Djerba is zeker een aanrader, ik heb er 2 jaar gewoond zou absoluut niet meer terug willen verhuizen maar als vakantie is het zeker een leuke plek. Ondanks dat het toeristisch is het wel echt Tunesisch.
Er is genoeg te doen, in de "zone touristique" zijn er voldoende uitgaansgelegenheden, daar liggen ook de meeste hotels. Midoun het stadje wat er ong. 5km vandaan ligt is gezellig en genoeg te beleven. Overal op het eiland kun je paardrijden, quads rijden en er is van alles te doen op het strand. Het enige minpuntje is dat ze je in toeristische winkeltjes,op een rare manier hun koopwaar aansmeren voor belachelijke prijzen.
Het eiland is ook wel mooier dan het vaste land (ook al blijft het een beetje een zandbak met enorm veel palmbomen). Van horen zeggen van de Tunesische bevolking is Djerba ook veiliger dan bv. plaatsen zoals Sousse en Hammamet.
Ik ken het hotel "Djerba Menzel El Mouradi" is een leuk hotel. Ik zelf vond Sidi Mansour wel redelijk goed het is een van de goedkopere maar voldoet prima (volgens mij een 4* hotel)