Bangkok, must see's?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hafjelinger

Bangkok, must see's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 20:07

Hoi Bokkers!

Na mijn examen gaan mijn vader en ik een weekje naar Thailand. :)
Ik heb er onwijs veel zin in, het lijkt me gaaf om eens een compleet andere cultuur te zien!

We gaan met een reisorganisatie, dus het programma staat zo ongeveer vast. Echter hebben we de eerste volle dag in Bangkok voor ons alleen :)
Dit is het programma:

Dag 1: Vertrek Amsterdam - Bangkok
Dag 2: Aankomst Bangkok
Dag 3: Bangkok
Baiyoke Sky Diner op 78e verdieping
Dag 4: Bangkok
Fietstour China Town 's avonds.
Dag 5: Werelderfgoed Ayutthaya Citytour & cruise
Dag 6: Bangkok - Kachanaburi - Oorlogsmuseum - Brug over de River Kwai - Death Railway tocht - Mon Tribal Village
Dag 7: River Kwai - Saiyok Waterval - Nationaal Park - Lawa grotten
Dag 8: River Kwai - Hell Fire Monument - Bangkok
Dag 9: - Bangkok - Amsterdam

Ik ben al een beetje informatie aan het verzamelen over Bangkok, wat interessant is om te zien ect. Echter zou ik graag ervaringen horen van andere mensen :) Hebben jullie nog tips? Dingen die je zeker gezien moet hebben, tips qua eten, kleding (vooral in de tempels, hoe werkt dat? Wat moet ik aan?).

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Groetjes :)

Tutti_Frutti

Re: Bangkok, must see's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 22:14

Gaan jullie niet naar het Royal Palace en Wat Pho met de reisorganisatie? Dan die zeker nog bezoeken!
Ook sowieso een rondje over Khao San Road doen en een ritje met een tuktuk natuurlijk :)
Oh en ergens aan de rand van de stad (in ieder geval niet in het centrum) is een ERORME markt waar je heel goedkoop souvenirtjes etc. kan kopen, echt heel leuk! Ik ben veel met de lokale stadsbus geweest daar, en dat was ook een avontuur op zich.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 22:17

geen ijsblokjes in je drinken, luchtige kleding aan, , makkelijkere schoenen die je zo uit kan doen, in de tempels mag je geen schoenen aan die laat je buiten staan. benen en armen bedekt dus linnen broek ofzo,
ja enne massages, overal massages, voeten , rug laat je lekker verwennen, midden op straat staan allemaal ligstoelen, veel vers fruit. genieten.

Lhundol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 22:21

Ijsblokjes in bangkok zijn zeker schoon, als ze dan ook nog een gaatje in het midden hebben komen ze uit de fabriek en zijn ze dus van fles water gemaakt.
Tuk tuk kan ik erg afraden, wij westerlingen zijn te lang hiervoor, je hoofd steekt dus te ver in het dak en je ziet dan ook alleen maar het dak :-) En grote kans dat de chaffeur je naar een kleding maker toe rijdt ipv je bestemming.

Ik mis in deze reis iets behalve bangkok en wat bezienswaardigheden, ga je niet naar een strand of eiland?

Om eerlijk te zijn vond ik het allerleukste aan bangkok om bangkok uit te gaan :-) Oh en die grote winkel centra zijn wel leuk.

nogmaals, pas op voorm mensen die je op wat voorn manier wat dan ook willen aanpraten. Vooral het verhaal of je niet op tv hebt gezien de vorige avond dat de tuk tuks die dag extra goedkoop zijn in bangkok omdat de regering het toerisme wil stimuleren, ofzo.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 22:26

canela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 22:38

Ik ben een paar jaar geleden naar Thailand geweest maar wij maakte toen een rond reis door het land.
Onder andere ook wat nachten in bangkok geweest en de fietstocht door Chinatown gemaakt.
Ik was wat te jong om het een mooie stad te vinden, maar ik weet wel nog dat er veel eet kraampjes op straat waren waar je heerlijk eten kon krijgen! Het ziet er allemaal wel erg onsmakelijk en goedkoop uit en het stinkt er vooral heel erg :p Ik vond het heel leuk om savonds de straat op te gaan en dan bij zo'n straat tentje te eten, beetje snuffelen bij de kraampjes waar ze spulletjes verkopen.

