Wij zijn vandaag aangekomen in Normandië ( Frankrijk ) om hier de 70 jarige bevrijding mee te maken!
Gister avond zijn wij vertrokken en we waren vanochtend al vroeg hier gearriveerd. Er zijn aankomende dagen heel veel activiteiten te bezichtigen en er zal ook een dropping zijn van oud militairen!
Het was te vroeg om al naar ons huisje te kunnen, dus hebben we besloten om door te rijden naar Omaha Beach. Hier zijn 34.250 manschappen geland en daarvan zijn er ongeveer 3000 gedood, gewond of vermist. Op dit strand zijn meer slachtoffers gevallen dan op alle andere 4 stranden bij elkaar.
Omdat wij er al om 7.00u waren was er echt nog helemaal niemand te bekennen waardoor het nog indrukwekkender werd als dan dat het al was. We gaan hier later in de week nog naar terug als het goed is maar hebben toch al een eerste blik geworpen.
Net aangekomen op Omaha beach waar de zon net door brak op de krijt rotsen met op de voorgrond het monument the wings of hope, dat 10 jaar geleden geplaatst is.

De vlaggen van de geallieerde landen die hier meegestreden hebben!

En als laatste een verdwaalde klaproos tussen de rotsen van Omaha Beach!

Mij lijkt het erg leuk om mijn reisverslag met jullie te delen en hoop dat jullie hierdoor een stukje mee gaan krijgen van onze reis door Normandië! Ik wil proberen iedere dag met jullie wat te gaan delen!