Paardrijden in Schotland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jetske

Paardrijden in Schotland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 19:45

Hallo!

Van de zomer gaan wij naar Schotland en er is één ding dat ik daar heel graag zou willen doen naast de andere plannen die we al gemaakt hebben ... en dat is paardrijden :D

Nu heb ik al een beetje rond gezocht op google, maar via hier wat ervaringen horen zou best nuttig kunnen zijn, denk ik zo. Dus bij deze de vraag: Wie weet er een adresje (omgeving Perthshire of Angus) waar ik deze zomer een fijne buitenrit zou kunnen maken?

liberty

Re: Paardrijden in Schotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 22:17

Ik volg even mee, wil van de zomer ook naar Schotland :)

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 01:38

Ik ga toevallig als het goed is op 4 juni naar Schotland om te werken tussen de paarden. (Summer position) :)

Nu weet ik verder dus ook helemaal niets van Schotland, maar op de stal waar ik heen ga worden dus wel buitenritten gemaakt.
Dit is de website:
http://www.argylladventure.com/

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 13:50

Leuk Liberty!

Gaaf zeg Gowlan, dat je daar gaat werken! Voor mij is het helaas behoorlijk uit de richting :P

EllaRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 12:20

Blair Atholl is een aanrader, ongeveer 35min met de trein van Perth.
Je rijdt er met highland ponies door de prachtige Schotse natuur. Wandeling voor gevorderde ruiters duurt 2uur. :)

Dan is er ook Pathead equestrian in Kirriemuir, vond ik persoonlijk niet de moeite.
Was vooral door wijken wandelen op het straat, kan je in Nederland/ België ook lijkt mij. Ook niet zo makkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer

Taymouth Stables lijkt mij echt de moeite maar aangezien ik afhankelijk van het openbaar vervoer ben, ben ik er nog niet geraakt.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 14:35

@EllaRose bedankt voor je reactie en de linkjes :D ! Eerste en derde (die had ik zelf ook gevonden via google) zien er goed uit!

Tweede was ik ook via google tegengekomen, maar dat vond ik er al niet zo aantrekkelijk uitzien idd. Fijn om iig wat ervaringen erover te horen.

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 14:48

Ik heb vorig jaar een trektocht van een week gemaakt bij http://www.highlandsunbridled.co.uk/. Ze doen vanaf hun locatie ook dagtochten, maar is vanaf jouw locatie waarschijnlijk te ver weg. Is wel een aanrader!

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 21:31

Wij zijn afgelopen week gaan rijden bij borlum stables, vlak bij loch ness. Een echte aanrader!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 14:27

Blair Atholl heb ik ook gereden, enorme aanrader. Toffe paarden, staan er goed bij en de rit zelf was fantastisch.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-14 23:03

Wat grappig, opeens wat nieuwe reacties gister/vandaag!

Ik heb vanmiddag mijn rit gemaakt; was echt heerlijk! :D Ik ben uiteindelijk hier geweest: http://www.glenmarkie.co.uk , was het meest dichtstbijzijnde vanaf ons en het was dus echt een leuke rit. Fijne paarden (degene waar ik op zat was echt een geweldig beest :Y) ), mooie omgeving, goede begeleiding mee. Was top :) Ik heb er erg van genoten.