Nature wonder world (brunssum) attractiepark!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dalena

Nature wonder world (brunssum) attractiepark!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 19:48

Laatst bijgewerkt door dalena op 28-04-14 20:21, in het totaal 2 keer bewerkt

chuzzle

Re: Nature wonder world (brunssum)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 19:58

of het park er komt, zal helemaal afhangen van of de buitenring wel of niet doorgaat. En aangezien ze daar nog niet zeker van zijn, is het maar afwachten.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 19:59

chuzzle schreef:
of het park er komt, zal helemaal afhangen van of de buitenring wel of niet doorgaat. En aangezien ze daar nog niet zeker van zijn, is het maar afwachten.

Die zijn ze toch al wel aan het bouwen? :')

chuzzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 20:05

ja, maar er schijnt weer allerlei papierwerk van de buitenring niet in orde te zijn. Het stuk dat nu tussen brunssum en amstenrade wordt aangelegd, is nog niet zeker of dat ooit wordt goedgekeurd voor verkeer!

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 20:13

Dit is het enige wat ik kan vinden over de buitenring:
Het themapark Nature Wonder World in Brunssum is een flinke stap dichterbij gekomen, nu een deel van de buitenring aangelegd mag worden.

Dat zegt initiatiefnemer Jean Gelissen. Omdat er nu duidelijkheid is over de infrastructuur kunnen geldschieters actief benaderd worden. Raad van State oordeelde woensdag dat het deel van Amstenrade tot aan Brunssum aangelegd mag worden. Hierdoor wordt de plek waar het park moet komen, beter bereikbaar.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 20:15

Ik wil geen buitenring. -O- Die komt hier direct langs de weide van mijn paarden.

Lijkt me wel een gaaf park.

chuzzle

Re: Nature wonder world (brunssum) attractiepark!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 20:25

Dit bericht is van begin deze maand:
Provincie wil tweede gedeelte buitenring aanleggen
De Provincie Limburg wil beginnen met de aanleg van het tweede gedeelte van de buitenring. Daarvoor is een verzoek ingediend bij de Raad van State.

Het gaat om het deel tussen de rotonde Avantis en de Hamstraat in Kerkrade.

De Raad van State gaf eerder al toestemming voor de aanleg van een eerste gedeelte van de Buitenring, tussen Heerlen en Brunssum. De werkzaamheden daarvoor zijn al begonnen.

De aanleg van de Buitenring is nog altijd niet definitief. De Raad van State heeft nog geen groen licht gegeven in afwachting van een uitspraak van het Europese Hof.De Provincie wil nu ook toestemming voor het tweede gedeelte van de ring, omdat anders Europese subsidies komen te vervallen.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 20:33

Dat stuk is direct bij mijn paarden, de huizen zijn ze al af aan het breken. -O-

Hamstraat/avantis is mijn standaard uitritroute.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 20:35

xSlvna schreef:
Dat stuk is direct bij mijn paarden, de huizen zijn ze al af aan het breken. -O-

-O-

chuzzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 20:40

xSlvna schreef:

heftig balen, er wordt zoveel voor afgebroken en waarom eigenlijk. Zoveel voordeel zie ik er nog altijd niet in. Bij ons worden waarschijnlijk op- en afrit van de autobaan verlegd, waardoor er heel veel sluipverkeer door ons straatje wordt verwacht. En het is al zo smal, geen stoep, als een auto geparkeerd staat, past er nog een auto naast, maar dan moet de tegenligger wachten. Nu loop ik nog met de paarden en honden relaxed door de straat om te wandelen of ze naar de wei te brengen, maar of dat dan ook nog zo prettig gaat???

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 20:44

Ik sta er ook echt niet op te wachten maar het voordeel is wel dat... zowat alles wat overblijft word weide voor ons, als ik het goed heb. *\o/*
Weiland naast de boer waar ik sta moet veel van weg, maar de boer kan bijna al zijn lang behouden en krijgt 'nieuw land' terug.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 20:50

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-14 13:42

Beter plaatje:
Afbeelding

Ik hoop echt dat het er komt....

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 19:25

Eind dit jaar duidelijkheid over Nature Wonder World Brunssum

Eind dit jaar moet duidelijk worden of de financiering voor Nature Wonder World in Brunssum rondkomt.

Dat zei wethouder Erik Geurts tijdens een werkbezoek van het CDA aan de plek waar het themapark moet komen.

Onder anderen fractievoorzitter Sybrand van Haersma Buma van het CDA in de Tweede Kamer en gedeputeerde Ger Koopmans brachten een bezoek aan de steengroeve waar Nature Wonder World moet komen. In 2019 moeten daar de zeven wereldwonderen op één plek bijeen komen.

Voor het park is een investering van 300 miljoen euro nodig. Als de plannen doorgaan, levert dat 1900 arbeidsplaatsen op.

Ondernemer Jean Gelissen is optimistisch, maar stelt wel als voorwaarde dat de Buitenring Parkstad doorgaat.

http://www.grandcanyonparkbrunssum.nl/

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 17:53