Ervaringen (online)reisbureau Lavidatravel?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GrumpyCat

Ervaringen (online)reisbureau Lavidatravel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 16:12

Hallo,

Begin juni ben ik van plan om een weekje er tussen uit te gaan. In eerste instantie wilde ik graag naar een Grieks eiland omdat dat immers een goedkope optie is, totdat ik Lavidatravel tegen kwam op internet. Dit online reisbureau bied hele goedkope reizen met vliegtickets aan. Natuurlijk heb ik zelf eerst gecheckt of ze wel echt zijn aangesloten bij de ANVR en SGR en dit bleek beide het geval te zijn! Toch vind ik de reizen wel erg goedkoop (Lees: één week in juni in een hotel aan het Gardameer in Italië voor circa 500 euro p.p o.b.v logies/ontbijt. Enige wat er niet bij zit is transfer vanaf het vliegveld. Bij bijvoorbeeld Arke zou ik al een stuk meer kwijt zijn voor een vergelijkbare reis.)

Mijn vraag is dan ook: zijn er bokkers die ervaring hebben met dit reisbureau? Goede ervaringen? Slechte ervaringen? Do's en don'ts? Ook aanbevelingen voor andere budget reisbureaus zijn welkom! Ik hoor het allemaal heel graag! :D

manzano

Re: Ervaringen (online)reisbureau Lavidatravel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 11:24

Ken het niet, maar vind het bedrag niet bijzonder schokkend. Wij gaan in het voorseizoen (juni) bijna elk jaar naar griekenland 10,12,15 dagen en nooit meer dan 500/550 euro betaald.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-14 15:15

manzano schreef:
Ken het niet, maar vind het bedrag niet bijzonder schokkend. Wij gaan in het voorseizoen (juni) bijna elk jaar naar griekenland 10,12,15 dagen en nooit meer dan 500/550 euro betaald.

Nou vergeleken met andere aanbieders vond ik het zelf wel goedkoper! Ik had Italië al een beetje afgeschreven, omdat ik bij arke en d-reizen ruim 250 euro meer betaal voor een soortgelijke reis. :)

Niemand die ervaring heeft met dit reisbureau? Of die mij iets anders goedkoops kan aanraden?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 17:30

Ik boek ook nooit bij Arke en D-reizen. Buiten de aanbiedingen zijn die gewoon duur!

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-14 18:19

manzano schreef:
Ik boek ook nooit bij Arke en D-reizen. Buiten de aanbiedingen zijn die gewoon duur!

Ja ze zijn inderdaad niet de goedkoopste! Ik dacht altijd dat Arke niet zo duur was, maar daar ben ik inmiddels op terug gekomen! Waar boek jij meestal wel, als ik vragen mag? :o

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 18:25

Oh heel wisselend. Sudtours, Sunweb, Jiba uhm..... ben al ff niet meer weg geweest haha.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 18:27

Je zou ook eens bij expedia kunnen kijken. Kan je ook vlucht en hotel samen boeken. Hebben soms ook erg leuke aanbiedingen

Sentigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 18:28

arke is denk ik wel de duurste van alles. daarnaast heb je geen transfer wat al scheelt, plus dat arke altijd met zijn eigen luchtvaartmaatschappij vliegt. heb je a gekeken waarmee je vliegt en vanaf waar?
transavia is goedkoper als arke fly(inmiddels arke) en Rotterdam is goedkoper als Schiphol en ga zo maar door. Zolang het maar bij de ANVR en SGR is aangesloten!!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 18:32

Als je toch zelf je transfer moet regelen kan je ook zelf eens kijken naar bijv vliegtickets van transavia of ryanair en zelf los een hotelletje boeken via bijv booking.com. kom je missch heel leuk uit qua prijs!

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-14 18:49

Bedankt voor de tips, daar kan ik wat mee!!
Booming.com zat ik inderdaad al te kijken, maar hoorde van mijn zus dat je daarvoor een creditcard nodig hebt en laat ik die nou net niet hebben hihi.

Lavidatravel vliegt veel met transavia heb ik gezien, dus daarom zal het inderdaad al goedkoper zijn! Ik wist niet dat Rotterdam goedkoper vliegen is dan Schiphol, daar zal ik ook zeker even naar kijken!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 18:57

Dan nog een tip.... zoeken op booking.com en dan het hotel gewoon opzoeken op internet. Vaak net zo duur. Alleen is booking.com makkelijker als je nog geen specifieke namen weet.
Zo hebben wij ook veel inspiratie opgedaan voor een rondreis die we zelf hebben geboekt.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 09:55

Dat is inderdaad ook een heel slim idee! Ik weet wat mij vandaag te doen staat op mijn vrije vrijdag haha, bedankt! :D