Het volgende is het geval. Mijn schoonvader heeft afgelopen september een hersenbloeding gehad en heeft dat gelukkig overleefd, maar het is een heftige periode geweest. Inmiddels is hij bijna klaar met revalideren. De restverschijnselen zijn dat hij nooit meer goed zal kunnen staan en lopen; binnenshuis kan hij met een rollator vooruit, buitenshuis moet hij een rolstoel of scootmobiel gebruiken. Binnenkort zullen ze verhuizen naar een gelijkvloerse woning.
De afgelopen 7 maanden hebben mijn schoonouders heel veel kruim gekost en nog steeds wel; schoonmoeder heeft 7 maanden lang iedere dag uren gereisd om bij haar man te kunnen zijn, moet nu dagelijks voor hem zorgen, en moet ook nog het hele huis leegruimen voor de verhuizing. We willen ze daarom als kinderen een weekendje weg aanbieden.
Het valt echter nog niet mee om een accomodatie te vinden die echt geschikt is voor mensen met een beperking. Vaak staat dat er wel bij, maar valt het in de praktijk tegen, is de woning te klein om te kunnen bewegen met een rolstoel, of zit er een hoge rand in de douche waardoor pa er niet in kan stappen.
De vraag is dus: heeft er iemand op Bokt ervaring met een vakantiewoning/B&B/hotelletje die/dat goed geschikt is voor mensen met een beperking als die van mijn schoonvader? Graag in Nederland en in een omgeving waar nog iets te zien is, waar ze er samen lekker opuit kunnen om wat dingen te bekijken. Ze houden van wandelen, kerken bekijken en gewoon lekker samen buiten zijn.
Alvast bedankt, Bokkers