Texel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie050

Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 20:21

Hallo,

Misschien wil ik een weekend naar Texel in augustus.
Twijfel nog een beetje.
Ben nog nooit op de wadden geweest! Dus wordt weleens tijd.

Heeft er iemand tips voor leuke/goede hotels of appartementen? (het liefst dicht bij het strand)
En wat hebben jullie allemaal gedaan op Texel wat zijn leuke tips? (ga samen met mijn vriend)
Las al over garnalenboot dat vind ik wel leuk. Naar het strand en misschien wat shoppen.
Misschien voor me vriend langs de bier brouwerij?

Groetjes

Set_Elkol

Re: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 20:24

Als je het doet voor de Wadden-eilanden vibe zou ik geen Texel doen juist! Dat is groot en minder dat wadden-sfeertje zoals Ameland, Terschelling, Schier..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 20:25

Als je van meeuwen houdt, moet je met de garnalenboot mee gaan :D

Ik had zelf een boekje van de vvv gekocht met mooie wandelroutes; de helft van de routes ook gelopen; prachtig! , ik vond het eiland niet leuk om op te fietsen; mis het eiland gevoel daar. T is gewoon het platteland dat toevallig in de zee ligt. Voor een echt eiland gevoel vind ik de andere Waddeneilanden leuker :)
'Hoofdstad' vond ik aardig, niet echt om lekker te shoppen :o maar wel fijn om daar boodschappen te doen en te eten :j wel gezellig verder :)

Strand is wel heerlijk daar <3

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 09:56

We gaan echt voor het strand.
Zeeland of zo vind ik ook best maar ben al eens in zeeland geweest.
Maar nooit op de wadden.
Mijn vriend nooit in zeeland en nooit op de wadden.
Dus twijfel wel zeeland of de wadden enz.

Wil geen oud bollig weekend dat je bv met veel ouderen zit of zo.
Gewoon lekker relaxed weekend aan het strand, terrasje ziten en lekker eten en af en toe wat leuks doen. Niet te druk met van alles gepland hebben want we hebben het beide altijd al druk zat.
Gewoon even lekker bijkomen en wat leuks doen samen.

Eiland gevoel ken ik dus verder niet.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 09:58

Maar als je dan 'helemaal' naar de wadden gaat vind ik het echt zonde dat je voor Texel kiest, elk eiland heeft een strand en Texel is dan toch de 'minst leuke' hoor! Waarom kies je dan voor Texel?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 10:50

Hoorde dat de overtocht naar terschelling echt heel duur was...?
Heb het nog niet nagekeken.

Ameland meer een eiland voor de rijken of kak was?
Vlieland en schiermonnikoog ken ik verder niet.

Texel hoor je altijd iedereen over dacht dan eens daar kijken.
En texel is de overtocht ook maar kort?

Ik heb me verder niet verdiept wat overal te doen is.
Vond het garnalen vissen bv wel leuk op texel en zag wat betaalbare hotels/appartementen nog.

Als mensen andere goede tips hebben geef ze gewoon.
Ik heb nog niks geboekt dus alles staat nog open.
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 26-05-14 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

TypicalDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 10:57

Texel is absoluut heel makkelijk te bereiken en ook is de overtocht verreweg het goedkoopst van alle waddeneilanden. Op Texel is voor ieder wat wils en is inderdaad groter als de andere waddeneilanden, maar daardoor raak je ook minder snel uitgekeken. Ik ben misschien een beetje bevooroordeeld, want ik ben hier geboren en zou niet meer weg willen ;-).

WGNJ1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 12:25

De overtocht naar Terschelling is inderdaad best prijzig.
Ameland is wel erg leuk, om te fietsen en te wandelen en voor zover ik weet zit daar ook een bierproeverij. De boot overtocht is ook niet erg lang, en kost niet super veel.

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 12:34

Texel is juist hartstikke leuk!
Mooie bossen en duin aan de west/noordkant. Genoeg te doen...

Juist op Schiermonnikoog was ik zo uitgekeken. Mooie natuur maar je fietst het in 1x door. Op pad met zo'n trekker naar het oostpunt om zeehonden te spotten was ook leuk. Maar dan heb je eigenlijk alle activiteiten weer zo'n beetje gehad. Of je moet alleen op het strand willen liggen...
Het is daar wel lekker kneuterig, dat mis je dan weer op zo'n groot eiland als Texel.

assileM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 12:39

Ik kom al jaren op Texel Linda. En ik blijf het leuk vinden!

