Londen of Kopenhagen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Londen of Kopenhagen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 15:14

Mijn moeder heeft besloten dat ze met mij een weekend weg wilt, omdat ik dit jaar Vwo examen doe (gezakt ben ik waarschijnlijk toch al, maar er is nog een herexamen)

Nu mag ik kiezen waar we heen gaan en in eerste instantie kwam ik uit op Londen. Ik ben hier nog nooit geweest, maar de stad heeft mij nooit echt heel erg getrokken. Toch lijkt het me heel gaaf om erheen te gaan. Mijn moeder kwam daarna met het idee om naar Kopenhagen te gaan, maar ze wist niet of dit een leuk idee was. Zelf heb ik ook geen idee of dit een leuke stad is, maar het spreekt me wel aan.

Hebben jullie nog aanraders? Misschien een totaal andere stad? Liefst niet verschrikkelijk ver weg en ook niet heel duur :P (En geen: Rome, Brussel, Parijs of Valencia. Daar ben ik al geweest). We willen graag ergens rond 20 juni gaan.

Annash
Blogger

Re: Londen of Kopenhagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 15:16

Londen vind ik zelf heel leuk, Kopenhagen ken ik niet maar heb wel van meerdere mensen gehoord dat het heel mooi is. Lissabon schijnt ook erg mooi te zijn. Madrid vond ik zelf een leukere stad dan Barcelona! Edinburgh staat nog hoog op mijn lijstje.

Succes met het maken van een keuze en vast veel plezier. :-)

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 15:16

Kopenhagen is hartstikke leuk en Berlijn ook. Ik vond Londen minder leuk.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 15:18

Lissabon zat ik inderdaad ook aan te denken, lijkt me ook erg gaaf! Berlijn trekt me niet echt, ben sowieso niet zo erg van Duitsland :P

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 15:18

Ik vond net Kopenhagen niks, dus het is echt iets zeer persoonlijk.
Ik vind Parijs, Rome en Londen echt fijne steden.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 15:23

Ik vond Londen erg gaaf! Maar wat ook zeker leuk is is een weekend naar Napels (Pompeï) Je hebt daar dus Pompeï en Herculaneum maar ook de stad zelf is leuk :j

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 15:23

Ben in een hoop europese steden geweest, dus ook Londen en Kopenhagen, maar Kopenhagen staat bij mij bovenaan. Vindt het zo'n prettige sfeer in die stad, heel gemoedelijk en het is een ontzettend mooie stad waar een hoop te zien en te doen is. Ga je erheen dan moet je zeker Tivolli bezoeken tijdens een concert, heel chill en echt een leuke ervaring! En ook zeker een rondje door Christiania lopen, de vrijstad/ hippiedorp midden in Kopenhagen, heb mijn ogen uit gekeken daar. Verder kan je ontzettend lekker eten in Kopenhagen, allemaal verse en pure producten.

Maar Londen vondt ik overigens ook erg leuk hoor!

xsarinax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 15:24

Parijs en londen vind ik erg leuke steden! Kopenhagen ben ik nog nooit geweest maar het lijkt me minder leuk dan bijv. Parijs.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 15:25

Parijs vond ik echt verschrikkelijk, dus daar ga ik niet meer heen :+ Kopenhagen (eigenlijk alles die kant op en verder omhoog) lijken mij erg leuk. Londen heeft nog steeds iets wat mij tegenhoudt, maar ik weet niet precies wat.

@Pressent: Klinkt erg leuk! Dankje voor de tips :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 15:26

Stockholm is ook super gaaf :)
Prachtige stad, veel winkeltjes, mooie musea en historie :)

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 15:26

Londen vind ik persoonlijk niets :(
Parijs wel heel leuk, barcelona, madrid, berlijn, wenen, lissabon. :)

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 15:29

Ghostattack schreef:
Parijs vond ik echt verschrikkelijk, dus daar ga ik niet meer heen :+ Kopenhagen (eigenlijk alles die kant op en verder omhoog) lijken mij erg leuk. Londen heeft nog steeds iets wat mij tegenhoudt, maar ik weet niet precies wat.

