Canarische Eilanden (Tenerife) met kinderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vayo

Canarische Eilanden (Tenerife) met kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 22:58

Hoi,

ik ben me aan het oriënteren voor een vakantie naar de Canarische Eilanden met ons gezin (2 volwassenen, 2 kinderen van dan 4 en 7 jaar).
Tot nu toe spreekt Tenerife ons het meeste aan en dan met name het zuiderdeel van het eiland vanwege het klimaat. Wij zouden in februari willen gaan voor ongeveer 10 dagen.
Via internet kan ik door de bomen het bos niet meer zien dus ik wil sowieso snel eens langs een reisbureau gaan om informatie in te winnen.

All inclusive leek ons wel heel makkelijk met de kinderen, maar ik moet even kijken of we dan niet heel erg duur uit zijn. Ik kwam namelijk uit op prijzen van € 3500,00 (met zijn vieren) en ik schrok daar wel een beetje van :o
Nu heb ik alleen gekeken naar hotelkamers, maar wellicht dat een appartement ook all inclusive geboekt kan worden!?

Mijn vraag is of er hier mensen zijn die leuke accommodaties weten (of juist niet) of andere tips en info hebben?
Nogmaals heeft Tenerife onze voorkeur, maar een leuke accommodatie op een ander eiland is ook welkom!

Onze belangrijkste eisen zijn:
- zoetwaterzwembad dat verwarmd is in febr.
- kindvriendelijk -> verwarmd zoetwater kinderbad, een beetje animatie en eventueel een speeltuintje
- < 750 m van een zandstrand af
- < 750 m van een boulevard

c_esther

Re: Canarische Eilanden (Tenerife) met kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 09:18

Misschien kan je eens kijken bij arke, en dan als zoek criteria aanvinken barkie kidsclub? Of op kidsworldclub.nl? Zijn kindvriendelijke hotels met leuke activiteiten voor de kinderen met Nederlands sprekende animatie.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 09:23

Misschien heb je al goede ervaring met all inclusive, maar ik zou er niet zo snel voor kiezen. Als het buffet beperkt is of het bevalt niet zit je de hele vakantie met dat zelfde eten opgescheept. Ik vind het juist met vakanties ook zo fijn dat je van verschillende keukens kan proeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 09:28

Je kunt voor weinig eten savonds bij restaurants
Wij zijn daar ook geweest in februari
is niet heel erg warm alleen als de zon vol schijnt en dan verbrand je snel
wij zaten vlak bij las americas en hadden een aparthotel met ontbijt
hele ruime kamer met keuken erin

en we hadden een huurauto
die zijn niet zo heel erg duur als je een beetje zoekt, 150 per week en 80 euro voor volle tank

kiomiamigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 09:32

Wij zijn in februari dit jaar op Lanzarote geweest met 2 kids van 6 en 10. Wij zaten in een appartement in Sands Beach resort in het plaatsje costa teguise. Een echte aanrader!!! Transfer tijd was maar een 15 min (vond ik erg belangrijk omdat mijn oudste wagenziek is). Het appartement werd iedere dag schoongemaakt, je kunt zelf aangeven of je half of vol pension wilt. Ze hebben 6 zwembaden waarvan 1 verwarmd. Ze hebben een kunstmatig aangelegd strandje waardoor je geen last hebt van stroming en je kids dus veilig kunnen spelen. Verder is alles op loopafstand en is het geen duur eiland (3 gangen diner voor €9,50)!!!!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 12:18

Heel erg bedankt voor jullie reacties!!! Het gaat dus geen all inclusive worden. Ik heb een beetje een hekel aan ''vreetschuur taferelen''. Maar de reden dat we AI wilde, is dat je anders steeds een ijsje voor de kindjes betaalde en eten terwijl ze misschien maar een beetje lusten enz. Wij dachten dan met AI goedkoper uit te zijn, maar volgens mij is dat dus niet.
Helemaal niet nu we horen dat het eten in restaurantjes helemaal niet zo duur is.
Ook een goede is dat als het eten bij AI niet bevalt je daar dus wel aan vast zit.

Ik heb al in heel erg veel zoekmachines gezocht, maar het is bijna nergens mogelijk om aan te geven dat je een verwarmd zwembad erbij wilt hebben. Ik heb inmiddels al twee leuke kanshebbers gevonden :D. Maar ik ga binnenkort eerst langs het reisbureau voor meer info.

Bel91, was de temperatuur wel aangenaam in de zin van dat je in korte mouwen kunt lopen overdag? Nadeel is dat wij een eigen bedrijf hebben en jan/febr de enigste maanden zijn waarin wij op vakantie kunnen. We willen graag toch een beetje zon opzoeken. Ik hoorde dat het gemiddeld 20 graden was en je op het zuiderlijke deel van het eiland minder kans op regen hebt.

Kiomiamigo, ik ga gelijk googlen :D Klinkt leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 12:25

Ik ben ook vakanties aan het speuren en het valt me op dat Tenerife het duurste eiland is van alle Canarische eilanden. Afgelopen zomer heb ik zelf op Gran Canaria gezeten in Lopesan Costa Meloneras. Dicht bij strand, boulevard, lekker eten en verwarmd zwembad.

Sunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 12:27

Wij zijn twee jaar geleden bij Sol Barbacan geweest, ligt op Gran Canaria. Lekker beschut en volgens mij ook verwarmd zwembad, wij hadden een bungalow met eigen zonnig dakterras. De kids waren de hele dag in de weer bij de kidsclub en teensclub. Hadden alleen ontbijt erbij. Avondeten kon je kiezen uit buffet of a la carte, kan volgens mij ook all inclusive. Was ook prima, maar we hebben ook elders gegeten, of gewoon een soepje met brood in de bungalow. Temparatuur ligt rond de 20 graden volgens mij, soms is het heel lekker en je kunt ook wel pech hebben, dan is het bewolkt en wat kouder. Wij houden altijd Ryanair in de gaten en boeken wanneer het goedkoop is, hotel boek ik of rechtstreeks of via booking.com, dat kan je nog een dag van tevoren afzeggen als het niet lukt een goedkope vlucht te boeken. Is echt een stuk goedkoper dan via de touroperator.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 12:47

Dan ga ik inderdaad ook eens goed naar de andere eilanden kijken, want dat heb ik nog niet zo goed gedaan!
Super bedankt voor jullie reacties Liek en Sunny! Ga straks gelijk eens kijken!

Ik zat er ook al aan te denken dat een appartement/bungalow met kinderen misschien wel praktischer is dan een familie hotelkamer. Ook het feit dat je 's ochtends of 's middags in je bungalow kan eten.

Moeilijk hoor zo'n vakantie uitzoeken hahaha. Dit wordt echt de eerste keer vakantie in het buitenland met kinderen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 12:53

Als de zon weg is is het fris en helemaal als er wind staat
met zon kun je prima met korte mouwen lopen
vanaf 6 uur is het donker en deden wij een trui aan en lange broek dus zeker meenemen

Tickets kun je goedkoop via ryan air boeken voor die tijd en hotels via booking.com

eten kun je al als volwassene voor een euro of 7
wij waren voor 12 man incl drankje 130 euro kwijt en zaten echt vol