Nog meer Zweden fans?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Nog meer Zweden fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 16:10

Hoihoi! :)

Volgens mij ben ik niet de enige op bokt die dol is op Zweden/Er een huis heeft/Er woont! :) Voor mij is het dat tweede.

We gaan in de meivakantie weer, vervolgens ook de hele zomervakantie, dan weer in de herfst, en dan misschien ook weer met kerst.

Wie gaat er nog meer?! :)
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 23-03-14 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Commercieel gedeelte verwijderd.

Anoniem

Re: Nog meer Zweden fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 16:12

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 16:16

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 16:27

Ik!!!! :D Ben er nog nooit geweest maar ik vind het echt een prachtig land. In augustus ga ik 10 dagen paardrijden in de Zweedse natuur op kamp met mijn vriendin *\%/* *\%/* *\%/*

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 16:29

Zweden is geweldig :-) vorig jaar in Vimmerby (Småland) geweest, men wat een adembenemend stuk aarde!

Ook 2 tochten te paard gemaakt, was ook echt super. Ga er heel graag nog eens terug!

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 23:19

Jag älskar Sverige :+:

Tot vorig jaar was ik er nog nooit geweest, maar het was altijd het enige land waar ik perse nog een keer heen wilde omdat het me zo ontzettend mooi leek.

Vorig jaar het plan gemaakt om een half jaar in Göteborg te studeren, wat uiteindelijk niet lukte en Finland werd. Maar wel met de auto naar Finland gegaan zodat we op de heenweg (zomers) een roadtrip door Zweden konden maken (Halmstad, Göteborg, Nyneshamn, Stockholm).
Tussendoor nog 2 keer van Finland overgevaren voor een paar dagen naar Stockholm en de terugweg naar huis een nog grotere trip gemaakt (Fins lapland, Umeå, Östersund, Åre, Noorwegen, Göteborg/Uddevalla). Dat was overigens afgelopen december/januari dus een behoorlijke uitdaging zo in de winter := maar zo onwijs gaaf!

M'n voorgevoel was helemaal juist...wat een prachtig land, rust en ruimte, geweldige taal en de mensen zijn zo leuk! En laten we de mannen niet vergeten <<)

Ik hoop het najaar weer even terug te kunnen. Heb er ondertussen wat lieve vriendjes en vriendinnetjes wonen.
En als ik volgend jaar klaar ben met m'n opleiding hoop ik m'n spullen definitief te kunnen pakken :evaw:

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 23:25

Ik ben nog nooit in Zweden geweest, en toch heb ik er een rare obsessie mee. Als alles goed gaat (cq als ik mijn examens in mei in 1x haal := ) ga ik in september een jaar in Uppsala studeren :):) Dat lijkt me fantastisch! :j

Astrid_Brann

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 23:29

Jag älskar Sverige också :+:
Ik heb er drie jaar gewoond en verlang echt terug naar Zweden..
Wil dan ook niets liever om er later naar toe te emigreren.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 23:41

Wat tof! Waar heb je gewoon Astrid? En waarom ben je teruggekomen als ik vragen mag?

Grappig dat er dus meer zijn die een soort Zweden obsessie hebben zonder er geweest te zijn.
Hebben jullie een idee waar het vandaan komt en wat jullie aan Zweden trekt?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 11:12

Ik ben gek op Zweden! :j De laatste vijf jaar zijn we in Scandinavië op vakantie geweest. Dit jaar wilden we eens iets anders, dus Wales staat op de planning voor komende zomer, maar we gaan op 12 april naar de Scandinaviëmarkt op Schokland. Ik denk niet dat we daarna nog naar Wales willen. :))

SoleroLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 11:20

Wij gaan dit keer voor de 6e of 7e keer naar Zweden! Geweldig land, het voelt altijd weer vertrouwd als we de grens over rijden.

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 11:24

Grappig topic :) Tof om te lezen dat zoveel mensen iets met Zweden hebben zonder dat ze er geweest zijn, interessant.

