Zimbabwe, Kenia, Tanzania en Mozambique

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kehdra

Zimbabwe, Kenia, Tanzania en Mozambique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 12:55

Ik wil op vakantie!

Ik woon in Egypte, dus dacht nu de kans te grijpen en naar een écht Afrikaans land op vakantie te gaan :j.

Zimbabwe, Kenia, Tanzania en Mozambique zijn de vier landen waaruit ik wil kiezen.

Ik zou graag ervaringen van mensen horen die er geweest zijn.

Wat ik wil:
-ongeveer een week.
-budget is niet erg groot (gelukkig is het ticket dan weer goedkoop).
-hotel of B&B, wil best ook twee verschillende, dus eerst in een luxer hotel in een (touristischer) stad, en daarna naar een goedkoop B&B'tje in de jungle ofzo).
-mogelijkheid tot een safari voor een dag of twee.
-strand in de buurt voor een dagje strand, snorkelen vind ik leuk! (één dag is genoeg).
-veilig, dus geen kidnapping enzo :').
-Engels gesproken! (Nederlands of Arabisch mag ook, maar die kans is een stuk kleiner :P).

Vervoer in natuurlijk ook handig, hoe hebben jullie dat inlands geregeld en wat kost het?

(heb al naar zanzibar gekeken, zoiets vind ik leuk! Maar vraag me af hoe authentiek dat is, en volgens mij is daar alléén maar strand :P, dat hoeft dan ook weer niet, Madagascar lijkt me ook leuk, maar heel moeilijk te reizen denk ik, en volgens mij niet erg veel te doen)

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 13:30

Ik ben in Tanzania geweest op safari en in Zanzibar :) wel een aantal jaar geleden, prijzen kan ik je dus niets over zeggen.

Tanzania is een relatief veilig land (veiliger dan Kenia), alle safari's eindigen en beginnen in Arusha (heeft ook een vliegveld). Vandaar uit kan je safari's boeken van basic tot luxe. In een week tijd kan je vrij veel zien, verschillende parken liggen daar allemaal vrij dicht bij elkaar. (Ngorongoro krater is zeker een aanbeveling!, Serengeti ook), Arusha zelf is een leuk toeristenplaatsje aan de voet van de Kilimanjaro.

Ik heb twee reizen gemaakt, een keer de niet zo luxe toer met een oude legertruck, zelf tentje opzetten etc. In twee weken tijd daar zo'n beetje wel alle parken gezien.
Een keer de luxe toer met eigen vervoer (had vrienden wonen in Tanzania) in luxe lodges in de wildparken. Ongeveer een week, ook vrij veel parken gezien, evenveel dieren gezien als in die twee weken, op een gegeven moment is je limiet qua wild ook wel bereikt (weer een olifant....).

Voordeel van de luxe is dat je lekker kan douchen, het is onwijs stoffig en een lekkere douche of zwembad is wel aan te bevelen.

Zanzibar ligt daar best wel een eind vandaan, vliegen daarheen is dan handiger. Maar voor een dagje is dat wel duur. Zanzibar zelf is niet zo groot, dagje rondtour en dagje strand en je hebt alles gezien.

Geldt overigens ook voor Kenia, Mombassa met de stranden ligt een heel eind van de safariparken.

kehdra

Re: Zimbabwe, Kenia, Tanzania en Mozambique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-14 19:45

Ah Tanzania klinkt inderdaad goed, vooral het feit dat het dus veiliger is, en dat je dus ruime keuze hebt in basic, of juist luxe.
Arusha ligt wel ver inlands, dus strand is daar natuurlijk niet, maar kan natuurlijk vliegen tussendoor, ik hoef inderdaad ook niet een week lang alleen op safari, denk dat mijn limiet ook wel vrij vlot bereikt is :P

Bedankt Ingevdh :)

Douraque

Re: Zimbabwe, Kenia, Tanzania en Mozambique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 21:39

Je moet even zoeken in mijn berichten mbt Kenia. Kenia ben ik zelfs 2 keer alleen gegaan (van de in totaal 5x), met Keniaanse vrienden heb ik rondgereisd en is absoluut veilig. Toen wij richting Tanzania gingen werden we zelfs beveiligd door militiaren met wapens. Maar geen enkel toeristisch Afrikaans land is absoluut veilig, is mijn ervaring.

Ik zou dan vliegen op Nairobi, safari doen in de Masai mara (heb daar ook een fotoverslag van) en daarna vanuit Nairobi op Diani Airsstrip vliegen om daar nog enkele dagen aan het strand door te brengen

Ik heb nog wel een vriendin in Kenia die alles qua safari's regelt (local) en heel goedkop is vergeleken met Europese organisatie. En ben al verscheidene keren met haar gegaan

Als je nog vragen hebt, stel ze maar.