Ranch in Amerika gezocht voor deze zomer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Linn_

Ranch in Amerika gezocht voor deze zomer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 00:34

Heej,

allereerst: ik heb laatst al een zelfde soort topic voorbij zien komen, heb ook de zoekfunctie gebruikt, maar ik kan hem echt niet meer terug vinden. Vandaar dat ik toch maar een topic open.

Ik zou graag deze zomer voor ongeveer 5 weken gaan 'werken' op een ranch in Amerika. En dan een beetje het Mc Leod's Daughters idee zegmaar, werken als wrangler. Ik heb hier geen ervaring mee maar het lijkt me zo tof om hier wel ervaring mee te krijgen!
Ik heb al eerder voor 7 weken op een dressuur/wedstrijdstal in Californië gewerkt en ik weet dus het hele verhaal met hoe het zit qua visum e.d. Ik werd toen ook bijna terug gestuurd, ik had net aan geluk!

Nu vroeg ik mij af of er hier mensen zijn die ervaring hebben met een ranch in Amerika of een hele toffe ranch weten! Ik ben echt niet vies van hard werken dus dat is echt geen enkel probleem!

Graag hoor ik wat ervaringen!

Groetjes

Nadir

Re: Ranch in Amerika gezocht voor deze zomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 09:17

Als je al weet hoe het zit qua visum en je zelfs al een keer bijna terug gestuurd bent, waarom wil je dan nu opnieuw de fout in gaan? Je mag gewoon niet werken op een ESTA, doe dat dan ook niet... Je idee is leuk hoor, welk paardenmeisje wil dat nou niet? Maar het kan gewoon niet op een legale manier...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 10:46

Je mag niet werken met een ESTA/toeristen visum. Doe dit dan ook niet. :)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 10:53

Zoals al vermeld: dat weet ik. Dat is het risico wat ik, en ook vele met mij weet ik wel zeker, wel wil nemen. Ik weet hoe het de vorige keer is gegaan, ik weet wat ik wel en niet moet zeggen en weet wat ik moet laten zien. En echt werken kan je het niet gaan noemen natuurlijk, ik krijg er niet voor betaald.

Dus wie weet er een toffe plek?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 10:58

Zelfs vrijwilligerswerk mag niet... Ik begrijp echt niet dat je gewoon willens en wetens de wet wil overtreden... :n

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 11:11

Het is niet alsof ik de enige op de wereld ben die dit doet hea. Zoek hier op bokt en je vind er al een heleboel. Het ergste wat kan gebeuren is dat ik op het eerste beste vliegtuig weer naar huis zit en ik me geld kwijt ben. I know what I'm doing dus please laat het nou gewoon. Kom maar op met die toffe plekken!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 11:26

Oh dus als iedereen het doet dan maakt het niet uit?!
Als je eenmaal teruggestuurd bent kom je daarna nooit meer op een ESTA de VS in, zo makkelijk ligt het dus allemaal niet.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 11:29

Ik wou zeggen, reken er maar op dat je nu in een register staat, je gaat hier geen tweede keer mee weg komen.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 11:31

Het is het risico wat ik bereid ben om te nemen. Zover zij weten ben ik gewoon 5 weken op vakantie. Ik heb echt wel wat geleerd van de vorige keer.
Kunnen we er nu over ophouden want hiervoor heb ik dit topic niet gemaakt.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 11:32

Waarom perse de VS? Er zijn vast genoeg andere landen met ranches en een mooie omgeving waar je legaal je tijd kunt doorbrengen. Dan kun je je recht op ESTA behouden en met een echte vakantie de VS bezoeken.

En dat je niet betaald krijgt is geen argument, het werk wat jij "gratis" doet kan een amerikaanse burger dus niet meer betaald doen.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 11:32

Molfre schreef:
Ik wou zeggen, reken er maar op dat je nu in een register staat, je gaat hier geen tweede keer mee weg komen.

Register van wat? Ik ben niet meegenomen voor verhoor ofzo de vorige keer dus voor hen ben ik gewoon een toerist zoals alle andere toeristen die er komen. Ik kon gewoon doorlopen toen.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 11:34

Grit schreef:
Waarom perse de VS? Er zijn vast genoeg andere landen met ranches en een mooie omgeving waar je legaal je tijd kunt doorbrengen. Dan kun je je recht op ESTA behouden en met een echte vakantie de VS bezoeken.

En dat je niet betaald krijgt is geen argument, het werk wat jij "gratis" doet kan een amerikaanse burger dus niet meer betaald doen.

Ik mis Amerika en wil dus graag daar weer heen.
Maar als iemand een andere toffe plek weet dan ben ik best bereid daar ook naar te kijken!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 11:34

Waarom vraag je niet gewoon een werk visum aan?
Niet dat ik weet hoe het visums zit.

Sienna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 11:36

Jammer dat door mensen zoals u de wetgeving om het land binnen te mogen steeds strenger wordt...

