Autovakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xNathaliee

Autovakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 16:16

Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik zijn op zoek naar leuke steden waar we dit jaar in de zomervakantie met de auto naar toe kunnen. Wij vinden het vooral belangrijk dat we in een goed maar niet al te duur hotel zitten, in de buurt van bezienswaardigheden. We hebben 3 weken vakantie (21 juli tot 11 augustus) en zouden ongeveer 12-15 dagen weg willen inclusief rijden.
Wie heeft er tips en/of ervaringen ?

MarliesV

Re: Autovakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 16:19

Phoe met jou omschrijving kan je ongeveer half Europa wel bekijken :P

Wat wil je qua weer? Qua temperatuur?
Houden jullie van bergen, zee, open vlaktes?

Oostenrijk is bij mij bijvoorbeeld zwaar favoriet, heerlijk land, vreselijk veelzijdig, veel te doen en te zien en als grote stad is Wenen natuurlijk een aanrader.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 16:20

Misschien een lijn richting spanje? Brussel-Parijs-Lyon-Avignon-Barcelona-Girona-Bordeaux en zo weer terug ?
zoiets :+ ?

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 16:26

Lijkt ons ook heel leuk om te doen! We twijfelen nog steeds of "gewoon" een paar dagen chillen in Griekenland of een roadtripje ;)

Waar wij alleen rekening mee moeten houden is dat we stroom nodig hebben aangezien we een volledig elektrische auto hebben! Er zijn speciale laadpunten waar je in een halfuur de accu's weer halfvol hebt en gratis kunt laden (en ongeveer 170 km bereik hebt, dus we proberen dan via die laadpunten zover mogelijk te komen natuurlijk en daarnaast kunnen we met krachtstroom en zelfs gewone stopcontacten laden (alleen gaat dat niet zo snel 17 km per uur ;) )

Je zou ook een soort kusttrip kunnen doen, dat je de kustlijn volgt vanaf Zandvoort tot zover je kunt komen en dan weer terug via het binnenland!

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 16:26

Ik wil wel lekker zonnig weer, maar dan wel in combi met een goed hotel zodat we ook een paar daagjes aan het zwembad kunnen liggen. Verder staan we echt overal voor open. Het liefst wel zo lang mogelijk in 1 stadje zodat we alles kunnen zien, maar bijv. 4 dagen stadje A, 5 dagen stadje B en 4 dagen stadje C is ook prima.
Wat zijn jullie ongeveer kwijt geweest (incl. brandstof (wij rijden gelukkig diesel) hotel, zakgeld enz).

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 16:28

Denk ook aan de tol overigens :j ik weet dat je voor retour barcelona ongeveer 200,- kwijt ben aan tol ;)

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 16:32

Mijn zus is vorig jaar met haar vriend de Route Nationale 7 afgereden in Frankrijk aan de hand van dit boek. Was een groot succesnummer bij haar en qua kosten viel dat heel goed mee. Hun hebben er ongeveer 3 weken voor uitgetrokken maar zijn ook een paar dagen in Parijs en Marseille gebleven.

http://www.proxisazur.be/nl/catalog/det ... 020996340/

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 16:34

xNathaliee schreef:
Ik wil wel lekker zonnig weer, maar dan wel in combi met een goed hotel zodat we ook een paar daagjes aan het zwembad kunnen liggen. Verder staan we echt overal voor open. Het liefst wel zo lang mogelijk in 1 stadje zodat we alles kunnen zien, maar bijv. 4 dagen stadje A, 5 dagen stadje B en 4 dagen stadje C is ook prima.
Wat zijn jullie ongeveer kwijt geweest (incl. brandstof (wij rijden gelukkig diesel) hotel, zakgeld enz).

Je kunt een berekening maken hoeveel km's je wilt maken en dan hoeveel geld je kwijt bent aan brandstof en tolwegen. Dan weet je ook hoeveel geld je over hebt voor overnachtingen en eten.

Doordat we de brandstof helemaal besparen hebben we meer geld over voor overnachtingen, we nemen wel een tentje mee zodat we een camping kunnen meepikken.