Momenteel ben ik alvast naar vakanties aan het kijken. Normaal heb ik geen vaste vakantie periode in het jaar en ga ik meestal in het voor of najaar op vakantie, maar vanwege een personeels wisseling zit ik dit jaar vast aan Juli of Augustus. Gambia stond op mijn verlanglijstje maar ik lees op internet dat het daar dan regen seizoen is... en zo nog vele andere landen. Ik heb geen budget, maar ik vind 2000 Euro meer dan genoeg voor 2 weken. En dan niet op een hutje op de hei, maar wel een beetje luxe. Curaçao en Mexico zijn we al geweest, het hoeft ook niet mega ver weg te zijn (liever niet meer dan 7 uur vliegen).
Iemand leuke tips? Zonzekerheid, betaalbaar en niet te ver uit de bewoonde wereld? Ik vind een centrumpje in de buurt waar je er savonds even op uit kan een must.
snoetie
Geplaatst: 01-04-14 14:45
agadir marokko overigens zou ik dan wel pas in augustus gaan ivm de ramadan
Tunesië? Ben je zo, niet super duur voor goede/luxe hotels (riu raad ik aan), diverse plaatsen/dorpen die allemaal iets anders bieden. Ben er al 4x geweest.
Gambia kan ook wel meevallen hoor. Ik ben een paar jaar geleden in Senegal geweest in augustus (er vlak naast dus) en wij hebben nooit de volledige dag regen gehad. Af en toe een flinke bui in de namiddag en daarna was het weer lekker warm. Wel vochtig/drukkend warm en 's avonds geregeld (droog) onweer.
Regenseizoen houdt meestal in dat er op 1 uurtje van de dag het met bakken uit de lucht komt, daarvoor en daarna is het gewoon prima. Wel een hogere luchtvochtigheid daardoor.
Dank jullie wel! Landen als Marokko, Egypte en Tunesië trekken mij dan weer helemaal niet. Ik hou van groen, niet van zand haha. Ik ga er nog eens goed over nadenken.