Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Hij ging samen met een vriend liftend europa door en couchsurfen als slaapplek. Zij zorgden ervoor dat ze per stad contact hadden met meerdere hosts, zodat mocht het liften niet lukken, ze nog konden terugvallen op iemand anders voor op een later tijdstip. Verder vertelde hij dat je moet kijken naar hoe lang iemand al lid is, hoeveel couchsurfers iemand krijgt en hoevaak hij zelf is gaan couchsurfen. Iemand die veel couchsurfers krijgt die ook positief over hem/haar zijn, zou ik meer vertrouwen dan iemand die al een tijdje lid is, amper couchsurfers heeft gehad en zelf helemaal niet is gaan couchsurfen.
Als ze je request accepteren, leer je ze online een beetje beter kennen (via facebook/Skype). Dan spreek je concreet af waar en wanneer je gaat ontmoeten.
Als je nog vragen hebt hoor ik het graag!
Vind ik altijd erg tof!

Ik kijk inderdaad ook goed naar de referenties en vraag/ontvang alleen mensen met veel positieve referenties

Maar we werden lief en gezellig ontvangen, ontspannen sfeer, en hebben er 2 dagen een geweldige tijd gehad met filosofische discussies, lekker eten en gewoon een kijkje in een compleet andere levensstijl. Na de eerste shock dus enorm genoten van de waanzinnige gastvrijheid, absoluut naar het motto "Ik pas me niet aan aan de surfers, maar ze zijn welkom in alles te delen wat ik heb." Dat koppel had dan ook bijna elke nacht surfers gedurende de zomer.
) en 1x avondeten gekookt.
Je hebt ze in bijna elke (grotere) stad, en je leert er vaak hosts, locals die graag mensen rond leiden of andere reizigers kennen. En je hebt in ieder geval een gezellige avond.