Florida --> wat echt zien?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Romeo2007

Florida --> wat echt zien?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 13:34

Dag allen,

Over 3 weken vertrek ik voor 3 weken naar Florida. We hebben een huis gehuurd in Sarasota.
Op ons to-do lijstje staan sowieso Universal Studio's, Myakka River State Park en het Ringling museum.

Wie o wie heeft er nog leuk tips? Ik ben nog aan het uitzoeken waar je leuk kunt paardrijden. groet Madeleine

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 23:59

StormMilagro

Re: Florida --> wat echt zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 00:12

de Everglades!! Aligators kijken haha! Nee even serieus, maar als je van natuur houdt een must see :)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 00:48

Zwemmen met zeekoeien <3 let wel goed op waar je gaat. Veel reisbureau's zoeken de zeekoeien op in troebel water en dat is veel minder leuk dan dat je ze in helder water ziet. En laat je (voor meer dingen) niet verleiden door de 'trip advisor' sticker want die kunnen ze zelf kopen ofzo. Iig geeft dat geen garantie voor een geweldige beleving.
En inderdaad alligators/grote schildpadden zien en vasthouden (niet in het wild maar soort dierentuin).
Je hebt daar ook wat afgelegen indianen reservaten maar ik weet niet of die vrij toegankelijk zijn - wij durfden er iig niet zomaar naar binnen.
Heel veel plezier het is echt mooi!
En als je eens tijd over hebt; ga bij een meer staan. Grote kans dat je dolfijnen ziet (let op er staat een grote boete op als je ze aanhaalt/etc)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:02

Ga je rondreizen of wil je vanuit Sarasota vanalles ondernemen? Dat is namelijk wel belangrijk om te weten, Florida is best groot. Ik zou de Everglades dan namelijk al overslaan, dat red je niet in 1 dag als je ook nog iets wil zien van het park...

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:03

Disneyworld *\o/* vooral de twee waterparken als me een dag lekker wil ontspannen.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 14:09

Kijk een rond op het floridaforum en orlandofansforum, daar vind je ongelooflijk veel tips.

Voordat mensen je kunnen adviseren, moeten we weten wat je plannen zijn. Als je drie weken in Sarasota zit, zijn je mogelijkheden beperkter dan dat als je rondreist. Zie oa. mijn fototopic over florida afgelopen oktober/november

In Orlando heb je natuurlijk de attractieparken:
- SeaWorld
- Discovery Cove, zwemmen met dolfijnen
- SW/
- Universal Studios
- Universal Studios Island of Adventure
- Disney's Magic Kingdom
- Disney's Animal Kingdom
- Dinsey's Studios
- Disney's Epcot
- Disney heeft nog twee waterparken
Voorts heb je de beste outlets in Orlando, namelijk de premium outlets. Vraag ook van te voren je Vip kaart aan om nog meer korting te krijgen, via de website: premiumoutlets.com

In Tampa heb je nog Bush Gardens als attractiepark.

Voorts kan je met manatee's zwemmen in Crystal River. Kennedy Space Center is ook leuk om te bezoeken als je voor het eerst naar Florida gaat. In Daytona beach kan je met de auto het strand op. St. Augustine is een leuk dorp om te bezoeken, prachtige historie. Aan de westkust heb je St. Petersburg, Clearwater, Napels, Captiva Island om te bezoeken waarbij Captiva één van de mooiste stranden heeft van heel Amerika.

Zuidelijker heb je Fort Lauderdale en Miami met de Everglades (krokodillen) meer naar het westen toe. Dit is niet in één dag heen en weer te doen, overnachtingen in de buurt zijn noodzakelijk. In de omgeving van Fort Lauderdale, Sawgrass om precies te zijn heb je de Sawgrass Mills Mall. In Miami heb je natuurlijk Aventura Mall, Ball Harbor Shops, Dolphin Mall om te winkelen. Om te zien heb je: Ocean Drive, Biscayne Market place, Holocaust Museum en het Art Deco district.

Nog zuidelijker heb je de Keys, waarvan veruit de meest sfeervolle (naar mijn mening) Key West is.

Als je nog meer tips nodig hebt, pb maar (kom er al sinds dat ik 8 jaar ben, dus heb genoeg tips)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 21:44

Fort Myers is prachtig! Daar heb je het buitenverblijf van Edison en Ford. Prachtig domein :)

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-14 10:57

Dank voor jullie reacties, ik ga even kijken.

