Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
NIV schreef:Ik zit in het binnenland tussen Roros en Tynset. Redelijk in het zuiden dus. Gemiddelde temperatuur in november ligt tussen -2 max en -10 min. Ik denk niet dat ik zo'n overal meeneem. Dan zit mijn koffer veelste vol terwijl ik hem alleen de laatste periode zal dragen. Misschien neem ik wel mijn oude skibroek mee. Die is wel klein op te rollen. Ski-shirts en truien is fijn ja!!
Neem uiteraard ook een korte broek mee want het kan ook 20 graden zijn in augustus en september.
@Sizzle, mijn thermobroek is van Karlslund. Inclusief thermolegging eronder en eventuele skibroek erover kan ik geloof ik -30 zelfs aan haha.
Ik neem mijn -gevoerde- leren rijhandschoenen mee en skihandschoenen maar dan met thermohandschoentjes voor eronder en bandjes om mijn polsen. Als ik de neusriem moet vastmaken gaat dat prima. Handschoen even uit zonder warmte te verliezen. Doe ik met skieën ook altijd. Plus.. -10 is goed te overzien.
P.s. @ mayday: Gaaf IJsland! Wat ga je daar precies doen?
NIV schreef:@quera, klinkt ook leuk zeg! Lofoten lijken me prachtig! Wil ik graag nog een keer zien!
Dat het kouder zou zijn klopt niet helemaal, denk ik. De gemiddelde temperatuur ligt daar volgens de grafieken juist wat hoger. 'De gemiddelde temperatuur aan de kustlijn van Listna (Vest-Agder) tot de Lofoten (Nordland) komt in de wintermaanden zelden onder het vriespunt. In de binnenlanden daarentegen, zowel in het zuiden als in het noorden, is de gemiddelde temperatuur heel laag.' Aldus een klimaatwebsite.
Maar goed ik zit er maar tot november dus dat zal allemaal niet veel uitmaken
@mayday, ja leuk ijsland!! Heb ook erg getwijfeld of ik niet daarheen wilde. Haha heb ook echt zin om te gaan! Wel spannend waar je terecht komt.