Ik wil graag in de meivakantie een paar daagjes naar het strand willen met mijn 2 grote shetten en sulky. Een inieminie vakantie om eindelijk eens over het strand te lopen/ crossen en foto's te maken bij een ondergaande zon.
Wie kan mij helpen met mooie plekjes aan de Nederlandse kust waar ik heen zou kunnen gaan incl. leuke en niet te dure pensionnetjes.
Ik zie dat je in Venlo woont, dan is Zeeland op zich goed te doen. Maya op Bokt weet een heel fijn plekje waar je je paard neer kunt zetten in de buurt van Groede, Zeeland. Daar kun je prachtig rijden. Voor foto's zie mijn profiel (met de Haflinger en Tinker op het strand) en ik zou je adviseren Maya even te pben voor de locatie om je paarden neer te zetten.
Ik zou je wel adviseren om een beetje in de buurt te blijven. Ik zou je graag Ameland aanraden, daar kun je prachtig rijden (zie onderschrift), maar dat is direct een hele wereldreis.
Paardennamen
Geplaatst: 23-03-14 22:32
Burgh-Haamstede kun je inderdaad goed terecht, er is een paardenhotel.
Bedenk wel dat je dan niet meer overdag op strand mag zijn met de pony's. Zeker met goed weer is het af te raden om te gaan crossen en doen want dan is t vaak hartstikke druk. Houdt daar wel rekening mee dus
Het valt wel mee met de drukte op het strand bij burgh haamstede. Het gedeelte waar je overdag mag rijden is vrij breed, zeker met eb en de meeste zwemmers blijven bij de duinovergangen hangen waar je makkelijk met de auto kunt komen. blijft er nog 16 kilometer strand over waar je lekker kunt rijden. meer info http://www.paardenhotelburgh.nl/vakantie/omgeving/
Als je even zoekt op strandbepalingen schouwen-duiveland, vindt je exacte voorwaarden. Want volgens mij is er een stuk bij Burgh-Haamstede waar je het hele jaar rond overdag op strand mag.
PeterK
Geplaatst: 27-03-14 10:31
Je mag op het grootste deel van het strand: ten noorden van overgang domeinen 2 en ten zuiden van strandovergang watergat HET HELE JAAR ook overdag rijden. Dit stuk is ruim 16 kilometer. Het stuk bij de oosterschelde dam en bij renesse mag je tussen 15 mei en 15 september voor 10 en na 19 uur.
Dankjewel Mijn pony's zijn geen sportpony's dus ver hoeven we niet te gaan haha. Als ik maar het strand op kan met ze, misschien een beetje in het water en zolang ik maar een foto heb bij zonsondergang dan ben ik blij hahahaha.