2015 - Naar Athene, Rome, Madrid & Parijs....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NikkivanOlst

2015 - Naar Athene, Rome, Madrid & Parijs....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 16:58

:wave:

Omdat vriendlief en ik eigenlijk nog nooit op vakantie zijn geweest, en we HEEL graag VEEL willen reizen en van de wereld willen zien.... Gaan we in de zomer van 2015 een Europa Trip doen met de auto :D

Op dit moment de globale route:

Nederland
Duitsland
Oostenrijk
Slovenië
Croatië
'al die andere landjes'
Griekeland (eindpunt Athene)

En dan weer verder langs de kust naar Italië (eindpunt Rome)

Vanuit daar:
Frankrijk
Spanje
(Misschien door naar Portugal?)

En dan weer terug naar Nederland :Y)

Nu is dat natuurlijk een hele onderneming die altijd nog kan gaan veranderen....

Wat zijn must do's, must see en ook de don'ts ?
Mensen die dit ooit al eens hebben gedaan?

eponine

Re: 2015 - Naar Athene, Rome, Madrid & Parijs....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 21:38

Hoeveel tijd ga je ervoor uittrekken? Als ik de route bekijk, een maand of anderhalf tot twee ;-)?
Ik zou zelf kiezen om zuid en oost te splitsen, zodat je wat meer tijd per omgeving kunt doorbrengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 22:54

Pik dan gelijk Pompeii even mee haha, is maar een dagje maar wel ontzettend bijzonder om te zien.
Ik ben in Rome geweest en dat is gewoon waanzinnig mooi. Rek daar ook wel wat dagen voor uit, er is gewoon zo belachelijk veel te zien.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 23:33

eponine schreef:
Hoeveel tijd ga je ervoor uittrekken? Als ik de route bekijk, een maand of anderhalf tot twee ;-)?
Ik zou zelf kiezen om zuid en oost te splitsen, zodat je wat meer tijd per omgeving kunt doorbrengen.

We gaan idd toch oost laten vallen deze ronde, alle landjes en athene vallen dus af, die gaan we een andere keer nog wel doen :)

Zelf vind ik voor de rest van de route drie of vier weken best een geschikte tijd. Mocht het langer worden dan word het langer, :hebben we geen zin meer dan gaan we terug :j

Bizzybijtje schreef:
Pik dan gelijk Pompeii even mee haha, is maar een dagje maar wel ontzettend bijzonder om te zien.
Ik ben in Rome geweest en dat is gewoon waanzinnig mooi. Rek daar ook wel wat dagen voor uit, er is gewoon zo belachelijk veel te zien.

Ja pompeii staat hoog op mn lijstje dus die gaan we niet overslaan :D

Rome krijgt ook veel aandacht, zowel mijn vriend en ik zijn helemaal weg van de geschiedenis die daar hangt. Daarom moet pompeii ook zeker weten :j

Komend weekend vast een begin maken met steden en plaatsen waar we ECHT heen moeten :j

Zelf zie ik wenen wel zitten voor de rijschool 0:) alleen is vriendlief geen paardenmens :))

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 23:38

Wenen is ook zeker aan te raden voor andere dingen! Heerlijke stad, ben er minstens 2 keer per jaar om vrienden op te zoeken en lekker te lopen, musea te bekijken en een käsekrainer te eten :D

Verder heerlijke route ook, zorgen jullie wel voor een auto met airco? Flink warme landen in de zomer :=

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 23:42

Vriendlief gaat eind dit jaar een nieuwe auto aanschaffen dus dat is m geraden :p

We willen sowieso alle hoofdsteden aandoen :D

Kan niet wachten tot alles gepland is, maar we gaan voor het plannen lekker de tijd nemen en gewoon doen waar we zin in hebben. Als we eenmaal vertrekken kunnen we ook nog aanpassen, we willen het echt relaxed gaan doen allemaal :))

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 07:04

Ik zou, als ik jullie was, eerst een plan maken en opschrijven, wat jullie graag willen zien
En eventueel wat minder landen bezoeken. Anders zit je ech heeel veel en lang in de auto..

