Kleine/ rustige campings Toscane

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Kleine/ rustige campings Toscane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 12:26

Komende zomer rijd ik naar Toscane met een tentje achterin de auto. De bedoeling is om enkele campings aan te doen en van daaruit wat leuke plekken te bezoeken.
Ik ben echter totaal niet van de massale campings met animatie en veel kinderen.
Via google heb ik wel wat kleinere campings kunnen vinden, maar ik ben benieuwd of er bokkers zijn die tips hebben.

Wat zoek ik?
Een kleine, rustige camping. Goed sanitair belangrijk, aanwezigheid van een zwembad is fijn maar geen must. Overige faciliteiten niet belangrijk. Weinig kinderen is een pre, maar daar ontkom je wellicht niet helemaal aan :+
Niet aan de kust, maar echt in het binnenland. OV onbelangrijk ivm eigen auto.
Kamperen bij wijnboeren oid zou helemaal leuk zijn.

Ik hoor graag ervaringen en tips. (die zijn overigens ook welkom voor leuke uitstapjes in de omgeving ;))

Mijn dank is groot +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 20:58

Pisa en Florence zijn mooi, maar als je ook met je uitstapjes van rust houdt, dan is Lucca zeker een bezoekje waard. En Siena, Arezzo, Orvieto, Perugia.. Ik weet niet of alles daarvan in Toscane ligt maar het is in ieder geval in de buurt. Ik kan je helaas geen goede tips voor een camping geven. Heb zelf voor een prikkie een stacaravan gehuurd op een camping bij Pisa. Was wel een zwembad aanwezig en het was er vrij rustig, maar ik denk dat er leukere plekken zijn om te kamperen :j

Als je interesse hebt in die wijnboeren e.d. dan zou je eens kunnen zoeken op 'agriturismo' (meervoud agriturismi). Daar heb je de mogelijkheid om in of bij een boerderij te verblijven en krijg je lokaal geproduceerd eten. :9

Veel plezier in ieder geval!

Goof

Re: Kleine/ rustige campings Toscane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 21:04

Dank je, ik ga idd even zoeken op agriturismo.
Weet je nog welke camping dit was bij Pisa? Ik hoef geen leuke plek om te slapen, ik vermaak mezelf wel :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 21:55

Camping Village Torre Pendente heette 'ie. Die wandeling van de camping naar Pisa is dus een beetje vervelend (langs een drukke weg, stinkende afvalcontainer en dus dat viaduct), maar verder vonden we het prima :) Hoe schoon het sanitair was weet ik niet omdat we een eigen badkamer in onze stacaravan hadden. Voordeel is dat Pisa ook een treinstation heeft - mocht je naar Florence gaan dan is dat misschien makkelijker dan de auto i.v.m. parkeren. :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 14:32

Ik zie dat agriturismo geen campings betreft?
Prachtige locaties allemaal, maar ik ga juist kamperen om me niet scheel te hoeven betalen aan hotelkamers/ appartementen/ huisjes.
Jammer, zit veel moois tussen.

Karlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 14:43

Agriturisimo zijn meestal geen campings inderdaad. De omgeving van het dorpje Vinci is ook erg mooi. Het is het dorpje waar Leonardo Da Vinci vandaan komt en waar ook veel wijnvelden zijn.

Ik heb zelf niet gekampeerd dus kan je geen tips geven op het gebied van campings.

danberlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 14:48

De ANWB heeft een boekje dat heet charmecampings. Dat zijn de rustiger campings, ook in die regio.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 14:54

Camping Acqua Dolce in Levanto!
Ben er twee keer geweest, echt een fijne plek. Levanto is een klein, gezellig stadje aan de zee.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 16:39

Goede tip danberlo, ik ga er achteraan!

Lynnepinny, ik ga de camping even opzoeken. Ik zit liever niet aan de kust, maar ik kan altijd even kijken.

danberlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 16:46

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 17:17

Kijk, zoiets zoek ik danberlo, top. Thanks! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 18:25

Goof schreef:
Ik zie dat agriturismo geen campings betreft?
Prachtige locaties allemaal, maar ik ga juist kamperen om me niet scheel te hoeven betalen aan hotelkamers/ appartementen/ huisjes.
Jammer, zit veel moois tussen.

Klopt. Ik noemde het eigenlijk vooral omdat je aangaf verschillende plekken aan te doen en vanwege je interesse in (wijn)boerderijen - misschien dat je wel één of twee nachtjes zoiets had willen doen. Maar ik kan me voorstellen dat het te duur is hoor, zal vooral in hartje zomer wel behoorlijk aan de prijs zijn! :j