Vliegtickets Ned - Turkije - Bulgarije en terug; help

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElineS

Vliegtickets Ned - Turkije - Bulgarije en terug; help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 17:44

Ik raak helemaal in de war :P.

Van de zomer wil ik van Nederland (of vanaf Duitsland) naar Turkije vliegen. Naar Antalya om precies te zijn. Een enkeltje. Daar blijf ik een week. Daarna wil ik naar Bulgarije vliegen, naar de hoofdstad Sofia... Daar blijf ik twee weken, en dan weer terug naar Nederland.

De data's staan hier nog niet voor vast, dat is afhangende van wat het goedkoopste is. Maar het gaat gebeuren in eind juli/augustus.

Alleen, pffft. Ik ben helemaal de weg kwijt. Ik wil natuurlijk zo low budget mogelijk tickets boeken. Dus al naar Ryanair, Wizzair en Easyjet gekeken, maar ik kan zo niets vinden vanaf NL of Duitsland naar Antalya toe.

En vervolgens vanaf Antalya naar Sofia... Dan weet ik al helemaal niet waar ik moet kijken. Ik kom alleen uit op dure vliegtuigmaatschappijen. Ik kan natuurlijk geen Turks of Bulgaars, dus ik moet het via Nederlandse of Engelse sites allemaal bekijken, maar die listen natuurlijk niet de hele goedkope vluchten.

Ik ben eigenlijk beetje het spoor bijster hoe ik het beste en het makkelijkste, maar nog het belangrijkste; WAAR ik in hemelsnaam niet al te dure vluchten kan boeken.

Iemand die wat vaker reist en wat meer verstand heeft van deze zaken? Ik reis namelijk zelf nooit :) De twee keer dat ik in het vliegtuig heb gezeten, heeft iemand anders de reis voor mij geboekt. Maar dat was ook een stuk makkelijker. Gewoon Nederland - Manchester en terug en Duitsland - Sofia en terug. Nu zijn het allemaal aparte enkeltjes die ik moet boeken :)

Iemand die me de juiste richting uit kan sturen? Ik wil ook best 16 uur in een bus zitten hoor van Antalya naar Sofia haha. Als het maar zo goedkoop mogelijk kan.

boooo

Re: Vliegtickets Ned - Turkije - Bulgarije en terug; help

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 18:08

Zelf boek ik altijd via Cheaptickets. Je kan alles instellen (wel een vaste datum helaas) en dan krijg je de uitkomsten van het goedkoopst tot het duurst van verschillende maatschappijen. :j

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 18:11

Of zoek even via Skyscanner.nl. Heb je altijd een goed overzicht!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 18:26

Ha, super, via skyscanner al een mooie goedkope vlucht gevonden van Munster naar Antalya voor 131,- :)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 19:59

Met bus naar Sofia, spotgoedkoop maar wel lang ;)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 20:01

Waarom ga je niet naar een reisbureau? Die kunnen alles voor je uitzoeken en dan weet je zeker dat het goed geregeld is!

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 20:01

En vanaf Brussel vliegen, is dat geen idee?

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 20:10

@Sannne: Omdat het via een reisbureau belachelijk duur is ;) En als arme student wil zo goedkoop mogelijk haha. Ik ga op visite bij vrienden, dus overnachting betaal ik ook al niets voor :D Anders had ik het niet gekund haha.

Bus vind ik dus ook een prima optie. Heb je namen van busmaatschappijen MoonChloe?

Brussel zou ook een optie kunnen zijn inderdaad! Even kijken

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 20:18

oh als je veel op ticketsites kijkt, af en toe ff je coockies en geschiedenis wissen van die sites! Schijnt dat ze per klik op de site de prijs opkrikkek.. (heb het zelf nooit uitgetest)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 20:30

Goed, ik heb dus de vlucht van Munster naar Antalya voor 131,- :)

Daarna de bus (busmaatschappij Metro) van Antalya naar Istanbul voor 22,-

Dan de bus (ook Metro) van Istanbul naar Sofia variërend van 12,- tot 30,- afhangende van de tijd. Moet natuurlijk wel in elkaar overlopen. Met een paar uur verschil in geval van vertraging :)

Nu nog een terugreis van Sofia naar Munster, of waar in Duitsland of Nederland dan ook :). Of Brussel.

Dit word best een goedkope vakantie zo haha

@ajspruit: Ik kijk op de ticketssites om de goedkoopste maatschappijen te vinden maar ga daarna door de naar de website van de maatschappij. Boek het ook niet via de ticketsite. Vertrouw ik niet zo. Bedankt voor de tip van de cookies!

pvdbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 20:32

Gewoon even op de site kijken van de desbetreffende stad, dus bv p Sofia Airport en dan kan je precies zien waar alle vlucht naar toe gaan en welke vluchtmaatschappij erop vliegt en dan ga je naar de site van de desbetreffende luchtvaartmaatschappij om prijzen te weten te komen;

http://www.sofia-airport.bg/default.aspx
Laatst bijgewerkt door pvdbosch op 04-04-14 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 20:32

Het is voor mij alweer een tijd terug dat ik daar met bus heb gereisd (2009) dus kan eigenlijk niet echt iets aanbevelen.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 20:33

ElineS schreef:
@Sannne: Omdat het via een reisbureau belachelijk duur is ;) En als arme student wil zo goedkoop mogelijk haha. Ik ga op visite bij vrienden, dus overnachting betaal ik ook al niets voor :D Anders had ik het niet gekund haha.

Bus vind ik dus ook een prima optie. Heb je namen van busmaatschappijen MoonChloe?

Bij een reisbureau hoeft het niet duur te zijn. Tuurlijk je betaald wel een paar euro meer maar dan weet je tenminste wel dat het goed geregeld is, en dat lijkt me ook wat waard.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 20:37

Ik vind het niet echt erg om risico's te lopen. Beetje avontuur ;)

@pvdbosch: Dat is een fijne tip. Dankjewel. ik zit nu namelijk op elke site apart te kijken en dat is best irritant, omdat ik niet weet welke maatschappijen tussen waar vliegen.

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 20:42

__Sannne schreef:
ElineS schreef:

Bij een reisbureau hoeft het niet duur te zijn. Tuurlijk je betaald wel een paar euro meer maar dan weet je tenminste wel dat het goed geregeld is, en dat lijkt me ook wat waard.

Mijn ervaring is dat een reisbureau 9/10 keer goedkoper is! Zij krijgen namelijk acties binnen die je op andere sites niet kan zien.. De vriendin van mijn vader is zo een keer voor 300 incl vlucht en all-in verblijf voor twee personen naar Dubai geweest!