Met de auto naar Parijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sjira

Met de auto naar Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 11:26

Dit weekend is het eindelijk zo ver: m'n vriend en ik gaan naar Parijs <3

Ik kreeg het cadeau voor valentijnsdag en meteen ook voor m'n verjaardag (21april). Ik word dus op mijn verjaardag wakker in Parijs :D (hotel ligt bij de Champ Elysees).

We gaan met de auto maar het hotel heeft geen parkeergarage. We willen dus de auto buiten Parijs parkeren en verder met OV. Heeft iemand nog tips hierover? De volledige reis met OV heeft onze voorkeur maar is vanuit Arnhem erg prijzig en omslachtig :n

En hebben jullie nog 'must see', 'must do', 'must eat', enz tips voor mij?

Mijn vriend had het al over 'in de Eiffeltoren' gaan maar dat lijkt mij vrij prijzig en misschien niet de moeite waard.. Of is het de moeite waard?

Ik kan niet wachten!!!!!

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 11:30

Op de Eiffeltoren gaan is het absoluut waard. Zeker als de zon onder gaat terwijl je op de toren bent. :D
Verdere must sees zijn natuurlijk het Louvre, de Notre Dame, Sacre Coeur/Montmartre, Galerie La Fayette en als je van Engelstalige boeken houdt Shakespeare & Co.

Parkeertips heb ik verder niet, ben tot nu toe alleen met het vliegtuig/de Thalys naar Parijs gereisd.

Iloonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 11:30

Er zijn net binnen de ring een aantal redelijk betaalbare parkeergarages waar een metro station vlakbij is. Wij betaalde toen 50 euro voor 5 dagen.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 11:35

De Eiffeltoren is zeker een must see. Maar als jullie er in willen, ga dan op tijd. Want er staan altijd hele lange rijen. Maar het is wel de moeite waard.
Verder is het al zo lang geleden dat ik sightseeing heb gedaan in Parijs. De Notre Dame staat mij nog bij en inderdaad de Sacre Coeur en Montmartre, leuk gebied.

Over waar je het beste kan parkeren kan ik je niet helpen. De laatste keer dat ik in Parijs ben geweest was vanuit Disneyland. Vanuit daar is Parijs goed te bereiken. Misschien dat je daar ergens (bijv. bij een hotel) zou kunnen parkeren.

Veel plezier in ieder geval.

Sjira

Re: Met de auto naar Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 12:13

Hmm misschien dat we dan toch wel 'in' de eiffeltoren moeten gaan :) Ik las dat je een kaartje online kan kopen? Dan hoef je niet in de rij te staan? Dat zou wel fijn zijn hihi

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 12:18

Sjira schreef:
Hmm misschien dat we dan toch wel 'in' de eiffeltoren moeten gaan :) Ik las dat je een kaartje online kan kopen? Dan hoef je niet in de rij te staan? Dat zou wel fijn zijn hihi

Wij stonden ook mét kaartje in de rij, dus ik weet niet wat het voordeel is :Y)

Verder vond ik La Défense ook heel mooi om te zien, alsof je ineens naar Amerika bent gestapt. Er zit trouwens ook een groot winkelcentrum *\o/*

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 12:22

Wij zijn naar boven gaan lopen, dan kan je bijna zo doorlopen :+

Euhm wat hebben wij allemaal gedaan... Sacre Coeur en dat plein daarbij ( daar was ons hotel ).
Eiffeltoren beklommen, Notre Dame, het Louvre en nog meer.. Weet het niet meer precies, wij hebben 3 dagen in ieder geval zo volgemaakt.

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 12:23

http://www.parking2000.com/affiche.php?fic=accueil

Warm aan te bevelen :)

Op zaterdag (gele stip op parkeerautomaat) en zondag is het bijna in de hele stad gratis parkeren op straat, ook ideaal.

De eerste keer dat wij in Parijs waren hebben we een tour gedaan met een Big Bus :) Je ziet alles op vrij korte tijd en als je iets van dichtbij wil bezichtigen stap je af en je stapt op dezelfde plek weer op om naar het volgende de gaan. Wij hebben toen geen OV gebruikt, dat was voldoende!

Het is een prachtige stad, geniet ervan!

