Slovenië, tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

welmoedz

Slovenië, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-14 13:05

In juli willen we graag naar Slovenië voor ongeveer 2 en een halve week. We willen een reis maken met ongeveer 3/4 verblijfplaatsen. We willen graag wat van het land zien maar ook een paar dagen relaxen aan een meer oid. Zelf zaten we te denken aan ongeveer 5/6 dagen Bled of Bohinj, daarna door naar Ljubljana en dan nog een paar dagen in omgeving Maribor. Weten jullie misschien wat de beste verdeling is?

Zoals ik op internet heb gelezen is het langs de kust niet heel bijzonder maar vooral aan de westkant van Slovenie (Triglav national park). Ook dat je in Ljubljana moet zijn geweest maar ik lees vrij weinig over de oostkant, is Maribor en omgeving de moeite waard? We gaan met de auto en zitten te twijfelen over hostels of toch de tent mee te nemen, iemand hier ervaringen mee in Slovenië? (of tips voor leuke verblijfplaatsen)?

Alvast bedankt!!
Laatst bijgewerkt door welmoedz op 28-05-14 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

StormMilagro

Re: Slovenië, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 13:12

Bled is leuk en mooi! Verder voor de paardenfan zeker Lipica bezoeken! Daar komen de Lippizaners vandaan ;).
En verder zijn de grotten van Postojna erg indrukwekkend ^^

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 13:14

Over Maribor heb ik wel goede verhalen gehoord, ben zelf echter alleen in Ljubljana geweest. Maribor is een stukje kleiner, maar moet wel gezellig zijn.

Ik heb in H2O hostel gezeten in Ljubljana, geen aanrader gezien ik er weg kwam met bijten van bedwantsen :+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 13:29

Wat ik me kan herinneren van Bled is dat je er waarschijnlijk geen 5 dagen voor nodig hebt, het is best klein. Triglav-gebied is wel schitterend! Als je van buitensporten houdt is er ook veel te doen. Verder geen ervaring, wij zaten aan de rand van het Triglav-park op een camping en hebben verder niet gezocht naar alternatieve overnachtingen.

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-14 17:50

Bedankt voor de tips! @Winged, ok dan slaan we het H2O hostel over ;)!

@ Shadow we willen niet 5 dagen lang Bled bekijken maar ook de rest van west Slovenië. Het lijkt ons fijn om Bled of Bohinj als uitvalsbasis te hebben maar misschien is een camping bij het national park ook geen slecht idee, iig bedankt!

NIV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 19:11

Bohinj is veel mooier dan Bled. Camping bij het meer is prachtig daar. Bij Bled vind je ook mooie camping aan de rivier maar met veel meer Nederlanders. Het meer (Bled) zelf is veel minder 'natuurlijk' dan Bohinj door alle toerisme in Bled en de artificiële kades.

Tip: door de bergen van Bohinj naar Bled lopen of omgekeerd en slapen in de berghutten.

jetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 20:24

Beetje late reactie maar kwam dit topic toevallig tegen, en juli is nog niet voorbij ....
Mijn vriend heeft een hele mooie (al ben ik natuurlijk bevooroordeeld :) ) engelstalige site over wandelingen in Slovënie gemaakt (Voornamelijk bij Bovec en Bohinj).
Prachtige natuur, rivieren en watervallen daar in Triglav national park.

http://www.slovenialocations.com

Een keertje raften (bij Sportmix Bovec) is ook absoluut een aanrader