Australië 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Compliment

Australië 2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 19:44

Hi Bokkers,

Ik wil ontzettend graag in 2015 ongeveer 4 tot 6 weken naar Australië. Op internet al aardig wat informatie opgezocht en ook aankomende week duik ik de bieb in voor een aantal boeken. Echter heb ik nog een aantal vragen waar jullie mij wellicht mee kunnen helpen.

- Wat is een goede reisorganisatie?
- Hebben jullie hier ervaring mee?
- Waar moet je op letten in Australië?
- Moet je je tegen bepaalde ziektes ect inenten?
- Is de criminaliteit hoog?
- En, wat zijn de mooie plekjes die ik zeker moet bezichtigen?

Verder is alle informatie en tips van harte welkom! Ook ben ik nog opzoek naar een reismaatje. Dus mocht iemand de zelfde droom als mij hebben stuur me dan een PB!

Groetjes,
Priscilla

Goof

Re: Australië 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 19:54

Leuke plannen :D
Ik ben inmiddels 4x geweest voor zowel kortere als lange periode.

Voor wat betreft je vragen;
Ik zou niet bij een organisatie boeken, maar zelf gaan. Australie is heel toegankelijk, bespaar je de kosten van een organisatie en steek die in je reis zelf.
Australie is heel westers, je hieft niet perse ergens op te letten. Je hoeft je niet in te enten. Let enkel goed op spinnen/ slangen en wees voorzichtig met zwemmen. Duik niet zomaar ergens in.
Ik heb er nog geen criminaliteit meegemaakt. Ik heb me ook nog nooit ergens onveilig gevoeld. Alice Springs is een stadje vol met Aboriginals die dagelijks erg veel problemen veroorzaken. Mocht je dat vervelend vinden, ga daar dan niet 's nachts de straat op in je uppie.
De mooie plekjes zijn er teveel om op te noemen. bedenk eerst zelf wat je wil. Wil je woestijn en ruig, wil je stranden en koraal, wil je bossen en tropische temperaturen of wil je Mc Leod's daughters omgevingen?
Alles is er te vinden, ga eerst zelf bedenken wat je wil ;)

Er is een huiskamertopic over Australie waar alle verslaafden bij elkaar komen. We zijn allemaal al (meerdere) keren geweest en/ of gaan weer. Kom daar meekletsen en blader vooral alle pagina's door voor foto's :D
[HK] Australië 2011

Compliment

Re: Australië 2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 20:00

Hi Goof,

Thnx voor je antwoorden. Ik kom gezellig mee kletsen!