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 11:39

_Linn_ schreef:
Molfre schreef:

Register van wat? Ik ben niet meegenomen voor verhoor ofzo de vorige keer dus voor hen ben ik gewoon een toerist zoals alle andere toeristen die er komen. Ik kon gewoon doorlopen toen.

Hierom :)

_Linn_ schreef:
Ik heb al eerder voor 7 weken op een dressuur/wedstrijdstal in Californië gewerkt en ik weet dus het hele verhaal met hoe het zit qua visum e.d. Ik werd toen ook bijna terug gestuurd, ik had net aan geluk!

En met de mate van beveiliging tegenwoordig wordt je dan op een lijst gezet. Komt jouw naam nog maals voorbij bij de douane, dan worden hen mee gedeeld dit eens te bekijken.
Laatst bijgewerkt door Molfre op 05-05-14 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 11:41

lrtj_ schreef:
Waarom vraag je niet gewoon een werk visum aan?
Niet dat ik weet hoe het visums zit.

Dat krijg je niet :) Zeker niet voor maar 5 weken.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 11:45

Ten eerste ben ik het eens met de rest hier Linn.
Als de rest van de brug springt doe jij dat ook niet, denk dat je gewoon het beste via de legale weg kan doen want ALS je gesnapt wordt en teruggestuurd wordt dan kom je daarna HEEL moeilijk Amerika weer in.

Daarnaast is het een heel gaaf idee, ik denk dat je dan ook met koeien wil werken etc? Lijkt me wel verstandig om wat westernlesjes van te voren te nemen zodat je weet hoe die rijstijl werkt (is heel anders dan engels :) )

Qua plekjes heb ik geen ervaring overigens.

february

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 11:48

Ik ben via http://www.helpx.net aan 2 leuke adresjes gekomen in Canada om tegen kost en inwoning te helpen. Ene adres is een vrouw met een kleine pensionstal die het vooral leuk vindt om mensen over de vloer te hebben en het andere adres is een gezin dat verwaarloosde dieren opvangt. Ik heb ook heel veel ranches voorbij zien komen, maar omdat ik niet 5 weken fulltime ergens wil blijven, vielen die af :) Op helpx vind je ook adressen in de VS. Kost eenmalig €20 voor 2 jaar lidmaatschap.

In de discussie over visa meng ik me niet, ik ga niet naar de VS en heb er geen ervaring mee.
In mijn geval is het zo dat ik in Canada geen werkvisum hoef te hebben als ik minder dan 4 weken ergens vrijwilligerswerk doe. Dat is in mijn geval zo, dus ik hoef me daar geen zorgen om te maken bij de douane.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 11:51

Had je vorige keer nou net aan geluk en was je bijna terug gestuurd of kon je gewoon doorlopen?????

Dirtylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 11:51

Misschien rare vraag en ook off topic, maar hoe zit het dan met die visums?

Ik ken trouwens geen plek.. heb je ook op google gezocht ofs?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 11:52

yardandgroom.com

Als ik jou was zal ik het risico niet nemen.

Ierland is ook erg leuk en zijn ook veel stallen etc.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 11:55

Canada lijkt me ook nog altijd wel eens tof dus die optie is er zeer zeker ook!
Heb alleen geen flauw idee hoe het daar zit met visums enzo, dat zou ik dan even uit moeten zoeken.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 11:57

Ik ben zo dom geweest om dit ook te willen gaan doen zonder werkvisum. Mij hebben ze terug gestuurd (was al de 3e
X binnen korte tijd naar USA voor mij, waaronder 2x voor langer dan een maand om te "werken" en die andere keer was echt op vakantie naar new york) en ik kom zo makkelijk USA niet meer in (moet visum nu regelen via ambassade en dan is het nog maar de vraag als ik in USA op het vliegveld kom ze me erdoor willen laten), en wat heb ik daar een spijt van :\

Ik dacht net als jou, het is geen echt "werk" en we worden er niet voor betaald. Maar je doet idd iets waar normaal wel iemand voor kan worden betaald natuurlijk.

Dat je niet bent overhoord zegt niks, want er staat wel in je paspoort dat je al eens eerder voor langere tijd bent geweest. Het gaat vragen opwekken als je dat nu weer wilt gaan doen.
Maar doe het vooral op je eigen manier, ik ben slechts een voorbeeld waarbij het "mis" is gegaan.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 12:01

_Dominique schreef:
yardandgroom.com

Als ik jou was zal ik het risico niet nemen.

Ierland is ook erg leuk en zijn ook veel stallen etc.

Ik ga even niet in op het visum-verhaal, maar wel op deze... hoe kun je nu zeggen "Ierland is ook heel leuk, er zijn ook veel stallen" als de TS specifiek vraagt om een ranch in stijl van Mc Leod's Daughters.... :')

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 12:02

Oke oke jullie hebben me overgehaald, dan wordt het niet de VS. Daar gaan we wel weer gewoon een keer heen op vakantie. Wil absoluut nog een keer naar New York!

Ik zal later vandaag dit topic wel laten verwijderen en een nieuw topic openen. Tot die tijd mogen er natuurlijk altijd hier suggesties komen!