Vakantie voor dummies...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fred_Kroket

Vakantie voor dummies...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-14 15:25

Wie kan mij een beetje helpen, ik ben in mijn hele (30 jarige) leven 7 keer op vakantie geweest... Waarbij ik die twee keer Ameland ook meetel en ook die twee keer dat ik met een orkest op tournee was :')

Ik ga met mijn vriend dit jaar op vakantie, Griekenland leek hem wel leuk voor mij. Ik wil graag beetje mooi weer, beetje strand, lekker eten en niet te toeristisch. We gaan 9 tot 11 dagen, begin julli, daarna gaan we met zijn kinderen nog op vakantie maar gaan we naar een camping in Frankrijk of zuid Duitsland. Dus die twee vallen niet persé af, we zouden ook met de auto kunnen gaan ware het niet dat we een vol elektrische auto hebben en de laadpalen eind 2014 richting Zuid Frankrijk zijn aangelegd ;)

Nou blijkt Griekenland te bestaan uit een lading eilanden dus weet ik nog steeds niet wat nou toeristisch is of waar ik moet zijn... Italië lijkt me ook leuk trouwens, en Scandinavië ook! En Frankrijk is ook mooi en Hongarije schijnt ook mooi te zijn... :Y)

Dus hebben jullie tips specifiek voor Griekenland? Het leek ons ook wel een uitdaging om met de auto te zien waar we kunnen komen en spontaan gewoon maar ergens naartoe te rijden ;) maar we gaan in eerste instantie uit van vliegah!

laughterline

Re: Vakantie voor dummies...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 15:28

Rhodos, Kos, Kreta is echt toeristisch. Maar je kunt natuurlijk ook een appartementje huren wat een beetje 'afgelegen' ligt. Zakynthos is wat minder bekend, nogsteeds erg mooi weer, zon zee en strand. Dit alles is Griekenland, en verder heb ik ook weinig ervaring :+

Ik ga dit jaar naar een camping in Bibione (Italie) :) Met de auto.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 15:41

Wil je een eilandje of wil je op vaste land zitten? Dat kan namelijk ook ;)

Naar Griekenland rijden zou ik niet zo 123 doen, is nogal een eindje. Als je toch wil rijden kies dan voor Kroatië.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 15:47

Wij zijn in maart in Portugal geweest, vooral de Algarve was echt super. Je kan daar makkelijk heen vliegen en daar een auto huren.
Maar dat kan in Griekenland volgens mij ook, al ben ik daar nog nooit geweest.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 15:54

De mooie plekjes in Griekenland zijn meestal erg toeristisch..

Wil je graag in een hotel zitten op basis van all inn of zit je liever in een tentje op de camping, of juist in een tentje in ongerepte natuur?

Wat verwacht je van een beetje mooi weer? Veel zon en warmte, of mag bewolking en af en toe een bui ook?

Wil je graag op een eiland zitten en genieten van de omgeving en de leuke dorpjes er om heen of zit je net zo lief in een stad?

Hoe lang wil je maximaal in het vliegtuig zitten? :)

Ik heb al best wel wat dingen gezien, dus ik hoop dat ik je een beetje kan helpen. :D

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 15:55

Noorwegen! Dan de west kust, fjorden etc. Geweldig mooi.

Voor scandinavië (noorwegen en zweden) kan ik je wel helpen aan aantal zeer mooie plekken. Heb zelf ook in zweden gewoond. :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 15:56

Welke periode ga je? Ik ging in hartje zomer naar Griekenland en de mussen vielen zowat dood van het dak; 40+ graden := ik vond het écht veel te warm en heb zelfs een hittesteek opgelopen en geen bal van het land gezien -O-

Portugal is leuk, ik had daar 25-30 graden en met een fijne wind van zee lekker te doen! Koelde 's avonds ook wat af. Algarve is mooi!
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 11-04-14 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 15:57

Kijk eens op: Eliza Was Here
Hele leuke plekjes, minder toeristisch, maar niet te ver weg :)

Floemii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 15:58

Ik weet niet wat je butget is... maar eiland hoppen op de cycladen: mykanos, paros en naxos... WOUW als je de kans hebt, zeker doen!!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 15:59

Rumpleteaser schreef:
Kijk eens op: Eliza Was Here
Hele leuke plekjes, minder toeristisch, maar niet te ver weg :)

Mwah, Eliza is nog steeds best wel heel erg toeristisch als je het mij vraagt...

