Ach, in een keer door kan ook prima. Zolang je een beetje kan slapen in het vliegtuig.. Ik heb gevlogen met Korean Air, via Zuid-Korea (Seoul). Heen met een tussenstop van 3 of 4 uur volgensmij, terug met een overnachting. Beide prima te doen, goede vliegmaatschappij. Mijn ticket kostte me geloof ik 1100 euro (heen feb, terug aug), maar dat is al een tijdje geleden, in 2009.
Omdat ik daar stage ging lopen voor een half jaar heb ik zelf m'n tickets geboekt. Terugvliegdatum lag vast maar kon 1x kosteloos gewijzigd worden, dus die heb ik nog twee weekjes uitgesteld
Ik had daar een auto gekocht en reed daar mee rond, beetje afhankelijk voor hoe lang je gaat ook. Ik heb er 6 maand gezeten, heerlijk land. De hele reis overigens zelf gedaan op de kaart etc, alleen van queenstown via stewart island, milford sounds en weer terug met de bus van Straytravel gedaan.
Overigens heb ik in de tijd dat ik stage liep dmv lange weekenden het noordereiland verkend, voor het zuidereiland heb ik 3 weken de tijd gehad, maar dat is eigenlijk ook aan de krappe kant. Eigenlijk is het altijd te kort in Nieuw-Zeeland
En inderdaad, pas op. Want hoewel ik altijd een beetje raar opkeek bij mensen die zeiden "verliefd te zijn geworden op een land", heb ik het nu zelf ervaren, het kan echt. En ook ik wil terug