Geboekte vankantie verzetten van datum!?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Geboekte vankantie verzetten van datum!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 14:21

Hallo bokkers,

Ik zit momenteel met een vraag in mijn hoofd waar ik zo snel geen antwoord op kan krijgen en dat knaagt best wel een beetje. :+

Het zit namelijk als volgt.

In januari moesten wij op het werk aangeven wanneer wij vakantie wilde, helaas werd dit op een dag overlegt dat ik vrij was en dus de laatste keuze had. Toen ik de volgende dag op mijn werk kwam zag ik dat mijn enige keuze was of in mei vakantie of in oktober (herfstvakantie). Gezien mijn vriend in mei geen vrij kon krijgen en in oktober wel was de keus natuurlijk snel gemaakt.

Nu hebben wij een paar weken later dus een vakantie geboekt naar Gran Canaria in de herfstvakantie, eigenlijk heel erg tegen onze zin in maarja het was dat of niets.

Na vaker zulke akkefietjes op het werk te hebben gehad was ik het zo zat en heb ik het ontslag genomen. Nu dacht ik opeens van hé zou onze vakantie dan niet verzet kunnen worden naar eind juni, juli of augustus?

Ik weet dat ik het beste het reisbureau waar wij hebben geboekt kan bellen, maar goed het is vandaag zondag en gezien het best wel knaagt zou ik graag weten of bokkers hier misschien ervaring mee hebben.

Dus wie weet of dit mogelijk is? :D

Blackberry28

Re: Geboekte vankantie verzetten van datum!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 14:24

Algemene voorwaarden even checken van het reisbureau waar je geboekt hebt?

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 14:25

Volgende mij kan je het wel over zetten.
maar je kiest nu een datum uit in het hoogseizoen dus dan word vast veel bij betalen.
rn anders contact opnemen waar je de vakantie geboekt hebt en die weten je alles te vertellen

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 14:26

Nou ik heb op internet gekeken naar de prijzen en dat is ongeveer het zelfde als wat wij betaald hebben in oktober.
Wij hebben in oktober voor een week 975pp betaald en dat kost het ook pak en beet in juni, juli, augustus.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 14:28

Ik ben bang dat je daar toch echt het reisbureau voor moet hebben, maar ik denk dat het wel kan mits er nog plek is waar jullie heen willen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 14:29

In principe mogen ze dit behandelen als een normale annulering + nieuwe boeking. Dus kijk in de voorwaarden wat er precies staat over annulering. Meestal geldt voor een bepaalde tijd vantevoren een percentage van de reissom. Dan weet je zeg maar wat het maximum is dat je kwijt bent. (En aabiedingen ongunstiger zijn dan dat moet je dan natuurlijk niet doen.)

Het meest optimistische (redelijke) geval zou zijn als je administratiekosten betaalt en natuurlijk het prijsverschil maar verder niet. Dus ik zou proberen er met het reisbureau uit te komen waarbij je ergens tussen die 2 uitersten in gaat zitten.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 14:36

Wij hebben trouwens geboekt bij VakantieXperts. :)

Dit staat op hun site:

Kunt u uw reis na boeking nog wijzigen?
Nadat u uw persoonsgegevens heeft ingevuld en heeft aangegeven te willen boeken, is de boeking definitief gemaakt. Indien u wilt wijzigen, dan kunt u contact opnemen met VakantieXperts. Houdt u er rekening mee dat er wijzigingskosten in rekening gebracht kunnen worden. Wij raden u aan altijd de ANVR reisvoorwaarden en ANVR boekingsvoorwaarden te raadplegen. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle door VakantieXperts aangeboden reizen (let op uitzonderingen).

Iemand enig idee wat deze kosten ongeveer zullen zijn?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 14:44

Ik weet dat deze bij dreizen 20,- zijn, plus eventuele kosten van de touroperator...
Echter de consuwijzer zegt :
Citaat:
U hebt een pakketreis geboekt. Het uitgangspunt is dat de reis wordt uitgevoerd volgens de afspraken die u hierover met de reisorganisatie hebt gemaakt. Maar soms wilt u of wil de reisorganisatie de reis voor vertrek wijzigen. Hieronder vertellen wij u wat uw rechten zijn als u de reis wilt wijzigen. En wat uw rechten zijn als de reisorganisatie de reis wil wijzigen.

