Paardrijden in Ierland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Many

Paardrijden in Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 11:48

Deze zomer wil ik graag een week of twee rondreizen in Ierland, voornamelijk door het noordwesten van het land (Galway, Connemara, die kant). Nu las ik hier en daar iets over trektochten te paard, en als rasecht paardenmeisje vind ik dat natuurlijk wel interessant! Ik ben al behoorlijk aan het Googlen geweest, maar kom er nog niet helemaal uit.

Ik ben op zoek naar een tocht in het noordwesten van Ierland van ongeveer vier dagen. Het liefst met een groepje, omdat ik zelf alleen reis. Verder heb ik niet zoveel eisen.

Is er iemand hier die een soortgelijke tocht heeft gedaan en zo ja, bij welke stal? Hoe beviel het? Andere tips en bezienswaardigheden zijn trouwens ook van harte welkom :D

blondies

Re: Paardrijden in Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 11:49

Hier ben ik een paar jaar geleden geweest:
http://www.horse-holiday-farm.com/

Was echt super leuk! Ik ben toen met een vriendin een week op pad geweest. Kregen een paard en een kaart mee en onderweg waren bed and breakfasts geregeld. Je kunt geloof ik ook in groep ritten maken maar dan blijf je rondom de stal dacht ik.. Maar ook daar is het heel mooi :)

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 11:50

Die van de link hierboven heb ik ook veel goeds over gehoord :D daar wil ik ook dolgraag nog een keer heen :)

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 11:53

Ik heb jaren geleden hier een trektocht gemaakt: http://www.horse-holiday-farm.com/ of http://www.horseholiday.com/nl/pages/va ... rland.html

Je moet wel met minimaal 1 ander persoon gaan omdat je zonder begeleiding gaat, maar ze hebben daar ook een match systeem voor omdat er meer mensen in hun eentje willen gaan dus wie weet is dat een optie?

Wij zijn toen ook 2 weken naar ierland gegaan. via Galway naar die trektocht, daarna 2 dagen in Sligo om bij te komen en te wassen :+ . Sligo was overigens niets aan. Is een echte studentenstad maar die waren in de vakantie allemaal naar huis, verder bleef er dus weinig over.
Galway is wel heel gezellig. Wij hebben afgesloten met een weekend Dublin omdat je dat ook gedaan/gezien moet hebben als je er toch bent. Leuke stad maar erg duur en toeristisch, vooral Temple Bar, maar zeker een leuke afsluiting :)

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 17:06

Bedankt voor jullie snelle reacties! Leuk dat jullie alle drie met dezelfde site komen, dan moet die wel goed zijn! Dat matchsysteem is wel heel handig, maar ik vind het wel heel wat om een week op te trekken met een (relatief) onbekende. Straks klikt het voor geen meter haha! Ik zie dat ze ook een riding by the sea van vier dagen hebben, daar ga me even in verdiepen :D

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 23:16