Welk strand als je vanuit Assen komt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElineS

Welk strand als je vanuit Assen komt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 15:49

Nu we deze week en volgende week de auto van onze vader mogen lenen, willen we deze week of volgende week een strandwandeling maken met de hond. We komen zelf uit Assen. We zijn eigenlijk nog nooit zelfstandig naar het strand gereden :+ .. En de stranden waar we kwamen, dan was dat bij Den Helder of op de eilanden.. Ik zou dus absoluut niet weten welk strand het dichtste bij Groningen is en waar je echt op het strand bent. Waar je kunt wandelen en waar een leuk paviljoen is (die honden toestaat, want de hond gaat mee). Google maakt mij niet veel wijzer, want mijn topografie is gewoon ontzettend slecht. Dan lees ik wel allemaal plaatsnamen, maar dan moet ik ze apart opzoeken op de kaart... Maar dan weet ik nog steeds niet of het wel een leuke plek is. Ik las wel al iets over het Lauwersmeer, maar dat is toch een meer? Bij het strand? :+ Is dat dan wel echt een strand waar je leuk kunt wandelen over het zand heen?

Ik moet mijn topo maar eens gaan leren...

Maar wie weet een leuk plekje om heen te gaan die niet al te ver is.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 15:56

http://lauwersmeerpaviljoen.lauwersland.nl/ (Anjum) Maar een strand-strand heb je daar niet.
Of je kiest voor het IJsselmeer waar ook strandjes zijn.
Of toch wat verder rijden naar bijvoorbeeld Callantsoog in Noord-Holland. (2 uur rijden)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 16:03

Wat is niet al te ver?
Er is geen strand aan de Friese en Groningse kust, alleen aan de Noordzeekust. Ook richting Duitsland (Dollard, Eems) is geen strand. Dus of je gaat naar één van de eilanden, of naar Den Helder. Eilanden is duur, Den Helder is een paar uur rijden.

Je kunt Google-maps opstarten, dan kun je gewoon zien waar er strand is (is wit op de satellietbeelden).

Linea

Re: Welk strand als je vanuit Assen komt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 16:08

Let ook even op de datum, op de meeste stranden mogen honden tot 1 mei nog lekker los overdag. Daarna is het of helemaal verboden, of alleen aangelijnd.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 16:08

Ibbel schreef:
Wat is niet al te ver?
Er is geen strand aan de Friese en Groningse kust, alleen aan de Noordzeekust. Ook richting Duitsland (Dollard, Eems) is geen strand. Dus of je gaat naar één van de eilanden, of naar Den Helder. Eilanden is duur, Den Helder is een paar uur rijden.

Je kunt Google-maps opstarten, dan kun je gewoon zien waar er strand is (is wit op de satellietbeelden).

Geen strand? En Harlingen dan? http://www.harlingen.nl/haven/zee-en-strand_41279/
Niet groot, wel wandelbaar en hond mag mee :j

haan

Re: Welk strand als je vanuit Assen komt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 21:47

Echt naar een strand waar je een hele lange wandeling kan maken hebben we niet in Groningen, je kunt wel richting wat recreatieplassen met een strandje, maar dat is niet wat je bedoelt denk ik. Met mijn paard ga ik naar Callantsoog, maar waarom pak je niet een dagje Schiermonnikoog? Lekker uitwaaien aan zee en de hond mag gratis met de boot mee :-) veel plezier alvast.