De fietstocht was ook leuk, alleen erg warm en je moet heel erg uitkijken dat je niet plat gereden wordt :') we reden zelfs een heel stuk een meter naast het spoor dus dat was ook zeer veilig :p

Ik wens je veel plezier!

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 10:19

Heel erg bedankt voor de reacties! :D

De genoemde bezienswaardigheden en tips neem ik zeker mee. Lhundol, we gaan wel naar de River Kwai en de Saiyok Waterval :)

Over de tempels: gewoon een vest en lange broek mee in de tas dus? :)
En die massages Boedjang, die ga ik zeker uitproberen! Lijkt me heerlijk..

Boras, we hebben afgelopen week gehoord dat Bangkok inderdaad een negatief reisadvies heeft op dit moment. We hebben contact gehad met de reisorganisatie en besloten na 14 mei, een grote demonstratie, verder te bekijken wat we doen. We gaan er vanuit dat het doorgaat.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 13:58

Ik duim voor jullie.
Alvast een fijne reis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 18:50

1) Siam square (skytrain stop Siam; in het midden van de stad)
Daar zitten enkele winkelcentra die eigenlijk elke prijscategorie wel dekt. Van MBK met toeristische troep en nep kleding tot Siam Paragon waar je een Lamborghini of Rolls Royce kan kopen. MBK zit bij skytrain station "National Stadium" en vanaf daar is het nog geen 3 minuten lopen naar Siam Discovery en Siam Paragon. Nog eens 5 minuten verder heb je Central World en sinds deze week is ook Central Embassy open.

2) River cruise Chao Praha
Je kan goedkoop een rondvaart over de Chao Praha rivier maken vanaf skytrain station Saphan Kwai. 's Avonds gaat een klein bootje vanaf daar naar het Yok Yor seafood restaurant waar je het eten op een boot krijgt waarna ze je 2 uur over de rivier varen (bij de kaartje verkoop op de pier even aangeven dat je naar yok yor wilt en zij zullen de boot oproepen met de walkie talkie). De rondvaart kost maar iets van 100-200 baht per persoon en als je geluk hebt kan je genieten van karaoke op de boot. Het eten is daar goed en niet duur voor seafood. Reserveren is vaak wel aan te raden. Of je kan overdag gaan en gewoon het openbaar vervoer nemen (er zijn meerdere lijnen met boten die op en neer varen). Een kaartje naar het eindpunt is ongeveer 20 baht per persoon en de tocht duurt rond een uur. Vooral leuk om de stad vanaf het water te zien en te zien hoe handig de bestuurders van de boot staan met het aanleggen en vertrekken (ze stoppen nauwelijks).

3) Grand Palace en/of Wat Pho
Wat Pho ligt direct naast Grand palace, is kleiner maar ook velen malen goedkoper (ik geloof 20 baht vs 200 baht). Bovendien is het daar veel rustiger en kan je lekker op je gemak wat rondlopen. Grand Palace is mooier maar vaak zo vreselijk druk.

4) Eten op straat
Vergeet al die mensen die je afraden op straat te eten; als je een kraampje ziet waar wat verloop is (vooral met locals) dan is het veilig. Ik heb in 3 jaar Thailand slechts 2 maal voedselvergiftiging opgelopen en het was 2x in een restaurant en nog nooit van streetfood. Eten op straat kan overal en als je langs iets loopt dat er lekker uit ziet: gewoon uitproberen. Het is zo goedkoop dat als je het niet lust je het gewoon weg kan gooien.