De stranden zijn super en het is allemaal goed onderhouden. De duinen zijn schitterend en de mensen vriendelijk. De boot is maar iets van een kwartiertje varen en niet duur.
In de grotere plaatsen kun je shoppen. Zoals De Koog en Den Burgh. Ook kun je er inderdaad verschillende boottochten maken. Zo heb ik een zeehondentocht gevaren en mijn broertjes de garnalentocht. Waar je zelf garnalen mag vangen en mee mag nemen om ze thuis op te eten. Dus ook erg lekker!
Wij zijn ook naar een juttersmuseum geweest wat ik leuk vond. Ook is er een vlindertuin met alle soorten vlinders die je kunt verzinnen. Echt prachtig!
De vistentjes zijn ook lekker, alle vis hartstikke vers!
En nog veel meer! Staan in de souvenirshops vaak foldertjes met alle bezienswaardigheden en leuke uitjes. Dus misschien is googelen?
Ik vind Texel iig zeker een aanrader en het 'Waddeneiland gevoel' heb ik er zeker!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 13:11

Iemand hotels of appartementen die aan te raden zijn op Texel?

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 13:29

Heb net ook gereageerd in je andere topic haha. :)

De koog en Den burgh zijn 2 plaatsen die voor een dagje shoppen erg leuk zijn. :j
Verder baalde ik wel dat wij niet naar Ecomare geweest zijn, had dit graag willen zien.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-14 20:40

De koog zitten daar ook alle tieners?
Of is dat op een ander gedeelte op Texel?

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 11:00

Texel is ook een heel leuk waddeneiland. Ik ga er altijd graag naar toe. Makkelijk te bereiken en genoeg te doen. De andere waddeneilanden hebben wel een iets andere sfeer ( meer eilandgevoel), maar dat kan je altijd nog doen toch!. De jongeren zitten inderdaad voor een groot deel in De Koog.
Zelf heb ik een paar jaar geleden in de Koog gelogeerd, bij Hotel Zeerust. Heel fijn hotel.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 17:53

Als je van een appartement bij de boer houdt, kan ik je zeker wat aanraden! Fam van der star in de cocksdorp wonen o een boerderij met koeien en schapen, en hebben twee appartementen, 1 voor max 12 personen, en 1 voor 4 personen. Leuke mensen!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 18:10

Ben net van de week 3 dagen naar Texel geweest, vond het mooi. Het is misschien het grootste eiland, maar vond het zeer divers qua landschappen op zo'n relatief klein oppervlak.
Ik zat in vakantiepark de Krim, bij de Cocksdorp. Oogde als een fijn park.
Wij vonden het noorden van het eiland sowieso fijner. Lekker gewandeld en gefietst, heerlijk van de natuur genoten en heerlijke texelse garnalen en kibbeling gegeten in Oudeschild! Zijn er de tweede dag speciaal naar omgefietst voor weer zo'n lekkere lunch!

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 22:59

Texel is leuk! Ben er al een aantal keer geweest, en met de honden was t helemaal super. Mooie stranden, leuke gezellige dorpjes. Ben ook op Vlieland geweest, en dat is mooi maar erg klein!
Schiermonnikoog is ook erg klein en de rest ken ik nog niet. Wil graag nog eens naar Terschelling en Ameland, alleen de overtocht is erg duur als je de auto mee wil nemen... Ik zie me al sjouwen met koffers en honden!

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 23:05

Hotel de zwaluw in de koog is een aanradar, prachtige kamers,vlakbij het strand.
De keuken van het hotel is erg goed,staat ook goed aangeschreven.
De gastheren zijn ook erg gezellig en gastvrij.
En Texel heeft heerlijke plekjes,boot is 20 minuutjes en de overtocht is te doen.

YoeriTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 23:08

Texel is zeker een aanrader! Ik ga er ook elk jaar heen, en ik vind het een hele leuke sfeer en ik heb daar zeker een eilandgevoel hoor. De landschappen zijn prachtig en het is allemaal goed onderhouden.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-14 07:54

Wat leuk de positieve reacties!
Er zijn wat ontwikkelen bij me zusje (zie onderschrift) en wacht nog even met boeken omdat er misschien een operatie aankomt.
Arts is nu op vakantie en daarna weet ik meer.
Hoop dat er dan nog ergens plek is.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 10:20

Vervelend van je zus, een grote zorg voor de hele familie lijkt me. Sterkte.

Wie weet is er dan nog wel een lastminute oid. En anders maar ergens anders heen. Je zus is belangrijker.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 20:04

We hebben toch voor Zeeland gekozen.

[BEU] Tips weekend weg naar Zeeland

We kunnen een appartement huren bij een bokker.
Zie laatste bericht.

We hebben er al veel zin in!

Bedankt voor alle tips en reacties.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 00:11

Ben niet zo bekend met Zeeland, maar die ene keer dat ik er een weekend geweest ben vond ik het erg fijn. Veel plezier!