Ranch werk in deze zomer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Linn_

Ranch werk in deze zomer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 15:03

Hallo allemaal,

ik had eerder ook al een topic geopend voor Amerika maar vanwege het visumverhaal zie ik toch af van Amerika, vandaar een nieuw topic!

Ik zou heel graag deze zomer voor zo'n 5 weken werken op een ranch/cattle station in het buitenland. Denk dan ala stijl van Mc Leod's Daughters. Ik heb hier geen ervaring mee maar het lijkt me super tof om zoiets een keer mee te maken! Ik ben echt niet vies van hard werken dus dat maakt me niks uit.

Ik zit dan nu het meest te denken aan Canada of het noorden van Australië, ik wil wel een beetje lekker weer erbij hebben namelijk.

Nou zou ik graag willen weten of er mensen zijn die een toffe ranch weten. Graag hoor ik dan van jou!

Groetjes Linda

_Linda

Re: Ranch werk in deze zomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:30

Als je verwacht iets van Mc leod's tegen te komen dan kan het vies tegenvallen, ze maken het ranchleven wel erg romantisch ;) . Check www.helpx.net , daar zijn wat plekken die mensen voor korte periode laten komen, o.a. www.winningways.ca .

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 17:56

_Linda schreef:
Als je verwacht iets van Mc leod's tegen te komen dan kan het vies tegenvallen, ze maken het ranchleven wel erg romantisch ;) . Check http://www.helpx.net , daar zijn wat plekken die mensen voor korte periode laten komen, o.a. http://www.winningways.ca .

Nee ik weet dat het alsnog hard werken is hoor :) Ik zou die sites even bekijken, dankje!

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 18:00

Canada haar visums voor dit jaar zijn allemaal al vergeven...
wat betreft Australië weet ik het niet, maar als je vanwege visumgezeur niet naar amerika gaat zal ik voor Australië ook niet kiezen..

Uiteraard gun ik het je enorm om dit allemaal waar te gaan maken ;)
maar geloof aub niet in fabeltjes.. want de tv series laten je niet zien wat (echt) hard werken is..

Misschien toch beter plannen voor volgend jaar en beter vooruit kijken en je visums etc regelen? Dan kun je gelijk de tijd nemen om te zoeken naar de echt bedrijven waar je top zit en ook veel (goede) dingen leert... want er zijn ook genoeg ranches waar mensen van terugkomen en waar je echt behandeld wordt als een hond die ze de zomerweken doorhelpt..
Je hebt hard werken en ervaringen opdoen etc. en je hebt gewoon uitbuiterij...

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 18:06

Je kan in Canada 4 weken werken op een toeristenvisum. Dat is geen probleem dus :)
En ik zoek daarom ook naar referenties zodat ik weet dat ik op een goede plek terecht kom :)

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 18:08

_Linn_ schreef:
Je kan in Canada 4 weken werken op een toeristenvisum. Dat is geen probleem dus :)
En ik zoek daarom ook naar referenties zodat ik weet dat ik op een goede plek terecht kom :)

Je mag inderdaad werken op toeristenvisum maar meerdere ranches en bedrijven stemmen daar o.a. verzekering wijs niet op in. Let daar wel even op als je mailt of belt voor eventuele afspraken.
zal zonde zijn als ze ja zeggen en uiteindelijk toch een nee krijgt als ze erachter komen als je op toeristenvisum komt..

Ik hoop voor je dat als je echt dit jaar nog wilt, dat je het allemaal goed en wel rond krijgt nog :j

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 18:10

Oké dat is iets om rekening mee te houden inderdaad, dankje!

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 04:18

In Australie is het erg makkelijk om aan een work en holiday visum te komen! Dus zeker de moeite waard om je meer in te verdiepen.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 10:24

KingYasFenn schreef:
Canada haar visums voor dit jaar zijn allemaal al vergeven...
wat betreft Australië weet ik het niet, maar als je vanwege visumgezeur niet naar amerika gaat zal ik voor Australië ook niet kiezen..

Uiteraard gun ik het je enorm om dit allemaal waar te gaan maken ;)
maar geloof aub niet in fabeltjes.. want de tv series laten je niet zien wat (echt) hard werken is..

Misschien toch beter plannen voor volgend jaar en beter vooruit kijken en je visums etc regelen? Dan kun je gelijk de tijd nemen om te zoeken naar de echt bedrijven waar je top zit en ook veel (goede) dingen leert... want er zijn ook genoeg ranches waar mensen van terugkomen en waar je echt behandeld wordt als een hond die ze de zomerweken doorhelpt..
Je hebt hard werken en ervaringen opdoen etc. en je hebt gewoon uitbuiterij...
Want Australië heeft dezelfde regels als Amerika... ??
Working Holiday Visum heb je binnen 24 uur binnen als er geen bijzondere dingen zijn. Daarmee mag je een jaar lang in Australië werken en reizen. Meer info had ik je al gegeven in het andere topic, maar wilde even reageren hier op. :)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 10:40

Dankje!

Zijn er ook nog mensen met suggesties van ranches/ cattle stations??

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 14:16

Ik ga deze zomer 7 weken naar Canada. Ik heb de ranch waar ik ga werken via workaway.info gevonden..
hele handige site en staan toffe plekken op. Ook helpx is een goede maar vind workaway net iets fijner werken

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 14:27

Ik heb inderdaad al op workaway gekeken en denk ik al wel iets tofs gevonden alleen kan ik daar niet zien om welk bedrijf het gaat. Wilde namelijk kijken of er ook een website van is want dat denk ik namelijk wel.

Mag ik weten naar welke ranch jij gaat?

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 14:53

_Linn_ schreef:
Ik heb inderdaad al op workaway gekeken en denk ik al wel iets tofs gevonden alleen kan ik daar niet zien om welk bedrijf het gaat. Wilde namelijk kijken of er ook een website van is want dat denk ik namelijk wel.

Mag ik weten naar welke ranch jij gaat?

Je moet je inschrijven op de site en dat kost 22 euro. Dan kan je bericht sturen naar de ranches en kan je hun website vragen.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 15:17

Oke ja maar vind het toch ook wel fijn om eerst de site te bekijken voor ik ga contacten. Dan krijg je toch wel al een beetje een beeld. Maar als ze dat er niet bij zetten kan dat dus niet

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 15:26

_Linn_ schreef:
Oke ja maar vind het toch ook wel fijn om eerst de site te bekijken voor ik ga contacten. Dan krijg je toch wel al een beetje een beeld. Maar als ze dat er niet bij zetten kan dat dus niet

De meesten doen dat inderdaad niet. Ik heb dan gewoon een berichtje naar hun gestuurd om te vragen of ze een website hebben. Dit kan je gewoon vrijblijvend doen he..

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 15:29

Ja daar heb je een punt. Ik zal later even kijken of ik het die 22 euro waard vind.

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 15:31

Ik raad het alleszins aan! Vind het dat geld echt waard! het is ook voor 2 jaar he :D