Het centrum zelf is erg leuk. Leuke winkelstraatjes en op de Vrijthof zitten een hele reeks terrasjes waar je gezellig wat kan drinken/eten voor normale prijzen (ok, er zitten natuurlijk ook wel duurdere tussen, maar er zitten er zo 10 naast elkaar dus keus genoeg
)
Achter de Vrijthof ligt de St. Servaas kerk, ingang aan het Keizer Karelplein, die kan je altijd even in natuurlijk (geen idee of je daarvoor moet betalen, wij deden er vroeger kerstconcertjes in met school)
Dan is er nog een park wat leuk is om doorheen te lopen/misschien als het mooi weer is leuk om te picknicken ofzo. (ligt tegen de wijk St. Pieter aan geloof ik) Vroeger hadden ze daar hertjes en een vogel volière en het is gewoon wel een mooi park (tenminste ik weet niet of er meerdere parken zijn of dat het een groot park aaneengesloten is..) En dan heb je natuurlijk ook de markt met het stadhuis waar je naar toe kan, al is het "bruisende" deel van het centrum meer aan de kant van de Vrijthof waar je zo de winkelstraat in loopt.
O ja, en de maasboulevard is leuk om te lopen bij mooi weer (vanaf centrum oude brug/Servaasbrug over (achter de V&D/Bijenkorf zit die ongeveer) en dan naar rechts), en als je rechtdoor gaat als je over de brug bent, kom je in een ander gedeelte waar ook nog wel winkeltjes zijn en vroeger zat daar ook ergens een lekkere ijssalon.
Uhm tja.. Ik heb er 18 jaar in de buurt gewoond en er op school gezeten, maar kan even niks meer bedenken haha..
Als me nog wat te binnen schiet wat leuk en betaalbaar is dan laat ik het weten!!