Dringende vraag Ryan Air!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Celestial

Dringende vraag Ryan Air!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 19:29

Hoi Bokkers,

Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen. Wij gaan morgen met zijn 6-en naar Londen. Mijn zusje is echter 15 en wij kunnen haar online niet inchecken. Dit is het enige wat ik kan vinden op de site:

http://www.ryanair.com/nl/vragen/kan-ik ... toevoegen/

Maar wij vliegen morgen om 8 uur al... Klantenservice bereiken is dus geen optie. Op het vliegveld inchecken zou 70 euro kosten. Hopelijk heeft hier iemand een antwoord of oplossing!

purny

Re: Dringende vraag Ryan Air!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 19:31

Je kunt haar toch met het reserveringsnummer inchecken? Heb je dat?

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 19:34

purny schreef:
Je kunt haar toch met het reserveringsnummer inchecken? Heb je dat?

Ja dat heb ik, maar je moet dan elke passagier bevestigen met ID nummer en geboorteadres. Haar geboortedatum is alleen grijs en kan je dus niet aanklikken.

Bedankt voor je reactie :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 19:39

Soms moet je een soort kalendertje aanklikken. Ga eens met je muis in het grijze vak staan en klik er eens op. Wie weet of dat gaat?

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 19:54

purny schreef:
Soms moet je een soort kalendertje aanklikken. Ga eens met je muis in het grijze vak staan en klik er eens op. Wie weet of dat gaat?

Nee gaat helaas niet... Echt vanaf de datum dat mensen 16 zijn. :(

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 20:02

Dat is jammer, dan zou ik je ook niet kunnen helpen. Sorry

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 20:03

Je zusje maar thuis laten? }>

Als je niet meer kunt bellen met de klantenservice dan zou ik toch maar 70 euro betalen.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 20:14

Low budget maatschappijen:
Low budget maatschappijen zoals Easy Jet laten kinderen jonger dan 14 jaar niet alleen reizen. Ook bieden zij geen begeleiding. Ook Ryanair laat kinderen jonger dan 16jaar niet alleen vliegen en heeft ook geen service voor deze groep.

Je antwoord... Ze is te jong om zonder ouderlijk gezag of toestemming te vliegen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 20:15

lucifertje schreef:
Low budget maatschappijen:
Low budget maatschappijen zoals Easy Jet laten kinderen jonger dan 14 jaar niet alleen reizen. Ook bieden zij geen begeleiding. Ook Ryanair laat kinderen jonger dan 16jaar niet alleen vliegen en heeft ook geen service voor deze groep.

Je antwoord... Ze is te jong om zonder ouderlijk gezag of toestemming te vliegen.

Heb je haar vraag wel goed gelezen? :=
Gaat namelijk over online inchecken en niet over of ze alleen mag vliegen; ze gaan naar London en als NL/B ingezetene is het voldoende om dan 1 begeleider vanaf 16 erbij te hebben als het zusje 15 is.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 25-05-14 20:22, in het totaal 3 keer bewerkt

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 20:17

Op de site staat dus dat je haar als volwassene moet inchecken. Gaat dat dan ook niet?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 20:18

vur schreef:
Op de site staat dus dat je haar als volwassene moet inchecken. Gaat dat dan ook niet?

En dan moet je contact opnemen met de klantenservice... Die dicht is nu en pas open gaat als zij al de lucht in gaan. Blijft alleen de 70 euro bij betalen over.....

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 20:28

Kun je dan misschien de 70 euro dan niet terug krijgen?

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 20:35

vuurneon schreef:
vur schreef:

En dan moet je contact opnemen met de klantenservice... Die dicht is nu en pas open gaat als zij al de lucht in gaan. Blijft alleen de 70 euro bij betalen over.....

Klopt, tot deze conclusie zijn wij ook gekomen helaas. Mama heeft besloten haar op 27 mei ipv 27 augustus in te checken qua vlucht, omdat ik erachter kwam bij onze boardingpassen dat je geboortedatum er helemaal niet op komt te staan. Op hoop van zegen dan maar...

En nu nog uitvinden hoe ik mijn vooraf geboekte treintickets kan bemachtigen... -O-

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 20:37

vur schreef:
Kun je dan misschien de 70 euro dan niet terug krijgen?

Dit zou kunnen, maar het risico hebben we niet genomen. We konden ook iedereen als minderjarig inchecken behalve mijn zusje, waarschijnlijk omdat ze als persoon 1 was ingevoerd van de 6... Jammer dat dit niet aangegeven stond.

Bedankt voor de hulp iedereen! Weet iemand toevallig ook waar ik de treinkaartjes vandaan moet halen? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 20:41

Oei, dat risico zou ik nooit durven nemen. Maar soms zijn ze erg laks in die controle dus hopelijk zien ze het niet. Heb je geen pdfje gekregen van die treintickets dan? Veel plezier in het mooie Londen!

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 20:47

loveshadow schreef:
Oei, dat risico zou ik nooit durven nemen. Maar soms zijn ze erg laks in die controle dus hopelijk zien ze het niet. Heb je geen pdfje gekregen van die treintickets dan? Veel plezier in het mooie Londen!

Ja dat begrijp ik... Het staat alleen nergens afgedrukt, dus hopelijk gaat het goed :) Nee, die heb ik niet gehad...

Heel erg bedankt, gaat zeker lukken! :D

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 21:01

Ah er stond een los stukje in een oude mail over de treinkaartjes dat je uit moest printen. Alles is geregeld nu. Dankjullie wel! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 21:03

Haha, wilde het net typen. Fijn dat alles geregeld is! Goede reis en geniet ervan :D

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 21:05

Ik zou het niet durven haha. Succes en veel plezier! :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 21:15

Veel plezier! :)

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 15:01

Dankjulliewel! Het is allemaal gelukt en het is super :)

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 15:05

Waar heb je je tockets besteld? Die kun je vaak gewoon afhalen bij een ticket automaat op het station.

Als je trouwens een engels nummer van Ryan Air kan bemachtigen (en Engels spreekt) kun je die vandaag wel bereiken, iedereen werkt hier gewoon :)