hier zit door mijn instructrice. Ik doe aan de opleiding sport en bewegen in Groningen.
Vandaag ben ik met de half 8 boot savonds vanuit holwerd vertrokken. Om half 9 kwam ik aan en ben ik opgehaald. Mijn slaap plaats is in de garage wat omgebouwd is toch een kleine slaap plek met twee bedden en een tafel. Voor de rest kan ik douchen, toiletteren en eten bij hun in huis. Zodra ik wifi heb zal ik foto's plaatsen met mijn laptop.
Morgen begin ik om half 9 op de stal. Het wordt een drukke dag ze zitten helemaal vol. Ik mag mee op buitenrit met beginners als extra begeleider. Voor de rest weet ik nog niet wat mij te wachten staat.
Le cheval ben ik wel eens geweest. Reed geloof ik op zon bonte daan ofzo er waren oom haflingers nadja ect.. zon dikkere fjord boris? Het is al jaren terug dat ik er heb gereden-
Vandaag dus om half 9 begonnen. Eerst alle shetland pony's en welshjes vangen en vastzetten. Daarna de fjorden en de haflingers halen. Pfoeh moest 3 in een keer meenemen. Best lastig als je ze niet kent Daarna ging een meisje die er oook werkt, een fries een frieze kruising en de bonte (Daan) ophalen. Ik mocht nog een haflinger en een palomino meenemen. Daarna alles een borstel er over heen en opgezadeld voor de eerste rit om kwart over 10. 8 personen en ik als extra begeleider mee op de frieze kruising Jilles! Wat een lief groot paard Het waren beginners dus hebben een uur gestapt door de duinen en over het strand. Vond het wel lekker zo kon ik ook alles leren kennen.
Om half 4 mocht ik weer met een rit mee. Tussen door niet heel zwaar werk gedaan. De landen uitmesten. Waar wel aardig veel lag met zoveel paarden en wat pony's en paarden klaarmaken voor de ritten.
Om half 4 dus weer mee op rit. Weer met Jilles alleen dit keer met een vriendinnen groep uit Duitsland. Pfoeh zo merk ik toch wel dat mijn Duits niet heel goed is. Zo leer je altijd weer bij!
Er waren vandaag nog geen rijlessen dus dat zal ik morgen zien hoe het gaat.
Einde van de dag moest alles weer terug naar eigen plek. Dus weer 3 tegelijk. Wat een gedoe. Dan staat de middelste te eten dan de linker dan alle drie.. Maar het went wel.
Lastig was ook om de namen te onthouden. 35 paarden in totaal. En dan lijken die fjorden en haflingers ook nog op elkaar.
Ik weet nu in ieder geval dat Boris de fjord lange manen heeft en nadja de enige merrie is van de grote paarden. Daan is de bonte. Aedse is de fries en Jilles die kruising. Ik kom er wel!
Helaas nog geen toegang tot die wifi want heb wel heerlijke strandfotos om te plaatsen. Jullie houden ze te goed!