Vrijwilligerswerk in Porto!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BAStable

Vrijwilligerswerk in Porto!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 14:30

'Mama, later wil ik zieke dieren en kleine kinderen helpen in de derde wereldlanden' zei ik als 9-jarig meisje. Nu, ruim 12 jaar later, studeer ik Diergeneeskunde in Antwerpen en is het mijn doel om beroepsmatig dieren beter te maken. Toch is het vrijwilligerswerk in het buitenland nog altijd in mijn achterhoofd blijven spoken. Door het bekende 'yolo' (You Only Live Once) heb ik besloten om er dit jaar echt werk van te maken. Waarom dit jaar? Ik zit nu in de tweede bachelor, ik hoef nog geen klinieken te lopen en dergelijke. Waarom uitstellen als het nu kan? Aanifeira in Porto (Portugal) is op mijn pad gekomen en mijn handen jeuken om daar mee te helpen.

Het asiel Aanifeira in Porto (Portugal) is een non-profit organisatie, het ontvangt geen subsidie maar ze zorgen wel voor ruim 400 honden die iedere dag gevoerd en verzorgd moeten worden. Ze ondernemen zelf veel initiatieven om aan geld te komen dankzij de vrijwilligers

Inmiddels zijn de vliegtickets geboekt en het onderkomen is geregeld. Uiteraard wil ik niet met lege handen aankomen, daarom ben ik bezig met inzamelingsacties etc. (voor meer info: www.facebook.com/lisanaarporto)

Maandag 28 juli vertrekt het vliegtuig vanuit Brussel en op zondag 10 augustus vlieg ik weer terug. Ik heb er onwijs veel zin in :D

Iolanthe

Re: Vrijwilligerswerk in Porto!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 14:32

Wat leuk dat je dit gaat doen! Veel foto's maken, hé? O:)

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 14:38

Echt super, geeft echt aan dat je echt een goed persoon bent! Hopelijk kun je veel helpen en leren.

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 14:43

Echt heel tof dat je dit gaat doen, veel succes :)

BAStable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 14:48

Dankjewel :D!
En natuurlijk ga ik veel foto's maken, die komen allemaal op Facebook te staan.
Daarna ga ik hier ook foto's posten (als het topic nog in leven is..) of een nieuw topic aanmaken :j

eline95enile

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 14:50

Super leuk dat je het gewoon echt gaat doen en het niet bij een gedachte laat blijven! Veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 14:53

Super! :D Ik ga je volgen en heel veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 15:44

Ik ga je natuurlijk volgen!! Baal echt dat ik enkel lastminute een vakantie kan plannen dit jaar -O-

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 16:10

Wauw wat gaaf, dat ben ik ooit ook nog eens van plan! :D
Super goed van je zeg! :D

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 16:42

LZP -> BEU

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 13:46

Echt super dat je dit gaat doen :)! Ik ga je uiteraard volgen!

BAStable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-14 11:46

Dit topic is een beetje dood, maar voor degene die geïnteresseerd zijn:
Al 439 euro opgehaald :D!

Momenteel ben ik druk met examens, maar in juli ga ik zeker nog meer geld ophalen.
Zo ga ik 1 dag 40 km (ongetraind) lopen en voor een tweede keer cupcakes bakken.
Daarnaast gaat mijn fooi tijdens mijn horecawerk 100% naar het asiel!
Als iemand nog tips/ideeën heeft, ik hoor het graag :D

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 11:50

Wauw, best al veel geld! Wat lief dat al je fooi naar de organisatie gaat +:)+
Leuk waarschijnlijk dat het steeds dichter bij komt :)

Ik heb ook min of meer besloten dat ik volgend jaar ook vrijwilligerswerk ga doen in de paarden, liefst in Spanje, zou ideaal zijn omdat ik Spaans studeer :D (ook aan de unief in Antwerpen!) Maar deze zomer wou ik nog werken zodat ik toch tenminste mijn reis ed kan betalen.