@Pressent: Klinkt erg leuk! Dankje voor de tips :)

Wat vond je er verschrikkelijk aan?
Misschien helpt dat bij de beslissing? Want ik vind londen en parijs wel wat gemeen hebben.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 15:31

Geen idee wat precies, vond het geen fijne stad om te zijn. Het was voor 1 keer wel leuk (de Eiffeltoren zien bijvoorbeeld).. Maar daarmee is het ook gedaan. Dan vind ik steden als Rome veel leuker :j Londen heeft mij nooit echt getrokken, dus daarom twijfel ik nu nog.

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 15:31

hoe weet je NOU AL dat je gezakt bent..
ik zelf zou voor londen kiezen.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 15:33

Omdat ik weet dat ik mijn wiskunde examen heb verpest en met een 4 voor wiskunde afgerond ben je sowieso gezakt. En aangezien ik een 4.9 stond, heb ik minimaal een 4.1 nodig en dat heb ik 99% zeker niet. Maar maakt dat iets uit? Lijkt me niet van belang voor dit weekendje weg..

Ik ga eens met mijn moeder overleggen wat zij leuk vindt, we moeten het natuurlijk wel samen eens zijn :P

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 15:45

Londen trok mij ook nooit, maar ik wilde er wel geweest zijn. Maar mán, wat een heerlijke stad vond ik het!

Kopenhagen ben ik nooit geweest, staat nog wel op het lijstje.

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 15:47

Ik ben naar Londen geweest, ik vond het persoonlijk niks aan.. :o
Kopenhagen heb ik geen ervaringen mee.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 23:46

Kopenhagen, zonder twijfel! Echt een hele mooie/leuke stad. Londen is ook mooi en leuk, maar persoonlijk houd ik meer van Kopenhagen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 00:01

Kopen hagen, maar het allerluefste naar Reykjavik

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 00:05

Ben in allebei de steden geweest, vond zelf Londen een stuk leuker dan Kopenhagen. :)

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 12:31

janouk schreef:
Kopen hagen, maar het allerluefste naar Reykjavik

:)) Eens! Maar is natuurlijk wel duur, en als je al naar IJsland gaat, dan eigenlijk voor 4 weken (of langer.. ik wilde er nooit meer weg := )

Kopenhagen ben ik nooit geweest, maar vond andere Deense steden erg leuk. Londen heb ik gewoond, de stad heeft prachtige delen zodra je uit het 'typisch toeristische Londen' bent. Dus als je gaat kan ik aanraden: in 1 ochtendje Big Ben etc. en daarna zo snel mogelijk richting Angel, Hampstead, Southwark en Shoreditch. Die delen van Londen zijn heerlijk, het tourist attraction deel vind ik nogal koud en zielloos om eerlijk te zijn.

Verder kan ik nog aanraden: Ljubljana (prachtig en goedkoop!), Wenen (oud, sfeervol, goed om te winkelen), Krakow (zo mooi, zulke vriendelijke mensen <3 ) en een van mijn favoriete steden is Berlijn, maar dat wilde je niet zei je. Maar denk er nog eens over na: het is cultureel gezien zo fantastisch! Muziek, eten, musea, het verschil tussen oost en west.

Mijn tip: "loop" er eens rond op google street view, misschien dat je dan een beter idee krijgt van een aantal van deze steden. Veel plezier in ieder geval, en ik duim voor je dat je wiskunde toch gered hebt :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 12:34

Ghostattack schreef:
Lissabon zat ik inderdaad ook aan te denken, lijkt me ook erg gaaf! Berlijn trekt me niet echt, ben sowieso niet zo erg van Duitsland :P

Lissabon is ook wel echt een aanrader. Ik vond het een hele gave stad.
Ben trouwens ook helemaal weg van Londen, ook een heerlijke stad om rond te hangen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 12:35

Ik ben al meerdere keren in Berlijn geweest.
Meer mensen die zeggen ben je er 1 keer geweest, dan wil je vaker.