Outback Farmwork( met of zonder paarden) o/z Australie.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elspelsz88

Outback Farmwork( met of zonder paarden) o/z Australie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-14 20:22

Finally.......komend najaar ga ik beginnen aan mijn langverwachte reis naar Australië. *\o/* *\o/*

Ik heb mijn reis al een beetje uitgestippeld hier en daar maar een ( tijdelijke) werkplek heb ik nog niet.

Hebben jullie misschien ( uit ervaring) een plek waar ik kan werken? Bijv. een farm liefst in de Outback waar je als vrouw van 25 ook wat kan betekenen.
Wil me graag onderscheiden en niet als alle 10.0000 andere backpackers gaan fruitplukken op een saaie plek.
Zijn er bijvoorbeeld mensen die stallen hebben gemest of paarden hebben gereden en mee als groom zijn geweest tegen kost en inwoning of tegen betaling.

Het liefst in het Oosten of Zuiden maar als je ergens anders een toffe plek weet... dont mind, i'm in! :)

Ervaring, anyone??

Waikiki

Re: Outback Farmwork( met of zonder paarden) o/z Australie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 00:16

Ik werk als headgroom op een eventing stal en rijd daarnaast race paarden in de ochtend. Woon in NSW, vlakbij Sydney.
Kijk anders is op yardandgroom.com, ik weet niet of je interesse hebt om met racepaarden te werken, maar je kan altijd wat trainers opzoeken en die een mailtje sturen. :)

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 12:12

Ja, ik!! :D

Ik heb een aantal jaar geleden 3 mnd voor een stock contracter op een aantal cattle stations in de Northern Territory gewerkt. Ik kon daar als (toen) 25-jarige vrouw zeker wat betekenen hoor! Gewoon net zo hard mee werken als de rest: vee bijeen drijven te paard, werken in de yards, fencelines onderhouden etc.

Daarnaast heb ik een tijdje op een polostal in WA gewerkt als groom. Dat hield in: stallen mesten, paarden verzorgen, rijden en klaarmaken voor de wedstrijden.

Ik heb beide jobs gevonden via VisitOz. Yardandgroom is zoals Waikiki zegt een goede site om op te kijken. Soms staan er ook jobs op gumtree. Als het niet perse betaald werk hoeft te zijn, kun je ook eens op de WWOOF website kijken. Succes!!

Elspelsz88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 13:09

Bedankt dames!

Barramundi: Klopt het dat je via visitoz.org mee doet doen aan een speciaal programma?

Waikiki: Hebben jullie nog interesse in een stablecleaner? ;) Ik ben voor alles in!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 21:01

Ja hoor, 's ochtends stallen mesten, als je wat van paarden weet is het op/af zadelen, wassen en in geval van mazzel meerijden.

Via visitoz komen meeste backpackers bij ons terecht. Ik weet niet of je trouwens voor een 2e jaar visum wilt gaan? Dan zitten wij helaas net op de grens waardoor je bij ons niet na 3 maanden een ander visum kan krijgen.

Elspelsz88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 21:29

Wil voor 3 a 4 maanden gaan. Dat is ook mogelijk?

Heb je wat contact info voor me? Zijn er veel backpackers bij jullie aan het werk?

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 12:21

Ja hoor geen probleem, al kom je 2 weken. :)
We hebben regelmatig backpackers hier aan het werk. Ik sta nu op het punt om terug te vliegen, maar zit eerst een week in Dubai. Stuur me anders over 2 weken een pb, dan kan ik je meer informatie geven. :)

Diaana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:43

Gaaf! Ik volg! Australië staat nog steeds op nummer 1 op mijn to- do list! :D

Elspelsz88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 21:27

Waikiki schreef:
Ja hoor geen probleem, al kom je 2 weken. :)
We hebben regelmatig backpackers hier aan het werk. Ik sta nu op het punt om terug te vliegen, maar zit eerst een week in Dubai. Stuur me anders over 2 weken een pb, dan kan ik je meer informatie geven. :)

(Y) :)