We hebben een huis gehuurd in Sarasota, dus blijven echt op 1 plek. Nog 2 weekjes te gaan *\o/*

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 10:21

Ik ben in 2011 een weekje in Florida geweest, voorafgaand aan een verdere rondreis door de States.
Door gedoe met onze heenvlucht hebben we Cape Canaveral moeten missen, iets wat ik heel erg jammer vind. Leek me onwijs gaaf, dus zou het jou ook aanraden. Verder hebben wij een tour gemaakt met een airboat door de Everglades, was leuk. :j Een pretpark zoals Bush Gardens in Tampa lijkt me ook gaaf, hebben wij toen geen tijd voor gehad... En natuurlijk een dagje strand en een bezoekje aan Miami Beach. En als je veel tijd hebt, zeker de Keys bezoeken! Ik was helemaal weg van Key West. <3

_djoeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 12:59

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 14:59

Zonde dat jullie 3 weken op dezelfde plek zitten. Dat maakt je wel heel beperkt. Zo kan je de Keys, Everglades, Daytona Beach e.d wel vergeten. Allemaal te ver weg voor 1 dag.

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 15:09

Nikkii94 schreef:
de Everglades!! Aligators kijken haha! Nee even serieus, maar als je van natuur houdt een must see :)

Ik ben vorig jaar naar de everglades gegaan (in mei), en wij hebben geen enkele krokodil gezien, en toen reden we een stukje verder, waar gewoon krokodillen in een soort afgezet slootje zaten, waar je gewoon gratis heen kon. De natuur is echt mooi, maar toen wij er waren hebben we geen krokodillen gezien.

Fort Meyer en The Keys (Key West) zijn wel echt geweldig! Alleen wel een beetje ver idd.

-Disneyland is onwijs gaaf!
-Seaworld is ook heel erg leuk!
-Disney Animal kingdom
-Disney's Epcot
-Universal Studios Island of Adventure (Deze vind ik als Harry Potter verslaafde echt geweldig! Maar als niet Harry Potter fa is het ook enorm leuk!!)
-Miami Beach
(Wij zaten trouwens dicht bij Orlando, maar ik weet niet of dit te ver weg is bij jullie huis? Dan heb ik het nu over de parken van Disney en Seaworld)

Verder is het natuurlijk ook leuk om te zwemmen met dolfijnen, dit hebben wij gedaan in the Keys, maar dit kan natuurlijk ook op meerdere plaatsen!

Ik wens je alvast veel plezier, ik ben er zelf 3 keer geweest, en ik heb het er alle drie de keren zeker naar mijn zin gehad. En ik zou enorm graag een 4de keer willen! Veel plezier!
Laatst bijgewerkt door Manon_vdv op 13-04-14 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

lliisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 15:10

Het waterpark van seaworld is erg leuk (als je van zwemmen enz houdt), universal idd aanrader. Erverglades was ook erg leuk! Wij vonden het achteraf jammer dat we ook het Disney park hadden meegenomen.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 15:19

Fitzroy schreef:
Zonde dat jullie 3 weken op dezelfde plek zitten. Dat maakt je wel heel beperkt. Zo kan je de Keys, Everglades, Daytona Beach e.d wel vergeten. Allemaal te ver weg voor 1 dag.

Inderdaad...
Hoewel de Westkust van Florida wel echt prachtig is, Sarasota heeft 1 van de mooiste stranden.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 15:33

Tja, maar om alleen alle stranden van de Westkust te zien?
Naples is wel een leuk stadje met een bezoekje aan de pier. Tussen Fort Myers en Naples ligt ook nog een outlet.

Manon, dan hebben jullie wel pech gehad met de alligators. Wij hebben in de Everglades beide keren zoveel alligators gezien dat ze niet meer te tellen waren.

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 16:00

Fitzroy schreef:
Tja, maar om alleen alle stranden van de Westkust te zien?
Naples is wel een leuk stadje met een bezoekje aan de pier. Tussen Fort Myers en Naples ligt ook nog een outlet.

Manon, dan hebben jullie wel pech gehad met de alligators. Wij hebben in de Everglades beide keren zoveel alligators gezien dat ze niet meer te tellen waren.

Ja, dit zou wel kunnen inderdaad. Wij hadden ook enorm veel goede verhalen gehort, maar wij hadden idd helaas pech... Maar het was wel mooi natuur, dus we hadden er zeker geen spijt van.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 22:21

Als je ergens 3 weken zit, kun je altijd kiezen voor een paar leuke daguitstapjes al is het 2-3 uur rijden. Key West zou ik dan ook te ver vinden, maar de Everglades vind ik qua afstand goed te doen.

Wij "struikelden" toen ook over de alligators en we hadden het geluk dat we met z'n tweeen op een airboat terecht kwamen, dus een mooi privetourtje gehad.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 23:32

Cocoa beach, daytona beach, kelly park < allemaal dingen om echt op te zoeken om een dagje lekker te kunnen relaxen! Verder universal, beide parken zijn een echte aanrader. :j Echter is Islands of adventure wel voor de ietwat meer gedurfde personen, het gewone park is meer een familiepark maar raad ik je ook zeker aan!

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:10

Busch Gardens in Tampa. 1 van de mooiste pretparken die ik ooit heb gezien.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 17:14

Ik vind discovery cove écht een must see.