Ervaringen gezocht over reizen naar nieuw-zeeland.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

abbycootje

Ervaringen gezocht over reizen naar nieuw-zeeland.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 19:30

Wist even niet waar ik het moest plaatsen, dus hoop dat het hier goed staat.
Eind dit jaar wil ik graag naar mijn familie toe in nieuwzeeland.
Nu ben ik een beetje aan het zoeken naar welke reisorganisatie hiervoor het voordeligst is.

Ook vraag ik mij af van wel vliegveld in nederland of in duitsland oid. het handigst vliegen is.
En wat jullie kunnen aan/af raden met overstappen in welk land.

De meeste goedkopere reizen die ik heb kunnen vinden liggen rond de 1400. (dat is meestal 2/3 keer tussenstop)

Graag zou ik horen wat jullie ervaringen zijn. :)

Cassidy

Re: Ervaringen gezocht over reizen naar nieuw-zeeland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 19:31

Het voordeligst is met een vrachtschip mee. Ben je wel een aantal maanden onderweg :D

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 19:32

Ik was dat net zelf aan't bekijken.

Kilroy en Activity International hebben denk ik wel leuke deals. Je kan dan ook je data's wisselen. Dus je niet vastleggen op een dag dat je terug moet maar kosteloos wisselen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 19:38

Ik heb een tussenstop in Signapore gehad, en daar een hotelovernachting genomen. Anders ben je echt 24 uur non-stop onderweg en kom je gebroken aan.

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 20:14

Kan dat echt met vrachtschip mee reizen? :p helaas kan ik niet zo even een paar maanden voor school vrij vragen dus dat zit er niet in haha.

Dat niet hoeven vastleggen op een dag lijkt me wel erg fijn, maar betaal je dan niet een stuk duurder voor je tickets?

Opzich vind ik zonder overnachting prima bij tussenstop prima.
Singapore ging niet zo mijn voorkeur naar uit maar hoe is dat bevallen?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 20:31

Heel goed, we hebben niet veel van Signapore gezien maar op zich al heel fijn om iig te kunnen slapen. Ik was met familie mee en die waren op leeftijd, dus dan wil je echt niet 24 uur reizen zonder te kunnen slapen.

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 22:00

Via welke reisorganisatie ben je gegaan? en weet je wat de kosten waren voor de tickets?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 22:17

Geen reisorganisatie, tickets zelf geboekt, heenweg Signapore Airlines (zeer goede service) terug wilden we ook terug met Signapore Airlines, werden echter overgeboekt naar KLM. Dat viel even tegen, ipv je warme maaltijd op porselein servies en knap bestek een kartonnen lunchbox met broodjes die net zo smaakten als het karton waar het in werd geserveerd.

Van tevoren hadden we een auto gehuurd, we moesten verplicht een hotelovernachting in Auckland nemen vervolgens daags daarop de auto opgehaald en daar het Noordereiland mee verkend, ongeveer anderhalve week. Vervolgens auto in Wellington ingeleverd, met veerboot over naar Nelson, andere auto opgehaald en Zuidereiland verkend. We waren in het laagseizoen met 4 personen, hebben Motels gedaan en een keer in een hostel geslapen. Reis heen en terug kostte ons 4 dagen, in totaal zijn we 4 weken daar geweest.

Ik heb een fototopic gemaakt toen ik weer terugwas.

[BEU] Verliefd op Nieuw Zeeland!

En ik wil terug!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 08:56

Ach, in een keer door kan ook prima. Zolang je een beetje kan slapen in het vliegtuig.. Ik heb gevlogen met Korean Air, via Zuid-Korea (Seoul). Heen met een tussenstop van 3 of 4 uur volgensmij, terug met een overnachting. Beide prima te doen, goede vliegmaatschappij. Mijn ticket kostte me geloof ik 1100 euro (heen feb, terug aug), maar dat is al een tijdje geleden, in 2009.

Omdat ik daar stage ging lopen voor een half jaar heb ik zelf m'n tickets geboekt. Terugvliegdatum lag vast maar kon 1x kosteloos gewijzigd worden, dus die heb ik nog twee weekjes uitgesteld :P Ik had daar een auto gekocht en reed daar mee rond, beetje afhankelijk voor hoe lang je gaat ook. Ik heb er 6 maand gezeten, heerlijk land. De hele reis overigens zelf gedaan op de kaart etc, alleen van queenstown via stewart island, milford sounds en weer terug met de bus van Straytravel gedaan.

Overigens heb ik in de tijd dat ik stage liep dmv lange weekenden het noordereiland verkend, voor het zuidereiland heb ik 3 weken de tijd gehad, maar dat is eigenlijk ook aan de krappe kant. Eigenlijk is het altijd te kort in Nieuw-Zeeland ;)

En inderdaad, pas op. Want hoewel ik altijd een beetje raar opkeek bij mensen die zeiden "verliefd te zijn geworden op een land", heb ik het nu zelf ervaren, het kan echt. En ook ik wil terug <3

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 22:50

Na mn opleiding wil ik er sowieso naartoe gaan om daar eerst werk te vinden, en het is uiteindelijk daar haalbaarder dan hier om zelf een bedrijf op te starten. Ikzelf heb dubbele nationaliteit dus heb daar voor zover ik weet gewoon burgerrechten :)
Maar dat duurt nog jaren, voor die tijd zou ik er natuurlijk al graag naartoe willen om mn familie op te zoeken :)
bedankt voor de informatie die jullie delen ! :)