Cyprus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Molfre

Cyprus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 13:28

Deze zomer ga ik met mijn vriend en zijn familie 3 weken naar Noord-Cyprus, in eerste instantie voor een bruiloft, maar natuurlijk ook om vakantie te vieren :)
Nou komen mijn vriend en zijn familie daar oorspronkelijk vandaan en die willen het liefst de hele dag aan het strand liggen en met de familie dingen doen, maar ik zou ook graag dingen ondernemen.
Zijn er mensen die tips kunnen geven? Ik heb een rijbewijs, dus een auto huren/lenen is geen probleem! Ook, zijn er nog andere mensen die naar Cyprus gaan deze zomer?

mbkaatje

Re: Cyprus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 12:05

Noord Cyprus is wat dat betreft minder bekend. Ik ben wel eens een weekje in Zuid Cyprus geweest. Dus ik kan je verder niet helpen. Nicosia is misschien wel leuk. Het deel dat hoort bij het zuiden in ieder geval wel.

Veel plezier.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 15:36

Ze rijden links, dat is even wennen! Maar huur auto's hebben andere kleur kenteken dus iedereen houdt er rekening mee. Super vriendelijke mensen!
Nicosia is zeker de moeite waard om te bezoeken, het Turkse en Griekse deel bezoeken.
Het Karpaz Mili Park is mooi om te zien met Golden Beach.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 16:03

Link rijdens komt wel goed, ik woon nu in Engeland :+

De grens oversteken is geen probleem trouwens hoor :) Ik heb 3 weken dus dat komt wel goed. Bedankt voor de tips :D

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 17:08

Ik ga over twee weken naar Noord Cyprus, ben ook heel benieuwd of er nog mensen tips hebben van wat we écht moeten bekijken!

Wat betreft auto huren, schijnt alleen te kunnen als je boven de 25 bent of langer dan 3 jaar je rijbewijs hebt. Is dat echt zo of zijn ze niet zo heel streng? ;)

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 09:16

Goedemorgen!

En hoe was het?

Wij gaan over 2 weken 8 dagen naar noord-cyprus, heb je nog tips voor ons?
We zijn wel met 2 kids van 3 en 4 dus denk dat we het meeste aan het zwembad liggen in het hotel.

En volgens mij hebben we een boottrip vanaf kyrenia.

Wij zitten in Club lapethos, dit hotel licht wel afgelegen maar ik ga ervan uit dat er wel iets van een bus rijdt.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 13:23

Het is echt een fantastisch eiland! Je kunt overal heel makkelijk komen met de dolmus, kleine busjes die constant heen en weer rijden tussen bijvoorbeeld Kyrenia (Girne) en Lapta. Je gaat gewoon langs de weg staan, aan de goede kant uiteraard, gegarandeerd dat er binnen 2 minuten eentje voor je stopt. Het is altijd 3 lira p.p., maar wij hebben met z'n tweeën gewoon 5 gegeven en daar doet niemand moeilijk over. Oplichters hebben we op Cyprus niet getroffen ondanks dat we daar als twee meiden waren. ;) Met die busjes kan je vrijwel overal komen dus dat is het belangrijkste wat je moet weten. Naar het strand kan je het beste naar Golden Bay gaan, daarvoor moeten jullie de dolmus de kant van Kyrenia/centrum op nemen. De chauffeur gooit je er dan op je juiste plek uit. Kost 5 lira om er op te mogen, dat strand, maar de rest is duurder.

Verder heb je richting Kyrenia een heel lekker, leuk en goedkoop restaurant, The Cacao. Herkenbaar aan de grote groene appel met chocola er overheen als gevel. Eten kost daar echt niks maar is wel heerlijk, met veel keus! Aan de haven in Kyrenia kan je ook heel leuk zitten en lekker eten.

Wat ik je met kinderen in ieder geval af kan raden is naar het St. Hilarion Castle gaan, op de berg. Uitzicht is prachtig maar je bent ruim een uur bezig alle trappetjes op de klimmen, die voor volwassenen al bijna levensgevaarlijk kunnen zijn als je geen goede schoenen aan hebt...

Mocht je verder nog (specifieke) vragen hebben, stuur me gerust een berichtje. :)

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 13:28

bedankt voor je info!!!

hier heb ik zeker wat aan :D

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 13:42

Oja nog een tip: neem wat pedaalemmerzakjes mee. Je kunt op Cyprus het Wc-papier niet in de wc gooien omdat het riool dat niet aan kan, dus moet het in een prullen bakje er naast. Wordt natuurlijk iedere dag vervangen in je hotel, maar het kan wel fijn zijn hem tussendoor nog een keer te vervangen. Maargoed, wij hadden geen zakjes mee... :P

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 13:48

o dat is een hele goeie tip!! hahahaha

oeh jakkie :')

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 15:58

Even wennen, maar als je thuis komt heb je de neiging om alles ook weg te gooien... :')