5) Bioscoop: railway man
Als je naar River Kwai gaat dan is de film "Railway man" misschien aan te raden. Deze is net uitgekomen en de reviews zijn redelijk. Ook leuk om het "brainwashen met nationalisme" te zien in de bioscoop aangezien ze altijd het volkslied spelen voor de film en je op moet staan (of je krijgt een probleem).

6) Massage
Ook al eerder genoemt maar zeker het uitproberen waard. Prijzen voor voetmassage en thaise massage moeten tussen de 180 en 250 baht per uur liggen en olie massage is meestal rond de 300 baht per uur. Als het duurder is dan is het voor toeristen en kan je beter verder zoeken.

Algemene tips:
- taxis zijn wettelijk verplicht de meter te gebruiken, wat niet betekend dat ze het ook doen. Je kan het beste een taxi stoppen langs de kant van de weg (arm uitstrekken en je hand een beetje op en neer bewegen alsof je een kind op zijn hoofd tikt); als een taxi vrij is dan zie je een rood ligt achter de voorruit met Thaise text. Als er eentje stopt dan open je een deur en vertel je hem waar je heen wilt en hij zal ja knikken of nee schudden. Als hij eerlijk is dan gaat de meter meteen aan en indien hij antwoord met een bedrag dan gewoon de volgende pakken. Taxis zijn trouwens vreselijk goedkoop dus bespaar je de moeite om te lopen of een bus te vinden voor middellange afstanden (het zal ook vreselijk warm zijn dus je wilt niet teveel lopen).

- pas op met alle Thais die je aanspreken met mooie verhalen over kortingen, edelstenen, of toeristische trekpleisters. Thais zijn super vriendelijk maar komen eigenlijk nooit vanzelf naar je toe, dus pas op als ze dat wel doen. Uitzondering is River Kwai waar veel jongeren rondlopen die toeristen lastig vallen om Engels te oefenen. Ga niet in op de tips om een verre tempel te bekijken met een speciale buddha omdat degene die je dit verhaal verteld een deal sluit met de tuktuk driver en je de hele dag naar plekken wordt rondgereden waar je niet heen wilt.

- blijf weg bij alle protesten en hou er rekening mee dat het verkeer wel eens afgesloten kan worden. Ze vertrekken morgen richting Khao San Road dus het zal moeilijker worden om daar te komen en daar weg te komen. Ze zaten hiervoor in Lumpinee park dus daar zal nu weinig te zien zijn (normaal heb je daar hagedissen en schildpadden die rondlopen maar het zal wel even duren voor de natuur daar weer terug naar normaal is)

- het verkeer is een ramp in Bangkok en het is aan te raden buiten de spits overal heen te gaan. De kans is groot dat je een paar keer in een file terecht gaat komen dus blijf vooral rustig en geniet ervan. Ik vind het vaak grappig om te kijken hoe de gemiddelde Thai door het verkeer gaat en hoeveel bekeuringen je hier wel niet zou kunnen uitdelen als de Nederlandse regels toegepast zouden worden (auto's zonder nummerborden, tegen het verkeer in rijden, afsnijden, kleven, door rood rijden, etc).

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 10:31

Heeeel erg bedankt voor je zeer uitgebreide reactie Enzino! Ik ga je tips eens goed doorspitten :)
Ik begrijp dat je veel in Thailand geweest bent? Leuk! :)

Boras, dankjewel :) Mijn oom is gisteren terug gekomen uit Bangkok en hij vertelde dat het er erg rustig is. Hij denkt dat we gewoon kunnen gaan, dus daar hopen we op :)

Ik ga nu goed lijstje maken om mee te nemen naar Thailand :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 12:23

Nog een tip:
naast dat je nooit een buddha beeld moet aanraken (tenminste niet het hoofd) is het de laatste tijd ook aan te raden om geen "traffic cones" aan te raken. Dat is levensgevaarlijk als sommige ze als heilig zien:
Afbeelding

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 11:12

Dankjewel Enzino! Goede tip, daar ga ik zeker rekening mee houden :)