Dublin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Veseosunce

Dublin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-14 18:55

Hallo Allemaal,

In mei ga ik voor 3 dagen naar Dublin toe. Wat zijn de echt leuke bezienswaardigheden en tentjes daar? :D

Hoop dat jullie me wat kunnen vertellen en tips kunnen geven!

mbkaatje

Re: Dublin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 10:28

Leuk, naar Dublin.
Uiteraard hangt het af van je interesses, waar hou je van.

De Guinness Storehouse is eigenlijk toch wel een must see. Wat ik zelf wel indrukwekkend vond is kilmainham gaol. Maar dat moet je wel een beetje openstaan voor de geschiedenis van Dublin/Ierland. De Temple Bar is een gebiedje met allerlei kroegen en restaurantjes. Heel erg touristisch, maar wel leuk. Daar vind je ook genoeg leuke restaurantjes.

Waar logeer je?

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 10:32

Ik logeer bij en vriend die momenteel in Dublin studeert. :D

Ik ben zeker geïnteresseerd in de geschiedenis van Dublin/Ierland. Sta overal open over. Het moeten gewoon een leuke 3 dagen worden.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 10:43

Als je een alcoholische dag wilt, eerst naar de Guinness Storehouse en dan door naar de Jameson Distillery voor een rondleiding.
Plan daarna een stevige maaltijd ;)

Ik ben al weer een hele tijd geleden naar Dublin geweest, wat ik nog wel weet is dat de meeste toeristische plekken goed te voet te doen zijn. Het centrum is vrij compact.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 10:50

Handig zo'n adresje.

Dan is Killmainhamn Gaol wel heel interessant. En dus de Guinness Storehouse, ookal hou je misschien niet van Guinness (net zoals ik), dan is het nog interessant. Hetzelfde geldt voor Jameson Distillery inderdaad.
Winkelen in Grafton Street, lekker hangen in een van de parken. Hop-on-hop-of tour, eventueel Splash tour. Even een kijkje nemen in Trinity College, eventueel daar de Book of Kells bekijken. Maar daar staat soms wel een hele lange wachtrij.
En natuurlijk gezellig een drankje doen in een leuke Ierse pub.

Die drie dagen zijn zo om.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 11:00

Idd de Kilmainham Goal. Die vond ik erg indrukwekkend.

Ik heb ook fijn rondgelopen over het terrein van Trinity College. En ik heb een ochtendje de trein (DART) naar het zuiden langs de kust gepakt, langs Dun Laoghaire richting eindpunt Greystones. Mooie foto's gemaakt op een zonnige februaridag. 8-)

Verder was ik daar voor een concert in het Olympia Theatre. Erg mooi, met balkons en rood pluche.

Heerlijke sfeer daar iig. Ik wil zeker nog eens terug.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 11:03

Zo'n ritje met de DART is inderdaad ook leuk. Hebben wij ook eens gedaan, eerst naar Bray en toen weer terug en door naar Howth. Howth is ook erg leuk. Richting Bray / Greystones is een schitterende rit langs de kus.

Het Olympia Theatre ben ik nog nooit geweest. Misschien doen we dat ooit nog eens. Lijkt mij ook wel erg leuk.