Goede site voor een reisblog

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tweety_be

Goede site voor een reisblog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-14 20:30

Geen idee of dit juist staat, maar wist niet goed waar 'em anders te posten.

Wie kent een goede site voor een reisblog te maken? Ik vertrek eind juni naar Canada voor een langere periode en had daar toch graag een blog van bij gehouden.

Probleem is, ik heb ook veel Engelstalige vrienden, dus vroeg me af of Nederlandstalige reisblog je ook in het Engels kan instellen? En welke is goed en makkelijk in gebruik? Ik heb al gevonden: reislogger.nl, reismee.nl, waarbenjij.nu. Welke zijn er nog meer?

De Engelstalige reisblogsites die ik gevonden heb, spraken me tot nu toe niet echt aan. Vooral de persoonlijk link vind ik niet zo fijn, is meestal erg lang en je gebruikersnaam komt achteraan i.p.v. vooraan (zoals bij de meese NL sites). Dus denk dat ik mss toch voor een NL blog ga, tenzij iemand een goed Engelstalige weet.

Wie oh wie heeft tips/raad? Post gerust jullie ervaringen met een reisblog en geef gerust de link door :)

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-14 11:00

Ik heb gekozen voor reislogger :) Deze vond ik precies toch het makkelijkste werken en ze hebben een 'translater', dus ideaal voor mijn Engelstalige vrienden. Zelf ga ik zowel in het Nederlands als het Engels posten, denk ik.

Voor de geïnteresseerden, dit is 'em
http://carmengoesinternational.reislogger.nl/

Hopelijk krijg ik de kans om hem regelmatig up te daten, dat zal nog wat worden haha ;)

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 11:11

Leuk, heb m opgeslagen, kan ik je volgen.

Rena100

Re: Goede site voor een reisblog

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 11:22

Je Engels is nogal euh Nederlands...leest niet erg prettig. Maar wel leuk om je te volgen, ik sla m op!

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-14 12:06

@Rena100, kun je me dan vertellen hoe het anders moet? Die opmerking heb ik namelijk nog nooit gekregen, dus schrik er wel even van. En heb eerst de Engelse versie geschreven voor ik de Nederlandse heb geschreven, dus tis niet zo dat ik 'em vertaald heb. Heb mss wel wat korte zinnen gebruikt en regelmatig op dezelfde manier begonnen, maar ben dan ook geen professioneel auteur ofzo.

Overigens maakt het toch niet uit hoe Nederlands het klinkt? Tis maar dat men Engelstalige vrienden begrijpen wat er staat. Kan ook in het Nederlands schrijven en hen de translater laten gebruiken, maar denk dat het dan nog een pak erger wordt :+ Nu doe ik tenminste de moeite, lijkt me.

Als het je stoort, lees dan gerust enkel de Nederlandstalige versie, zal die voortaan eerst plaatsen dan ;)

Kaartje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 12:17

Tweety-be; ik vind je Engels absoluut niet storend hoor (en ik lees ook veel in het Engels)! Beter dan mijn Engels (geschreven)! Ik ga ook volgen.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 12:20

Snap ik hoor, bedoelde het ook niet heel aanvallend. En in grote lijnen klopt het wat er staat hoor en het is wel goed te begrijpen!

Misschien ligt het ook wel aan mij. Maar bijvoorbeeld is het: staying AT en niet IN. Daarnaast is 'gonna' spreektaal, niet zoals je het schrijft. En die laatste zin klopt ook niet helemaal. Maar goed...veel plezier in Canada in ieder geval!

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-14 12:36

@Kaartje23, bedankt :)

@Rena100, *lol* Ik weet dat 'gonna' spreektaal is en geen schrijftaal (het is 'going to'), maar het is een blog, geen hoogstaand geschreven boek ^^. Ik communiceer zo met mijn Engelstalige vrienden via FB en mail, dan moet ik toch niet plots netjes Engels gaan schrijven, zo kennen ze me niet hoor ;)

Hmm, heb ik staying 'in' geschreven i.p.v. 'at'? Vreemd, weet nochtans dat het 'at' is en niet 'in'. Zal in de rapte een vergissing geweest zijn. Heb mijn blog nog eens nagelezen en er kloppen idd wel een paar dingen niet, is ook maar even snel snel geschreven, dus niet echt hard over na gedacht. Heb een paar kleine dingen even snel aangepast. Ach, geef me een paar maanden Canada en dan zal mijn Engels vast al veel beter zijn! Belangrijkste is dat mijn Engelstalige vrienden het begrijpen, of het nu grammaticaal correct is of niet...

Mss wel leuk om te weten, ik ben 'editor' voor enkele fanfiction.net schrijvers en wanneer ik hun verhalen lees, let ik juist wel heel erg op de grammatica en de correctheid ervan. Het is niet te geloven hoeveel grammaticale fouten Engelstaligen zelf nog maken. Op zo een momenten kan ik me er ook aan ergeren, dus ik snap wel waar je reactie vandaan komt hoor. Bedankt alvast om me er even op te wijzen, zal er in de toekomst rekening mee houden. Maar don't shoot me wanneer er eens een foutje insluipt ;)

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 12:50

Je Engels verbeterd vast daar! En het zijn ook maar kleine dingetjes hoor, maar ben gewoon erg kritisch haha! En wbt 'gonna', vind dat persoonlijk heel vervelend om te lezen, valt mij ook direct op. Maar goed, jouw blog, jouw feestje haha!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 10:45

Jouw engels is helemaal niet slecht hoor. Komt bij mij prima over. Je zou sommige engelssprekende eens moeten zien, wat die allemaal (verkeerd) schrijven.
Veel plezier in Canada!