Tips gezocht, zomervakantie in Tunesië

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Malouke

Tips gezocht, zomervakantie in Tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 13:04

Hoi Bokt,

Van de zomer willen mijn vriend en ik naar Tunesië.
Nou zijn er zo ontzettend veel sites en verschillende ervaringen van mensen op die sites...

Dus ik vroeg me af of Bokt misschien tips en ervaringen heeft.

We willen in een all-inclusive hotel.
Verder willen we niet ver van het strand zitten en ook niet al te ver van de stad. Zodat we ook een keer lekker kunnen gaan stappen.

Ik ben benieuwd naar jullie tips!! Thanks!! :)

Love_boyke

Re: Tips gezocht, zomervakantie in Tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:07

Wij zijn naar het eilandje Djerba geweest. Was heel gezellig en heel leuk! Hotel heet "Djerba Menzel El Mouradi" recht aan het strand. Je kunt ook dagtripjes maken naar het vaste land van Tunesië, maar dat was in ons jaar met de opstanden niet echt een mogelijkheid. Er zit zelfs een paardrij-ranch tegenover. Toen wij er waren waren de paarden heel goed verzorgd en waren de ritjes zeker de moeite waard, heerlijk naar een lagune gereden en naar een ander gigantisch verlaten strand. Was wel mijn droomreisje haha :) Cultuurverschil was voor ons wel heel goed te merken, mijn moeder en ik gingen samen dus misschien is het anders als je vriend meegaat. In ieder geval de moeite waard!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:22

Ben in Hammamet (Yasmine) geweest en vond het vreselijk. Zwemmen in zee kon niet ivm enorme hoeveelheden stinkend zeewier en het was ramadan. Waarschijnlijk dus gewoon pech, maar vond het land absoluut niet aantrekkelijk genoeg voor een herkansing.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:24

Ik sluit me aan bij Gabyfedde. Plus dat ik het eten erg smerig vond daar. Alles stond bij ons stijf van de olijfolie. Op het strand konden we niet normaal zitten omdat we alleen maar lastig werden gevallen door hitsige kerels die dachten dat alle westerse vrouwen zo voor ze klaar zouden gaan liggen...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:27

K ben ook naar djerba gegaan en heb me zeer goed vermaakt daar

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 19:22

Ik ben zelf in Sousse geweest, erg leuk! Al moet ik zeggen dat ik de stad Port El Kantoui helemaal geweldig vond! Gezellige haven, vele terrasjes en veel winkeltjes! Er hangt daar ook echt een hele relaxte sfeer! :D

En tsja je krijgt hier en daar wat mannelijke aandacht, gewoon negeren!

Er zijn ook erg leuke excursies te doen!

thembi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 19:43

Djerba is zeker een aanrader, ik heb er 2 jaar gewoond zou absoluut niet meer terug willen verhuizen maar als vakantie is het zeker een leuke plek. Ondanks dat het toeristisch is het wel echt Tunesisch.

Er is genoeg te doen, in de "zone touristique" zijn er voldoende uitgaansgelegenheden, daar liggen ook de meeste hotels. Midoun het stadje wat er ong. 5km vandaan ligt is gezellig en genoeg te beleven. Overal op het eiland kun je paardrijden, quads rijden en er is van alles te doen op het strand. Het enige minpuntje is dat ze je in toeristische winkeltjes,op een rare manier hun koopwaar aansmeren voor belachelijke prijzen.
Het eiland is ook wel mooier dan het vaste land (ook al blijft het een beetje een zandbak met enorm veel palmbomen). Van horen zeggen van de Tunesische bevolking is Djerba ook veiliger dan bv. plaatsen zoals Sousse en Hammamet.
Ik ken het hotel "Djerba Menzel El Mouradi" is een leuk hotel. Ik zelf vond Sidi Mansour wel redelijk goed het is een van de goedkopere maar voldoet prima (volgens mij een 4* hotel)

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 16:19

Ik ben intussen al een keer of 8 in Tunesië geweest en ik vind het dan ook echt een prachtland. Wel moet je ervan houden. Wij zijn altijd in de buurt van Sousse gebleven. Je moet absoluut geen uitgaansleven verwachten als dat er is aan de costa del sol. Er zijn clubs en discotheken maar mijn ervaring is dat je dan met de locals mee moet gaan. (tenminste, ik had ze nooit alleen gevonden. :+ )

Nu spreek ik natuurlijk alleen over Sousse, ik weet niet hoe dat is in Djerba en Hammamet.

Wij zaten altijd in het hotel Karthago el Ksar maar volgens mij heet dit hotel nu anders. Ik vond het altijd een prachtig hotel met lekker eten, vriendelijk personeel en het is ook nog eens pal aan het strand.

Verder ligt het precies tussen Port el Kantaoui en Sousse in, beide zo'n 5 minuutjes met de taxi. Ideaal dus!

Wanneer je meer info wilt moet je het maar vragen! :d

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 23:32

Wat verstaan jullie eigenlijk onder 'stappen'? Dat is nou niet echt te vergelijken met Nederland of Spanje bijv. :+

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 09:25

Er zijn wel clubs en discotheken maar die zitten stampvol met Tunesische mannen die hopen op een lekker westers maaltje. :+

Verder hebben heel veel hotels hun eigen discotheekje voor hun eigen gasten.
Wel is het heel leuk om lekker te terrassen in Tunesië. Dat vond ik altijd super gezellig. Lekker aan de thee (alcohol schenken ze ook wel) en ondertussen een shizza delen. Ultiem vakantiegevoel!