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 12:24

Je kan toch je auto zoiezo in een parkeergarage in Parijs stallen? Zitten er best wel wat, en met de metro kan je je snel en makkelijk naar je hotel vervoeren. Mijn laatste hotel lag op een klein stukje van een bewaakte parkeergarage af, en dat was toch wel een fijne gedachte. Parijzenaren zijn namelijk behoorlijk lomp in het parkeren van auto's :')

Als je in Parijs bent moet je ook wel de eiffeltoren in vind ik hoor :Y) Kaartjes zijn niet eens zo heel duur, en je kan tot het midden van de eiffeltoren komen, maar ook bovenaan, ligt eraan wat je wilt. Bovenaan vind ik altijd wel leuk, want je voelt die toren met harde wind echt heen en weer bewegen :P

Must see in Parijs is al aardig wat genoemd, maar vergeet Pere Lachaise niet en de Catacomben. Niet iedereen houdt hiervan, maar is ook iets wat veel bekeken wordt.
Laatst bijgewerkt door Angeliekje op 15-04-14 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 12:25

De Eifeltoren 'moet' je zeker gezien hebben maar er op gaan...? Bereid je dan iig voor op lange wachtrijen :o. Ik vind Montmartre absoluut DE must see van Parijs en mijn eigen favoriet zijn de Madeleine en de Arc de Triomphe (bovenop, prachtig uitzicht over place de l'étoile en minder lang wachten). Père Lachaise is bij mij ook favoriet maar daar moet je van houden, dat is een énorm kerkhof met de meest extravagante graven, verder is er in die wijk weinig te zien. Ik ben ook fan van het Place des Voges. Verder vind ik Versailles héél mooi maar dat is wel een half dagtripje aangezien dit buiten Parijs ligt.
Toen ik in Parijs woonde, at ik vaak in Saint Michel omdat het daar goedkoop is en er veel keus is. Je moet misschen geen excuise keuken verwachten (het zijn een aantal smalle straatjes met heel veel restaurantjes naast elkaar) maar je kunt dan wel meteen door naar de Notre Dame. Veel plezier!!

Oh en qua parkeren; je hebt idd legio betaalde parkeerplaatsen in Parijs die wel meevallen qua prijs (afhankelijk van het arrondissement). Je zou eens kunnen zoeken op een P in de buurt van je hotel en kunnen kijken of je iets van prijzen kunt vinden op de site. Of even bellen naar het hotel of ze je kunnen adviseren. Maar er is ook niets mis met een P buiten de stad en vervolgens de RER te pakken. In Parijs pak je toch de auto niet ;).

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 12:27

De Eiffeltoren is de moeite dubbel en dwars waard! Absoluut! Ik zou alleen wel ECHT de lift nemen, je kan ook kaartjes kopen voor de trap, die zijn goedkoper, maar na dat gezien te hebben... nee dank je :')

Verder montmartre (heb ik nog een portret gekocht!), de sacre coeur inderdaad en het Louvre met bij behorende tuinen <3 De Notre Dame vond ik persoonlijk niet echt heel interessant, wel mooi om te zien, zeker gezien de historie. Boottochten over de Seine zijn ook echt aan te raden. Als je een beetje geinteresseert bent in geschiedenis is de place de la bastille en place de la concorde (ligt aan de tuinen van het Louvre) bij de laatste zie je alleen nog een obelisk, maar daar kreeg ik echt kippenvel bij.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 12:33

Hop on hop off bus is ook aan te raden. Volgens mij 24 uur geldig en je komt langs veel van de genoemde hoogtepunten.

Parkeren weet ik zo niet. Ben met de trein vanaf Lille gegaan.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 12:33

De Paris visite pas. Bruikbaar voor alle openbaar vervoer in Parijs.

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 12:39

Het fietssysteem (http://www.fietsenparijs.nl/body/velib.html) vonden wij heel handig; tot een halfuur fietsen is gratis. Wij fietsten de hele stad door, fiets parkeren bij het rek en dan later weer op een ander punt een andere fiets pakken. Er is zelfs een app waarbij je kunt zien op welke plek fietsen of fietsparkeerplekken beschikbaar zijn.