Weekendje Barcelona als verrassing, tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sharonnn_

Weekendje Barcelona als verrassing, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 14:07

Beste Bokkers,

Mijn vriend is volgende week jarig en als verrassing gaan we het weekend daarna naar Barcelona.
Wij zijn er allebei nog nooit geweest dus ik ben alvast op internet aan het rondkijken wat er allemaal te doen en te zien is.

De tickets en het hotel heb ik al geregeld. We hebben een hotel in Eixample, waar volgens mij veel op loopafstand is. Ook de metro is makkelijk bereikbaar.

Zijn er bokkers die tips en/of ervaringen hebben in Barcelona? Waar moeten we zeker heen en wat viel er misschien tegen?

Ook ben ik nog een "leuke" manier aan het bedenken om het als cadeau te geven. Ik zit te denken aan een leuk pakketje met een reisgids, kaart, tickets etc. Maar als jullie nog ideeën hebben.... :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 14:12

Ik weet van veel dingen de naam niet maar het is vast handig te googlen.

-Natuurlijk de grote waterfontein op muziek, staan veel filmpjes van op youtube en het is geweldig mooi!
- Houden jullie van shoppen? Er is een heel groot winkelcentrum wat vroeger een arena was ook zeer leuk om daar te gaan shoppen of om te gaan kijken. (Deze is flakbij die grote waterfontein!)
- Die kerk die ze nog steeds aan het bouwen zijn en die nog steeds niet af is.
- Het olympische dorp ook prachtig om te zien. Als je dan even een stukje door rijd op die berg kom je bij een prachtig uitzicht punt.
- Als je van voetbal houd moet je natuurlijk naar het station van Barcalona zelf gaan kijken! :D
- En natuurlijk de Ramblas, een grote winkelstraat! :)
Dit is allemaal makkelijk op te zoeken op google. Ik wil het eventueel ook nog wel voor je doen, dan weet je precies de namen en waar ik het over heb! :)
Wij hebben met school een geweldige vakantie gehad! :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-03-14 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 14:14

Ik ben 3 weken geleden voor het eerst in barcelona geweest!
Wat je (als je van mooie gebouwen houd) zeker moet zien is natuurlijk de Sagrada Familia en park Guell. Wij zaten in een hostel bij Poblenou en vanuit daar pakten we de metro naar Urquinoa en dan overstappen naar Place de Catalunya, vanuit daar loop je meteen de grote straat in (Ramblas) en in de zijstraatjes daarvan (snap je 'm nog) Kun je heerlijk eten!
Wij zijn naar het olympisch museum geweest, dat viel enorm tegen maar ik had er wel wat meer van verwacht.. Denk ook niet dat je daar snel heengaat ;) Olympisch dorp daarachter is iets beter.

Wat wel leuk is voor jou en iets minder voor je vriend is de Primark, die zit daar ook *\o/* Maar of je hem dat nou moet aandoen :')

Vragen enzo pb maar!

Sharonnn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 14:49

@ fresley; Bedankt voor je info!! Die waterfontein wist ik nog niet, ziet er heel gaaf uit! Daar gaan we ook zeker heen :j De Ramblas wil ik ook graag heen.

@ Mylittlelove; Bedankt voor je info!! Haha, Primark zal ik idd maar niet naar toe gaan. De Sagrada Familia en park Guell lijkt me ook de moeite waard!

Jammer genoeg gaan we maar drie dagen dus zullen we wel een selectie moeten maken :D

Anoniem

Re: Weekendje Barcelona als verrassing, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 14:50

Park Guell <3 vooral leuk om beneden aan de berg en dan met alle roltrapjes omhoog te gaan :D

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 14:51

Spanje is door de crisis behoorlijk onrustig, let goed op dat je niet in een demonstratie terecht komt.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 14:54

Wij hebben destijds bij de ANWB zo'n boekje over Barcelona gekocht.

Daarin staan alle bezienswaardigheden, leuke feitjes, meerdere routes om te lopen en een plattegrond.
Daar staat alle info dus in die je nodig hebt, leuke voorpret en je weet gelijk wat je echt wilt zien en waar je dan ongeveer moet zijn.

Sagrada Familia, parc Guell en de Ramblass zijn inderdaad aanraders. Op de Ramblass zit redelijk aan de zee kant ook een overdekte markt, ik ben niet van het winkelen maar wat is dat bijzonder om mee te maken, druk maar zeer de moeite waard om even te snuffelen.

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 14:56

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 15:01

Er is één metrolijn, ik meen de groene L (is al best lang geleden) en die komt langs alle toeristische trekpleisters... Ideaal, wij hebben toen gewoon een weekendpas gekocht voor de metro en raceten de hele stad door! Veel plezier! :D

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 15:01

De overdekte markt is zeker de moeite waard (vooral om even te kijken naar de vissen en vleeswaren die er liggen := )

Het scheepvaartmuseum (aan de kop van de Ramblass, bij het strand) is ook echt leuk :-)

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 15:10

De overdekte markt is inderdaad leuk! En de haven, dat vind ik ook wel een mooie plek, zit ook een mooi winkelcentrum, de mare magnum volgens mij. Parc Guell, aanrader! Het Dali museum vond ik ook heel gaaf. Ramblas, Sagrada allemaal aanraders. Je komt tijd te kort. En inderdaad, een kort abonnement nemen op de metro. Met de metro kom je overal. Ook zijn de duurdere winkelstraten ook heel mooi. Als je de Ramblas afloopt (niet richting de haven, andere kant op!), dan zie je een rond plein met een fontein erop. Als je dan linksaf gaat dan ga je naar de mooie, dure winkelstraat. Heel leuk!