*gaat FBpagina liken :D
Laatst bijgewerkt door Iolanthe op 12-06-14 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 11:51

Leuk! Ik studeer ook diergeneeskunde en heb hetzelfde gedaan in porto. Was ontzettend leuk en ook leerzaam; heel veel dieren zelf mogen castreren en steriliseren. Maar even over de foto's; dat was bij mij dus echt NIET de bedoeling. We mochten echt geen foto's op Facebook zetten van ons verblijf daar en liever helemaal geen foto's maken.

BAStable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-14 11:55

switt schreef:
Leuk! Ik studeer ook diergeneeskunde en heb hetzelfde gedaan in porto. Was ontzettend leuk en ook leerzaam; heel veel dieren zelf mogen castreren en steriliseren. Maar even over de foto's; dat was bij mij dus echt NIET de bedoeling. We mochten echt geen foto's op Facebook zetten van ons verblijf daar en liever helemaal geen foto's maken.

Ooh leuk!! Hmm, jammer dat het niet mag, maar uiteraard als ze dat liever niet hebben dan snap ik dat wel! Ik was ook niet van plan om foto's van bijvoorbeeld open wonden/operaties en dergelijke op Internet te zetten maar wel een globaal beeld van wat zij daar allemaal doen voor de dieren :) Ik ga uiteraard eerst met hen overleggen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 12:14

Komt me vreemd over dat je geen foto´s zou mogen plaatsen op Facebook als ze niets te verbergen hebben.
Ik zou toch denken dat ze juist bekendheid zouden willen.

De stichting zit naar mijn weten in Santa Maria da Feira, dus niet in Porto, maar eronder, en sterker nog, het hoort bij gemeente Aveiro. Of hebben ze toevallig ook nog een asiel in Porto?

BAStable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-14 12:28

Geen idee :) dit wordt voor mij ook de eerste keer, via een tussenpersoon is het geregeld!
Het klopt inderdaad dat het bij Santa Maria da Feira is, maar aangezien het zo'n 10 km van Porto af ligt, is het makkelijker om 'Porto' te zeggen

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 14:36

Nee niets te verbergen maar je moet wel bedenken dat wegens beperkte middelen dingen niet gaan zoals in Nederland... Ze willen voorkomen dat mensen die er niets vanaf weten meteen gaan roepen dat alles slecht en zielig is. In het verleden zijn dingen op Facebook geplaatst waar veel mensen heftig op reageerden(uit onwetendheid); en dat ad ze een hoop narigheid opgeleverd. Om die reden was het toen ik er was echt verboden om foto's te maken.....

Ik heb het echter helemaal niet als negatief ervaren! het was juist heel erg leuk en er werd zo goed als mogelijk voor de dieren gezorgd:)

BAStable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-14 15:38

En dat is dus de reden waarom ik druk bezig ben met geld inzamelen ;)
Maar ik snap het wel van hen.. Echter zou ik dan de dingen op zo'n manier willen plaatsen dat het juist positief ervaren moet worden. Hopelijk krijg ik, in goed overleg, nog de kans om (positieve!!) dingen te plaatsen. Zo niet, helaas ;)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 15:43

Wat geweldig dat je dat gaat doen!!! _/-\o_
Diep respect hoor!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 15:49

BAStable schreef:
Het klopt inderdaad dat het bij Santa Maria da Feira is, maar aangezien het zo'n 10 km van Porto af ligt, is het makkelijker om 'Porto' te zeggen

Ik ken dat, ik ben geboren in Oostzaan, dat kent niemand in het buitenland, Amsterdam weer wel en omdat het er tegenaan ligt kom ik dan ook met Amsterdam.
Maar ik zeg wel BIJ Amsterdam en niet IN Amsterdam. ;)

BAStable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-14 16:31

BAStable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-14 19:22

Helaas te laat vermeld ;) op naar de volgende actie!