Ivm andere afspraken zoek ik 2 trips van 5 dagen die ik met mijn oudste dochter van 7 kan doen, of evt. wat ik met het gezin kan doen (2 volwassenen en 3 kinderen van 1 tot 7). Budget is beperkt. Voorkeur niet vliegen. Ik kan wel met de auto, bestemming binnen plm 10 uur autorijden maar vooral ZON. Voor een kind lijkt me een citytrip niet aangewezen en zelf neig ik ook meer naar het strand oid (wij gaan nl. nooit op vakantie)
Kijk eens op vakantieveilingen! Vaak een fijne prijs voor zowel vliegvakanties (vaak hotel) of zelf rijden naar italie of frankrijk (stacaravan/ bungalowtent). Maar 5 dagen is wel erg kort voor een zon vakantie met de auto...
Bedankt! Vliegen is niet helemaal uitgesloten hoor, maar ik word zelf erg ziek bij het stijgen en landen en dochter zat in de Droomvlucht van de Efteling al bijna te kotsen dus die is erg erfelijk belast
quera
Geplaatst: 11-05-14 08:30
Voor echte zon aan het strand zou ik 1 trip maken en niet 2 van 5. Zodat je iets langer kan rijden over een afstand. Wat wij vaak hebben gedaan was naar Spanje toe( costa brava). En onderweg naar costa brava 1 overnachting pakken in Frankrijk.
En evt op de terugweg hetzelfde. Dat betekend dat je alleen al met reizen 4 dagen kwijt bent. En dan zou 10 dagen veel logischer zijn. Maar het voordeel van die overnachting is dat je alles op het gemak kan doen qua reizen. Dat is vaak toch wel fijn met kleine kinderen.
Dat gaat dus niet, ik moet tussendoor in het weekend weer terugkomen. Maar vermoedelijk stellen we het maar gewoon weer een jaar uit en worden het dagtrips of bijv. twee dagen met een overnachting. Is ook minder lastig met de paarden (maar wil wel erg graag naar de zon zucht..... ben zo toe aan twee weken met mijn luie reet op het strand liggen!)
sjouk_L
Geplaatst: 11-05-14 08:43
Mocht je toch nog overwegen te willen vliegen, dan is portugal een echte aanrader. Veel zon, fijn strand. Goedkoop overnachten en eten en niet te absurd dure vliegreis. Wij hadden 11 dagen en dan s nachts heen dus om 9 uur sochtends van de eerste dag al daar en om 9 uur s avonds van de allerlaatste dag pas weer terug. 3 uurtjes vliegen, wij vlogen met transavia, helemaal netjes.
Als ik jou was zou ik wachten tot de voorlaatste dag met boeken. Moet je wel vliegen waarschijnlijk, maar dan lig wel goedkoop aan het strand!
Colorado
Geplaatst: 11-05-14 09:04
Ik heb het zelf als kind altijd ontzettend naar mijn zin gehad in Zuid-Frankrijk in de buurt van St Tropez. We stonden dan op camping Manjaste (omringd door wijnvelden en de eigenaren zijn Nederlanders, wonen daar al meer dan 20 jaar ondertussen dus het Nederlands is ondertussen met frans accent, maar dat was voor ons echt wel fijn toen). Het is een heerlijke camping voor kinderen van die leeftijd met een leuk plekje waar ze heerlijk kunnen spelen (met andere nederlandse kinderen) terwijl jullie toe kunnen kijken met een wijntje in de hand en er zijn superveel leuke strandjes in de buurt. Ook zijn er leuke kleine boulevardjes met leuke plekjes om wat te eten/drinken of shoppen. Vliegen is zo gebeurd en een auto zo gehuurd. Zet een tentje neer en het zou een topvakantie kunnen zijn, mits jullie daar van houden natuurlijk. Ook veel plekjes om buitenritten te maken te paard, volgens mij ook met kinderen van 7. Anyway, ik vond het altijd heerlijk en mijn ouders ook!
En inderdaad, voor vliegen werken die pilletjes echt wel goed, ik heb ze ook nodig