Ik wil zelf de reisovereenkomst wijzigen. Kan dat?
Hebt u een reisovereenkomst gesloten, en wilt u de overeenkomst wijzigen? Dan hoeft de reisorganisatie hier niet mee akkoord te gaan. Vraag bij de reisorganisator na of het mogelijk is om te wijzigen. Of kijk hiervoor in de algemene voorwaarden. In de algemene voorwaarden van de reisorganisatie staat meestal wanneer u de overeenkomst kunt wijzigen. En of u dan kosten moet betalen.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 15:00

Dankjewel Celiien. :)

Ik heb ook even meerdere reisovereenkomsten bekeken, zoals ik het een beetje begrijp is het gewoon mogelijk om een datum te verzetten indien het betreffende hotel plaats heeft op die datum.

Je moet dus wijzigingskosten betalen aan het reisbureau, moet je ook nog bepaalde kosten betalen aan het hotel? Of is dat alleen als je een datum hebt waarbij je meer geld moet betalen? :)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 15:02

Ik denk meer aan , uh hoe ga ik t uitleggen.
Je gaat bijvoorbeeld naar dreizen, en boekt via dreizen een reis bij holland international. Dan moet je aan zowel dreizen als holland international wijzigingskosten betalen.
Snap je :+ ?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 15:08

Nee die snap ik niet echt. :+ Ik weet echt niet hoe het allemaal in z'n werking gaat.

Ik ben gewoon bij VakantieXperts geweest en heb daar een reis geboekt. En naar mijn weten is dat ook hun eigen reis. :P

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 15:09

Dus je hebt niet een reisgids gehad, met een andere naam zegmaar :+ ?
Datis bij dreizen namelijk wel zo, die is een soort 'tussenpersoon'

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 15:12

Op mijn factuur staat VakantieXperts en op de reisgids Holland International. :P
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 27-04-14 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 15:21

Dat bedoelde ik.
Je betaald aan vakantieexperts(reisbureau, dus 'tussenpersoon') en aan holland international (touroperator) snapje :+

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 15:25

Nu snap ik het! :P

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 15:30

Factuur bedoel je denk ik ipv vacature :P

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 15:36

Klopt ik zit helemaal in de vacatures vandaar hahah. :')

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 17:17

Vaak maakt het voor het hotel niet uit maar voor de tickets wel en daarom moet je de wijzigingskosten betalen. Met welke maatschappij vlieg je?

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 17:27

Soms wil een annuleringsverzekering ook nog wel dit soort kosten dekken. Ik weet bijvoorbeeld dat als je een nieuwe baan krijgt of een nieuw huis binnen een bepaalde periode, dat je dan je reis kunt annuleren. Misschien is er in dit geval ook iets te regelen?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 17:42

Wij vliegen met Arkefly! :)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 21:54

Nou ik heb net even alles haar fijn uitgepluist.

De bouwvak weken gaan hem niet worden dat is ongeveer 1300pp dat is 300pp meer voor een week dan dat wij betalen in oktober plus dat er dan nog kosten van het reisbureau bij komen dus dat word te gek.

De laatste week van augustus dat is de eerste week na de bouwvak valt binnen de zelfde prijscategorie als wat wij hebben betaald. Dus met de kosten van het reisbureau erbij zou dat moeten kunnen.

Maar goed dit is allemaal internet informatie voor het zelfde geldt heeft het reisbureau hele andere prijzen of kan het helemaal niet.

Daarnaast zou ik wel eens willen weten hoe gezellig het nog is vlak na de bouwvak? Of hebben andere landen nog gewoon vakantie? :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 22:15

In NL heeft toch ook niet iedereen precies in de bouwvak vakantie? ;)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 22:18

Waar ga je heen? want dat verschilt wel eens..
Mijn ouders zijn afgelopen jaar voor de verandering eens buiten de schoolvakantie gegaan. ik ging persoonlijk 13 september erheen, en toen waren ze al anderhalve week weg, kon de laatste 4 dagen meepakken (waren woensdag tot woensdag zegmaar). De eerste woe t/m zat waren prima, wel rustig maar alles kon nog. toen gingen de restaurantjes dicht, en de winkeltjes, en toen gingen de meeste mensen weg. De enige waar ze mee zaten waren ouderen mensen die daar een eigen huis hadden. Zelfs de meeste catalanen (Costa brava) gingen weg, gezien die allemala terug naar de stad voor het 'winterwerk' gingen.

Dus dat was eens maar nooit meer. Maar zuidelijker spanje is het waarschijnlijk anders? geen idee..
ik zie dat de laatste bouwvak tm 22 augustus is. hogescholen gaan sws pas per 1 september naar school, dus zolang je niet september echt zwaar in gaat, moet het te doen zijn!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 22:50

Wij gaan naar Gran Canaria. :)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 06:26

Gran Canaria is toch het hele jaar toeristisch? Daar zou ik echt niet over in zitten.