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 16:00

Quir schreef:
Noorwegen! Dan de west kust, fjorden etc. Geweldig mooi.

Voor scandinavië (noorwegen en zweden) kan ik je wel helpen aan aantal zeer mooie plekken. Heb zelf ook in zweden gewoond. :)

Maar niet echt de place to be als je gaat voor zon en strand :D
Ik vond Corfu erg leuk, wel een beetje toeristisch als in: gezellig, maar niet té. Vooral het noorden en midden is erg leuk, het onderste deel van het eiland zit vol dronken Engelsen :+ Kreta is ook leuk, en véél meer dan Chersonnisos! Het is een groot eiland en de zuidkust en de bergdorpjes zijn vrij van Oh Oh Chersofiguren.
Een vriendin van mij is net terug van Sardinië, schijnt ook erg mooi te zijn.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 16:06

Strand niet zo inderdaad, maar zon zeker wel! :D

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 16:06

Maar hoe weet je dat je toeristisch niet leuk vind als je nog niet vaak op vakantie bent geweest? Ik vind toeristisch in italie bijv heel anders dan toeristisch in nederland of frankrijk misschien kun je naar een reisbureau gaan met jullie wensen! Zij komen wellicht met een heel ander idee! Griekenland is wel erg warm in de zomer, maar ook erg mooi. Over zakynthos heb ik goede verhalen gehoord. Zelf heb ik afgelopen zomer een topvakantie gehad op Elba (italie) en toscane. Wel wat toeristisch maar voor mij niet vervelend of too much. Veel succes met het vinden van een leuke vakantie :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 16:23

Ik wilde net zeggen, kijk goed naar de temperatuur, in die tijd kan het op sommige plaatsen stikheet worden zodat je niet eens fatsoenlijk buiten kan zijn.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 17:18

LZP -> BEU

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-14 20:53

Thanx voor al jullie suggesties en tips! Inderdaad is het behoorlijk warm op sommige gebieden... Ik ben ook niet echt een zonaanbidder of iemand die uren gaat liggen bakken. Het is nog wel leuk om iets te ondernemen zonder dat je elke keer als je de airco uitgaat een klap in je gezicht krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 20:08

Probeer even goed uit te zoeken waar het wel aangenaam is. Athene is bijv niet te harden in juli.

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 20:36

Portugal is leuk! En ook een fijne tussenwarmte

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 21:01

Samos het Griekse eiland is heel mooi. Oon heel groen.
Kan er genoeg zien, de route naar de watervalis echt heel mooi. Net als of je in een ssprookjes film loopt.
Ook is het niet echt toeristisch

Het is er ook iets koeler dan kreta enzo. Maar je kan nog wel lekker in de zon liggen.

Kos vind ik ook heel leuk alleen wel toeristisch, wat ook heel gezellig kan zijn. Van de warmte heb ik geen last. Ga altijd in het hoogseizoen en basketbal en voetbal daar ook gewoon overdag. Het is daar 35 grade maar niet zo benauwd als hier als het 30 grade is.

Hoop dat je er iets aan hebt

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 21:47

mijn allereerste vakantie verder weg was na de algarve in portugal ook op mijn 22 ofzo.

lekker weer niet te warm. niet te druk waar wij zaten. (plaatsje van albufera af. dat is een drukkere stad. ) en die rotsen zijn echt waanzinnig mooi.
als je een auto huurt kan je de hele kust afrijden (wij zijn tot kaap vincent gegaan. )

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 10:56

Griekenland! En dan de eilanden als Skopoles, lesbos, Santorini! Heb je ook erg leuke appartementen, huurauto erbij en je kan alle kanten op! :D

Misschien is Macedonië wel wat? Aan het meer van Ohrid!schijnt erg mooi te zijn en nog niet zo toeristisch!

Madeira schijnt ook erg leuk te zijn! Of de Azoren! Denk alleen niet dat je daar echt aan het strand kan liggen! Maar wel de moeite waard om even op internet te googleen

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 15:06

Na 18 x Griekenland denk ik wel te weten welke eilanden in aanmerking komen en dan kom ik op Samos en Skopelos uit. Beide mooie groene eilanden, niet te toeristisch maar wel genoeg te beleven.
Kos en Corfu zijn echte afraders.
De Peloponnesos is ook mooi, maar te warm in juli. Ik zou naar de noordkant van een eiland kijken, bv. Kokkari op Samos. Lekker windje op het strand, overigens wel kiezelstrand maar op een ligbedje merk je daar niets van ;)