Voor het eerst zonder ouders op vakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snollygoster

Voor het eerst zonder ouders op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 20:34

Dag Bokkers!
Normaal gaan we met het hele gezin elk jaar naar Spanje, maar dit jaar is het met mijn dementerende oma langs vaderskant zo erg gesteld dat we de reis hebben moeten annuleren. Ter compensatie willen mijn ouders mijn vriend en mij graag een vakantie met ons tweetjes schenken.
Alleen hebben mijn vriend en ik geen flauw idee waar we heen zouden moeten gaan.. We hebben ons rijbewijs nog niet, dus dat wordt sowieso met het vliegtuig, er is alleen één probleem. We hebben allebei gigantische vliegangst, en dan te bedenken dat het een droom van me is om naar Australië te gaan.. Mijn vriend is genoodzaakt om Xanax te nemen op het vliegtuig, anders wordt ie hysterisch, met mij is het nog niet zo erg gesteld. Maar ik zou toch liever niet langer dan 4 uur in een vliegtuig willen zitten..

Dan nu mijn vraag; welke reizen zouden jullie ons aanraden? Zelf zat ik te denken aan Tenerife, omdat ik daar als kind altijd heen ging, ben er al een jaar of 10 niet meer geweest.. Turkije of de Canarische eilanden lijkt me ook nog wel leuk. Ik zou liever niet meer naar Spanje of Frankrijk of wat dan ook gaan, dat heb ik nu wel gezien. Mijn vriend is een cultureel type die ook wel eens graag wat gaat bezichtigen, vooral als het iets met romeinen of wat dan ook te maken heeft (neen, Italië staat niet op onze lijst). Ik ben zelf meer voor de natuur.

Dus suggesties, tips, ervaringen hoor ik hier heel graag want zo lang om te beslissen hebben we niet meer, de vakantie zou rond begin juli plaats moeten vinden..

Alvast bedankt!

DeBuurvrouw

Re: Voor het eerst zonder ouders op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 20:44

Er zijn ook curssusen om je vliegangst te overwinnen. Misschien niet handig om dat nu te doen maar wel iets voor in de toekomst..

Alvast veel plezier met wat het ook gaat worden.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 20:45

Is Griekenland niks voor jullie? Kreta misschien? Daar kun je leuke dingen bezoeken :j

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 23:21

Mallorca? En dan niet in El Arenal tussen de jongeren maar in Cala 'd Or! Is maar 2 uur vliegen en genoeg te zien ! :D

Kafu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 23:50

Hoezo... sowieso met het vliegtuig....????? gewoon Nederland... de eilanden, Zeeland, genoeg voor jongeren te doen. Natuurlijk je zit met het weer, maar 50 graden in Turkije is ook geen pretje. Jullie hebben beide vliegangst, zou ik niet in een vliegtuig gaan zitten. Waarom probleem opzoeken als dat niet nodig is, hoe denk je dat het is voor mensen die in datzelfde vliegtuig zitten en met twee pietpankieken zitten.Hoe doen jullie het wanneer je met jouw ouders gaan??? Ik zou eerst een cursus doen tegen vliegangst en anders gewoon kijken wat je kunt bereiken met de trein. Zuid Frankrijk??? Het gaat niet om de eindbestemming, daar doe je niet je ervaringen op, maar om de reis erheen. Kijk verder, out off the box, en er zijn meer mogelijkheden en australie..... dat komt wel, niet nu maar over een paar jaar.

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 23:53

Een fietsvakantie :+

Nee zonder dollen. Er zijn toch ook reizen die met de bus gaan. Naar spanje enz. is dat geen beter idee als beide met vliegangst te gaan vliegen?

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 08:59

Dankjewel voor de reacties allemaal.
@Ghostattack Griekenkand lijkt me wel mooi, maar is het daar nu niet erg gesteld met die crisis?

@Citroen over Mallorca heb ik veel goese dingen gehoord, ik overweeg het!

@Kafu we willen graag wat verder van huis gaan ;). En we zijn nu eenmaal allebei voor meer tropische gebiesen met warmte, dus neen, Zeeland is niets voor ons. Mijn vriend neemt altijd iets calmerends als hij moet vliegen, dus veel krijgt hij niet mee van de reis. Ik worstel mij er wel doorheen met schietgebedjes, zoals ik altijd al heb gedaan ;)

@coquette ja met de bus lijkt me ook nog wel een alternatief, als we niets zouden vinden leek Lloret Del Mar me ook nog wel wat :)

Eleentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 16:37

Als je beide vliegangst hebt.... Reizen met de trein kan ook leuk zijn! Vrienden van ons hebben dit afgelopen zomer gedaan.
En anders bestemmingen waar je niet te lang hoef te vliegen.
Wij zijn een keer in Kreta geweest, erg leuk.

ijspeert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 16:45

Waarom ga je niet met de trein ergens naartoe.
Je hebt tegenwoordig ook leuke bestemmingen waar je met de trein kunt komen.
Je hoeft toch niet perse te vliegen en Turkije en Spanje zijn in de zomer erg heet

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 16:47

Je kunt volgens mij door heel europa reizen met een kaartje van 200 euro, dan ga je gewoon naar parijs, barcelona, rome, venetie, praag.. verzin het maar :+ En zie je ook nog eens heel veel.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 17:10

Maar wij vinden de warmte net wél leuk ;)
We zouden eigenlijk gewoon liever buiten Europa gaan. In Italië is hij al vaker geweest en ik ben nog maar pas terug van een citytrip van daar, dus heb het nu wel een beetje gehad met Italië.. Maar de scandinavische kanten lijken me ook nog wel leuk.. We zijn er nog niet uit, maar we weten wel allebei zeker dat we niet dicht bij huis willen zitten, gewoon echt eens een keertje op onszelf.