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 07:33

Jullie pakken nu Griekenland niet mee, maar mijn zwager is van Griekenland over gevaren naar Italië, hoef je niet helemaal langs de kust terug.

Wellicht is dat ook een optie van Italië naar Spanje? :) Scheelt behoorlijk wat kilometers.

En ik zou idd goed plannen, zou zonde zijn als je meer in de auto zit dan dat je eruit bent. :)

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 10:53

Getup schreef:
Ik zou, als ik jullie was, eerst een plan maken en opschrijven, wat jullie graag willen zien
En eventueel wat minder landen bezoeken. Anders zit je ech heeel veel en lang in de auto..

Veel en lang in de auto is JUIST de bedoeling :j
Klinkt misschien stom, maar wij kunnen allebei enorm genieten van gewoon door mooie omgeving rijden :j
Het idee van vrijheid, gewoon rond kunnen hobbelen waar je wil, kunnen stoppen waar je wil... Daar gaan we voor :j De uren in de auto maken echt niet uit, dat is al een avontuur op zich :))

Het oversteken van Italië naar Spanje is inderdaad een erg goed idee, wel wat prijzig, maar denk dat je evenveel (of waarschijnlijk meer) kwijt gaat zijn aan brandstof :))

Zelf hoop ik dat ik een plek net over de grens oostenrijk-italië kan vinden waar ik JAREN geleden eens geweest ben... Was een klein bergmeertje, het water was blauw, de stenen waren wit en er was een klein eilandje met een boom.... Daar wil ik ECHT heel graag nog eens naar terug, was zo onder de indruk hoe mooi dat was :j Maar ga dat maar eens zoeken -O-

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 13:33

Als je naar Rome gaat kun je Ostia en Tivoli ook niet overslaan. :D De meeste van mijn classicivrienden vinden Ostia zelfs leuker dan Pompeii. In Tivoli heb je Villa Hadriana, de villa van Keizer Hadrianus, en Villa d'Este met alle mooie fonteinen.

Athene zelf is niet zo'n heel spannende of mooie stad buiten de archeologische sites, het is bijvoorbeeld niet te vergelijken met Rome. In 2008 ben ik er met school geweest en daarbij hebben we vooral rondgereisd, waaronder een stuk over de Peloponnesos en een dag naar Aegina, dat in de Saronische Golf ligt. We hebben toen onder andere Korinthe, Olympia, Nemea, Amfissa (vlakbij Delphi) en Nafplio bezocht.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 14:31

_Summerly_ schreef:
Als je naar Rome gaat kun je Ostia en Tivoli ook niet overslaan. :D De meeste van mijn classicivrienden vinden Ostia zelfs leuker dan Pompeii. In Tivoli heb je Villa Hadriana, de villa van Keizer Hadrianus, en Villa d'Este met alle mooie fonteinen.

Athene zelf is niet zo'n heel spannende of mooie stad buiten de archeologische sites, het is bijvoorbeeld niet te vergelijken met Rome. In 2008 ben ik er met school geweest en daarbij hebben we vooral rondgereisd, waaronder een stuk over de Peloponnesos en een dag naar Aegina, dat in de Saronische Golf ligt. We hebben toen onder andere Korinthe, Olympia, Nemea, Amfissa (vlakbij Delphi) en Nafplio bezocht.

Ostia en Tivoli gaan dus ook het lijstje, dat soort gebouwen vind ik GEWELDIG om te bekijken, hou er echt van :j

Athene hadden we al besloten te laten vallen :j Dat komt misschien een andere keer nog wel weer :)

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 18:31

Houd er rekening mee dat als je in augustus in Italie komt de kans groot is dat er dingen gesloten zijn(dan zijn de Italianen vrij). Plus dat het in juli/augustus erg warm is in de grote steden en er vaak siesta's worden gehouden. Rome is erg mooi! Ik zou je wel adviseren in Juni of september te gaan dan! Milaan kan je ook meenemen en dan de franse kust naar spanje.