Ik studeer Scandinavistiek met als hoofdtaal Zweeds. Je zou dus kunnen zeggen dat ik wel wat met Zweden heb :D

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 11:25

Jeeej, hier nog een Zwedenfan.
Woon er sinds augustus, maar ga in juli terug naar Nederland, teveel heimwee. Maar echt niet om het land, het land is geweldig. Maar, ik mis m'n familie en vrienden teveel in NL :(
Maar vakanties naar Zweden gaan er komen in overvloed! :D

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 11:26

Ik ben 2 jaar geleden op vakantie geweest in zweden. Ik vond het daar erg leuk maar een paar jaar daar voor zijn we ook in Noorwegen geweest en mijn voorkeur gaat toch uit naar Noorwegen :Y) sorry. Maar zweden vind ik wel erg mooi ;) het is alleen wat meer boom zeg maar in zweden en in Noorwegen meer verschillende soort landschappen.

riannezweeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 15:11

Jahoor nog een! ! Wij wonen in zweden en hebben een vakantie boerderij voor valide en minder valide :) iedereen is bij ons welkom

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 15:15

Ik zou ook heeeel graag in Zweden mijn stage willen doen. Lijkt me ontzettend gaaf. Ook ivm mijn opleiding, want ze schijnen in Zweden e.d. al veel verder te zijn met forensische technieken. Australië lijkt me overigens ook heel erg mooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 18:09

Ons huis is in Värmland, ongeveer 60 km ten Noorden van Karlstad. Ons dorpje heet Älvsbacka.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 18:14

Resistance schreef:
Anthea schreef:

Het topic wat ik zojuist aan heb gemaakt gaat niet over emigreren, maar over vakantie, dacht ik...? En zoals je in de titel kan zien gaat het over Zweden in het algemeen.

Ja, en daar zitten een hoop Zweden fans ;) Die hebben daar vaak foto's staan en ervaringen. Ik dacht ik ben zo vriendelijk en ik deel het met je maar goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 18:18

My thoughts, maar ik durfde niet meer te reageren, wil niet dat ze m'n hoofd eraf bijt. :')

Gashmiron

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 18:26

Ik ga in de zomer met mijn vriend 3 weken lang naar zweden met de auto,
zijn er nog plaatsen die je echt gezien moet hebben? =)

We gaan sowieso naar het volvo museum in goteborg haha

Astrid_Brann

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 18:47

Wij woonden in Lund Malmo. We zijn verhuisd omdat mijn ouders weer terug wilden. Mijn vader was op contract in Zweden gaan werken bij Ericsson, en kon gewoon heel makkelijk weer terug.
Heb dat altijd erg jammer gevonden..

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 19:46

Gashmiron schreef:

In welk deel van Zweden zoek je?
Of ga je echt heel Zweden door?

riannezweeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 20:25

Je bent altijd welkom bij ons! :)

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 20:32

Over minder dan een maand ga ik op "vakantie" naar Zweden. Mijn ouders wonen daar nu ruim 2 jaar. Ben er nog steeds niet geweest.
Buiten dat mijn ouders daar wonen, wonen daar ook 2 stellen vrienden van ons. Een van die vrienden woont daar al bijna 40 jaar.
Ik zelf ben helemaal gek van engeland volgens mijn man ben ik dat snel vergeten als ik eenmaal in zweden ben geweest.
Ik ben benieuwd mede ook omdat ik zonder mijn man en kinderen wegga..

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 20:33

Gashmiron schreef:

Als je richting Göteborg gaat, zeg ik Sundsby säteri op Tjörn. Ik heb van de zomer daar vlakbij gestudeerd en dat is zoo'n mooi plekje.
Het is een natuurgebied, bos, maar wel direct aan de kust en je hebt er hele mooie uitzichtpunten. http://www.sundsbygardscafe.se/ Dit is bij de parkeerplaats daarvan.

En verder kun je met het OV in Göteborg heel makkelijk (en goedkoop) naar wat kleine eilandjes zoals Styrsö en Vrångö.

Ook daar in de buurt is Marstrand. Een vrij klein, maar druk eilandje met heel veel zeilers en mooie grote huizen. Ook heb je er een fort en een stukje natuur met mooie wandelpaadjes. En hele toffe plekjes om te zwemmen :) http://www.vastsverige.com/en/marstrand/

En ik weet niet hoe je Zweden binnen komt, maar eigenlijk mag je Gekås in Ullared niet missen. Een gigantisch groot (en dan bedoel ik ook echt groot, aan één dagje heb je nauwelijks genoeg) warenhuis, met ook leuke (en betaalbare) paardenspullen. http://gekas.se/