Senegal als vakantiebestemming

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Willeke_

Senegal als vakantiebestemming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 12:48

Beste bokkers,

Mijn vriend en ik hebben een vakantie geboekt naar Senegal.

Ik ben benieuwd: wie is er in Senegal geweest? Hebben jullie tips & trics? Zo hebben we al de tip gehad om Deet mee te nemen, shampoo en douchegel zijn daar niet echt 'normaal' dus ook zelf meenemen.

We zitten all in maar zijn wel van plan leuke excursies te gaan doen :list:

Ik ben benieuwd!
Laatst bijgewerkt door Willeke_ op 23-03-14 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

AfricanLady

Re: Senegal als vakantiebestemming

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 12:51

Leuk ik ben zelf in Gambia geweest maar geregeld een dagje naar Senegal geweest.
Je hebt daar een wildpark en een crocodillenpoel.
Ook heb je daar een grote markt wat leuk is om heen te gaan.
Deet meenemen is een goede tip.
Laat je goed in enten van te voren.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 12:54

Snelle reactie. Dank!
Hmm bij het reisbureau werd me verteld dat enten niet nodig is. Ik was maandag van plan om het na te bellen bij de GGD. Belangrijk dus! Goede tip :-)

Waar ben je precies geweest in Senegal?

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 15:36

Ik zou het echt doen zijn zoveel ziektes daar.
Een hotelgenoot kreeg malaria omdat ze geen pillen enzo had genomen.
Echt aan te raden!!

Uhhh dat weet ik niet precies een markt, krokodillenpoel, wildpark weet alleen de plaatsjes niet.
We vetrokken vanaf de veerpont vanaf gambia

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 12:48

Welke inentingen heb jij gehaald?
Is een klamboe een must have?

Haha, ik zou niet weten waar je dan precies bent geweest. Wij zitten aan de kust.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 13:27

Ik heb geen klamboe meegenomen

ik heb

dtp
rabies
cholera
en nog 2
daarnaast had ik nog malaria pillen mee

en nog een tip drink geen kraanwater maar koop flessenwater ;)

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 18:43

Ik wilde vorig jaar misschien naar Gambia gaan en heb dus geinformeerd over de entingen.
Er werd bij mij aangeraden om de DTP te nemen, BRM, Hep. A of B (weet niet meer welke) en gele koorts. :) Ik hoefde toen niet alles, aangezien ik al veel prikken had gehad. Ik hoefde toen alleen gele koorts te halen. Ook de malaria tabletten werden aangeraden.

Ik zou als ik jou was even een formulier invullen via de GGD. Dan moet je invullen welke inentingen je al hebt gehad en nemen ze contact met je op welke je nog moet halen. :)

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 18:50

Ik ben er jaren geleden ook geweest. Wij moesten toen niet laten enten. Wij hadden enkel malaria pillen bij. Waar we overgins serieus ziek van zijn geworden :P Ik weet dat ik er ben gaan paardrijden aan het strand. Ik was nog nooit met een paard aan de zee geweest dus ik vond dat wel fijn. Het was niet met een grote groep, enkel ik, mijn vader en 2 begeleiders. We zijn ook nog met de paarden het binnenland ingetrokken. Maar ik was toen 12 dus geen idee of ik het nu nog zo geweldig zou vinden

Verder zijn we ook nog met jeeps een stukje van de Dakar-rally gaan rijden, over het strand. En we zijn naar een zoutmeer geweest waarin je bleef drijven. Voor de rest kan ik het mij moeilijk herinneren, het is dan ook al meer dan 10 jaar geleden

Liesbetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 11:04

Als je alleen aan de kust blijft, zijn inentingen misschien niet nodig. Ik zat in een klein dorpje en heb de hele rist gehad toen (ook gele koorts), plus malariapillen.

Ik hield niet van Dakar, maar ik vond St. Louis wel heel erg mooi. Verder heeft de moskee van Touba op mij veel indruk gemaakt, en het Lac Rose bij zonsopgang was een mooi fotomoment. Ik was er in augustus dus van vogels jammer genoeg niet zo veel te zien. Groot inheems wild is er niet in Senegal, dus daar moet je niet voor gaan (in dierenparken is natuurlijk wel alles te zien). Joal-Fadiouth (schelpeneiland, gemengde christen-moslim begraafplaats) vond ik ook wel bijzonder. En er zijn natuurlijk mooie stranden aan de Petite Côte, maar mooie stranden heb je niet enkel in Senegal, dus daar ga je waarschijnlijk niet (alleen) voor.