Sharonnn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 15:18

Leuk al jullie reacties!! *\o/* Kan niet wachten!!

Ik ga een overzichtje maken met punten wat mij heel leuk lijkt om te doen/zien! Maar waarschijnlijk kom ik veel te kort met drie dagen, haha.

Heeft iemand nog leuke ideeën hoe ik het ook als een "cadeau" kan geven? :Y)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 15:20

Heb je een smartphone? Dan is de Tripadvisor City Guide een aanrader. Hij werkt offline en wijst je richting de dingen die je wilt zien en je kunt zoeken wat er in de buurt is. Maakt mijn reizen altijd een stuk leuker en die van Barcelona werkt heel goed.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 15:21

Sharonnn_ schreef:

Ik ga een overzichtje maken met punten wat mij heel leuk lijkt om te doen/zien! Maar waarschijnlijk kom ik veel te kort met drie dagen, haha.

Een strik waar je jezelf aan je vriend cadeau kunt doen? <<) <<)

Edit: http://www.gadgethouse.nl/sexy-strik-naughty-knot-kado-strik-voor-vrouwen-p13987.html

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 15:23

Sharonnn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 16:13

Leuk dat jullie allemaal zo meedenken! Moet helemaal goed komen... hopen op mooi weer!

MyHorseGirl schreef:
Sharonnn_ schreef:

Een strik waar je jezelf aan je vriend cadeau kunt doen? <<) <<)

Edit: http://www.gadgethouse.nl/sexy-strik-naughty-knot-kado-strik-voor-vrouwen-p13987.html

Hahaha, geniaal! _/-\o_

Sharonnn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 16:14

Katja schreef:
Heb je een smartphone? Dan is de Tripadvisor City Guide een aanrader. Hij werkt offline en wijst je richting de dingen die je wilt zien en je kunt zoeken wat er in de buurt is. Maakt mijn reizen altijd een stuk leuker en die van Barcelona werkt heel goed.

Super, die ga ik er gelijk op zetten! Dankje.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 16:20

Ik ben nu 2x in Barca geweest en wat ik aanraders vind: Camp Nou (stadion van Barca, lijkt me ook erg gaaf om eens een wedstrijd te kunnen bezoeken), het huis van Gaudi (geen idee hoe het heet), het park met die salamander, de haven, Sagra Familia, Dali museum en natuurlijk de grote overdekte markt.

Kijk wel uit voor zakkenrollers, die zijn daar altijd erg actief.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 16:21

Wedstrijd bezoeken van Barca is echt een aanrader. Ik heb helemaal niets met voetbal maar vond de sfeer in het stadion echt geweldig.

Cowgirltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 16:26

Mijn vader woont in Barca, dus ik zal je even 2 insides places geven..
Het W hotel is echt super gaaf om iets te drinken.. dat terras is heel mooi.. Op het 26e verdiep is daar een discotheek en daar kijk je uit over het water.. Iets wat ik heel mooi vind..

Poble Espanyol is niet zo bekend, maar wel echt heeeel erg mooi, is heel ambachtelijk..

De beste tapasbar is El vaso de Oro.. Echt super lekker daar, maar meestal wel pokkedruk..

Die fonteinen, dichtbij de Arena zijn ook echt echt de moeite..

Park Guell, tsja, het is natuur en het is wel mooi, maar het is vooral gruwelijk veel wandelen..
Sagrada Familia moet je 's ochtends doen, want ook hier: heeeeeel druk..

De markt is idd wel speciaal om eens mee te maken..

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 16:29

Barcelona mijn favoriete stad. Hier zijn al veel highlights genoemd. Een hele leuke wijk vlak achter de Ramblas is Barri Gotic met allemaal prachtige kleine straatjes, pleintjes en tapasbarretjes/terrasjes. Placa Reial is hier 1 van de mooiste pleinen. En ook een aanrader is op de fiets Barcelona verkennen. http://www.bajabikes.eu/nl/tours-in-barcelona

Drie dagen is echt veel te kort :D

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 16:30

ik ben ik oktober naar Barcelona geweest en het is echt prachtig! Het oude centrum van Barcelona is ook heel erg mooi, je kan daar ook een gratis museum in waarbij je door de oude opgravingen kan lopen. De nieuwe stad is namelijk bovenop de oude gebouwd.
Hop on Hop off bus hebben wij ook gedaan, je kan dan 2 dagen onbeperkt met die bus reizen en dan kom je bovengronds overal langs. Er zijn meerdere routes en je kan vrij op en afstappen.
Als je bij de Sagrada Familia naar binnen wilt moet je daar al héééél vroeg zijn, wij waren er rond 10/11 uur 's morgens en toen stond er al een rij van 1,5 uur.

Wat een enorme aanrader is wat eten betreft: een restaurant genaamd Rita Rouge. Zit in de carrer del carme, zijstraat van la rambla